Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Vid skilsmässa kan män få bättre kontakt med sina stora barn?

Anonym (My) skrev 2024-11-08 09:38:01 följande:

Båda mina tonårskillar flyttade hem till mig på heltid efter att pappan visade noll engagemang och intresse för barnen. De kunde vara hemma hos honom en hel helg utan träffa och prata med honom. Pappan var alltså hemma men gick inte ens in till barnen för att prata med dem. Han skjutsade inte barnen till träningar och matcher, han var inte ens med och kollade när sonen körde SM. Barnen tröttnade på att pappan bara ägnade sig åt sina egna intressen och valde att bo hos mig på heltid. Då flyttade pappan långt bort så nu träffas de ett par gånger om året. 

Jag har samma situation. Ointresse från pappan när dom tidigare var där, så nu är dom bara hos mig. Tonåringarna beskrev det som helt ensamt där, som att vara själv. När båda var där samtidigt var det ok, då hade dom varandra.

Ofattbart för mig, men så ligger det till.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (vännen) skrev 2024-11-08 12:37:36 följande:
    Så beskriver min väns barn sin situation också. De åker hem till pappa varannan vecka, men han gör inget med dem, pratar inte direkt med dem, sitter och jobbar hela tiden (egen företagare). De längtar till mamma och försöker smita dit någon timme efter skolan innan de åker till pappa och sover. De är 11 och 14. 

Det är sorgligt, men sant. Vissa förtjänar inte sina underbara barn. 
    Precis. Pappan pratar inte direkt med dom, är inte intresserad av prov, resor dom gör eller hur dom har det. Tror inte han vet vilka program dom läser på gymnasiet. 

Med det sagt så kan man ju hoppas att pappan till dina barn ts, att han kommer att vakna upp i tid om ni skiljer er. Annars kommer han väl bli en av dom äldre män vars barn pliktskyldigt hör av sig för att man borde och inte för att dom vill.
Svar på tråden Vid skilsmässa kan män få bättre kontakt med sina stora barn?