Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Vågar inte gå till massage

Anonym (massage) skrev 2024-11-03 22:51:47 följande:
    Jag går inte på massage. Men jag skulle vilja för att det verkar avstressande och har positiva effekter på hälsan. Men jag går inte för jag vågar inte dit eftersom jag vet hur lätt mitt system sätter igång av beröring. Har inte vågat boka just därför. 

Därför jag tänkte dryfta frågan här hur man ska göra i mitt fall o hoppades få lite pushning till att våga prova massage som så många andra pratar varmt om. 

Eftersom jag fått erektion med både manliga o kvinnliga läkare så tror jag inte könet skulle spela så stor roll. 
    Ärsch, lyssna inte på den s.k. ?massageterapeuten? i tråden. En riktig professionell massör kommer aldrig ta illa vid sig om du får stånd, oftast märker de säkert inte ens det eftersom du kommer ligga på mage och även om de märker det kommer de allra flesta (åtminstone erfarna massörer) ta det med ro och låtsas som ingenting hänt. Det är extremt vanligt och en normal fysisk reaktion. Så länge du inte stönar och tafsar på massören kommer ingen vara så korkad att döma dig för det.
  • felicityporter
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 23:13:59 följande:
    Vem diskriminerar dig menar du? Ingen! Det kommer självklart att hanteras professionellt. Precis som personer som kissar/bajsar på sig, spyr etc. Du är inte diskriminerad.

Lägg av nu, vad är det för skojutbildning du gått om du liknar erektion vid massage vid att spy eller skita ner sig?!

Om TS väljer en erfaren massör med goda omdömen kommer denne absolut inte likna ofrivillig erektion med att skita på sig, det vore synnerligen oprofessionellt. 

Jag är nära vän med en utbildad fysioterapeut (då kan vi snacka om gedigen utbildning, ingen tramskurs i massage) som utför medicinsk massage och han intygar att det är extremt vanligt med ofrivilliga erektioner hos klienter, detsamma händer hans kvinnliga kollegor. De fick lära sig redan under utbildningen att detta var en helt normal fysisk reaktion och inget man ska se som konstigt eller äckligt.

• felicityporter
    Anonym (massage) skrev 2024-11-03 23:07:26 följande:
    Det har du rätt i. Det lär det inte bli till en början i alla fall. Om man inte har ett ställe som kan skapa en avslappnad inkluderande atmosfär som inte bryr sig. 

Tycker samtidigt det såklart är tråkigt att man ska bli diskriminerad från aktiviteter på grund av hur min kropp fungerar. 

Vården har i alla fall varit väldigt inkluderande på den punkten och normaliserat det som inget konstigt. Men de är väl vana på ett annat sätt med att hantera alla kroppsliga funktioner och har ju kunskapen också. 
    Det är ingen fara, TS. Välj en erfaren massör med goda omdömen så lovar jag dig att det kommer gå hur bra som helst, ingen kommer döma dig om du får erektion och de kommer hantera detta lika snyggt och professionellt som inom vården. Det är ju självklart att du ska våga gå på massage om du vill det! ❤️
  • felicityporter
    Eurydike skrev 2024-11-04 10:14:21 följande:
    Jaha? Och? Går man till en man så går man dit för att få uppleva manlig beröring och går man till en kvinna så går man dit för att få uppleva kvinnlig beröring.
    Exakt! Jag skulle våga påsta att de allra flesta som går till vanlig relax-massage går dit för beröringens skull.
  • felicityporter
    Anonym (C) skrev 2024-11-04 10:18:02 följande:
    Man går dit för att få massage och inte för att hitta substitut för att ingen kvinna vill röra honom. Jag går och får massage för att jag vill bli masserad, inte för att en man ska känna på mig. Du kanske har andra avsikter med massagen?
    De flesta som går på massage går dit för att få en njutningsfull beröring och det finns inget sexuellt i detta. Att få erektion är en ofrivillig fysisk reaktion som extremt många män upplever under massage, det är Inget konstigt med detta heller.
    Försök nu att inte förstöra TS tråd med ditt trams.
  • felicityporter
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 00:11:48 följande:
    Nu är jag iförsej kvinna och tycker själv oftast att massage bara är obehagligt tyvärr. Men funderade lite när jag läste den här tråden.

Jag jobbade på strippklubb när jag var yngre och då ingick ?erotisk massage? (egentligen typ vanlig massage fast vi var nakna) ofta i privatrummen.. och ja då fick ju gästerna ofta stånd av förklarliga skäl. Hade jag jobbat med vanlig massage efter det hade jag nog blivit lite obekväm om den jag masserade fick stånd. 

Om du menar att det absolut inte är något sexuellt , då borde de få stånd även när en man masserar dom? Får de det? Annars (om det bara är när kvinnor masserar) är det ju ändå sexuellt på något sätt även om de inte kan hjälpa det. Hade det varit min sambo som gick på det och jag fick veta att han brukade få stånd (bara när en kvinna masserar) hade jag nog inte känt mig så bekväm med det , hade inte känts så långt ifrån att köpa privatrum på strippklubb isåfall.. Bara att det senare är mycket dyrare. Jag visste faktiskt inte att det är så vanligt att män får stånd av helt vanlig massage.  
    Ja, ofrivillig erektion från massage är supervanligt och det beror på beröringen i sig, det finns inget sexuellt i detta men beröringen är ju skön (såklart) och får klienten avslappnad vilket ofta leder till en ofrivillig erektion. Det är på intet vis klientens fel (eller någons fel) utan är en helt normal fysisk reaktion.
  • felicityporter
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 01:00:06 följande:
    Och sen är det väl inte alltid ?såklart? att beröring är skön. Om man väljer att betala för massage får man väl hoppas att man tycker det är skönt men jag tycker till exempel som sagt att massage ofta bara är obehagligt, alla tycker inte om det så det är inte självklart att det alltid är skönt och avslappnande. 
    Jag har väl inte sagt att massage MÅSTE vara skön för precis ALLA? Om det tolkas som det ber jag som ödmjukast om ursäkt, jag själv tillhör den lilla grupp som avskyr massage. Jag tycker det är rent av obehagligt.
  • felicityporter
    Anonym (E) skrev 2024-11-09 15:45:13 följande:
    Jag har en bekant vars fru dog och han går på massage för att någon ska röra honom. Inte i sexuellt syfte utan för att få mänsklig beröring.
    Det är absolut inget fel med det, en kram till exempel ger de flesta människor massor av lyckohormoner och då bör en massage rimligen vara balsam för själen om man är väldigt ensam och inte får närhet på andra sätt.
Svar på tråden Vågar inte gå till massage