Inlägg från: Anonym (sleep) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sleep)

Är det värt att köpa till första barnet?

Elist95 skrev 2024-11-07 14:31:47 följande:
    Är det värt att köpa till första barnet?

Är i v30 och väntar första barnet. Har köpt det mesta men har några lite ?dyrare? inköp kvar. Ni som har erfarenhet av dessa - är det värt pengarna och får man användning för det? 

1. Babybrezza - Jag kommer av medicinska skäl inte få amma. Är det värt att köpa en babybrezza formula pro eller räcker det med en flaskvärmare? 

2. Sleepcarrier från Najell - Hur länge har mana användning för den och är det nödvändigt att köpa till en vinterbebis som kommer ha åkpåse, overall och filtar i vagnen under dom kallaste månaderna? 

3. Babysitter - Detta ska vi köpa en som vi ska få i present av sambons föräldrar. Dock undrar jag vilken som är bäst, Ergobaby eller Babybjörn?

1. Man har upptäckt problem med BabyBrezza, att den doserar fel med pulver samt att den är svår att göra ren och och kan kontaminera ersättningen. Vilket kan få väldigt stora konsekvenser för barnets hälsa. jag skulle inte förlita mig på en sån. Flaskvärmare låter mer vettigt.

2. Den ser ut som en vanlig insats till barnvagnen. Känns totalt onödig. Jag skulle satsa på ett babynest istället.

3. Babysitter är din bästa vän. Efter babynest så är babysittern allra bäst att ha bebisen när man måste lägga den ifrån sig men ändå ha den nära sig. Kan flyttas runt så man kan ha bebisen i köket när man fixar mat, i badrummet när man duschar osv. Bebisen gungar sig till ro, klan leka om man har grejer på en sån där båge, är lite över golvet om det finns andra barn eller djur som riskerar att störa bebisen om den är direkt på golvet. Kommer upp lite så den ser mer och kan vara med mer. Vilken som är bäst är nog en smaksak. Jag hade en på varje våning i huset, olika sort, båda var bra. 
Svar på tråden Är det värt att köpa till första barnet?