• Agda90

Ni som blivit farmor

Vibhar hyfsad relation, jag och svärmor - dvs barnens farmor. Den hade kunnat vara mycket bättre men svärmor väljer att favorisera sina andra barnbarn som hon är mormor till. Det är så pass att det märks väldigt tydligt och mina ungar vill inte längre åka dit om de kan göra annat.

Ett exempel: De gånger vi har firat jul tillsammans med makens sida av släkten har kusinbarnen drunknat i julklappar från svärmor. Det har varit dyra saker och mycket. 
    Allt kan inte vara rättvist på öret men att handla julklappar för 5-6000 var till kusinbarnen och lägga 500 kr på de två "övriga"... Barn ser och de är inte dumma.
    Det finns så klart mycket annat men detta var det som barnen har uppmärksammat mest. 

Jag säger inte att du TS kommer att vara orättvis och henalda framtida barnbarn olika. Jag ville bara visa att ibland blir det fel. Svärmor är ingen dålig människa. Men sånt här ser hon inte och förstår inte. Tyvärr drabbar det barnen mest. 

• Agda90
    Anonym (Farmor) skrev 2024-11-05 19:17:52 följande:
    Oj,det känns mig främmande att kunna göra så. Skulle mina söner få barn skulle jag ju vara världens stoltaste farmor bara 
    Det låter helt underbart!! 
  • Agda90
    Bunny s skrev 2024-11-06 08:37:58 följande:
    Fruktansvärt. Sånt här gör ont i mig. Hur kan man favorisera mellan barn? Det betyder ju även att hon favoriserar sina döttrar före söner och det är sjukt i mina ögon. 
    Men här har vi ju en farmor som valt själv att vara en dålig sådan och därefter blir sen relationen.
    Ja, det syns tydligt också vilka av de egna barn som svärmor favoriserar och sönerna ser det med
Svar på tråden Ni som blivit farmor