• Anonym (Mt)

BIM december

Tar mig friheten att posta en lite nyare bim-lista då det verkade kommit med en gammal Glad

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen
    26/12 - Monki19 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    31/12 - TrueResolution
  • Anonym (Mt)

Idag fick jag min mens, håller mig ändå kvar här då jag har bim 29-30/12.
    Detta blir nu försök 12 för oss. Jag förstår att det ibland tar lite längre för vissa och försöker hålla mig ödmjuk till processen. Men det är tufft ibland.
    Jag hade ändå trott att det skulle gå lite snabbare, jag har ändå en väldigt regelbunden cykel och inga kända problem. 
    Men nu håller vi tummarna att det ska gå vägen denna gång istället.

Stort grattis till alla som plussat ❤️

• Anonym (Mt)
    Anonym (Försök 9) skrev 2024-12-05 19:58:00 följande:

Beräknad ägglossning den 10:e december utifrån min 29-dagars cykel som vanligtvis går att lita på som ett ställt alarm! 

De närmsta dagarna har jag dock upplevt tydliga ÄL-symptom så jag började testa:

Jag hade inte planerat att försöka denna månad då jag blev så nedstämd när det inte tog sig förra månaden. Vi fick ett tidigt missfall i somras och min barnlängtan är så stark samtidigt som ett liv som en liten familj känns så långt borta.

Det ska liksom inte bara plussas, embryot ska stanna kvar, alla undersökningar ska visa på en positiv utveckling, graviditeten ska också vara uthärdlig och förlossningen gå bra. Och jag kommer inte ens till steg 1. Ibland inte ens till steget att vi lyckas ha sex i samband med ägglossning. Jag stressar, min man tar det med ro. Jag är orolig för infertilitet, min man ?känner efter om han är sugen? vilket lett till att vi bommat fertila perioder. Är det någon annan som känner att de är lite ensamma i det här? Att ens partner inte förstår den stress och press man kan känna som kvinna? 

ÄL-testet var i alla fall så gott som positivt igår vid 17-tiden. Vi lyckades få till det vid 7-tiden imorse och jag smackade upp en menskopp innan jag duschade och åkte till jobbet för att simmarna skulle stanna kvar vid tappen. 😬 Har inga större förhoppningar om att det kommer att gå denna gång heller, men vi har i alla fall försökt. 

Jag har också känt mig väldigt ensam i det och hatr också upplevt att han "känner efter om han är sugen". Vi kär på med omgång 12 här nu. Jag har dock försökt att prata med honom och förklarat mycket hur jag känner vilket jag tyckt har hjälpt. Men det är ju inte så att de är i samma hormonkarusell som vi är i under en cykel, eller dom som går och känner efter och väntar på om det känns annorlunda eller inte, så han tycker nog att jag är lite överdriven ändå.
    Har du valt att dela med dig till någon närstående att ni försöker?
Svar på tråden BIM december