• Anonym (Åvt)

BIM december

Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-12-07 17:51:16 följande:

Jag beställde efter tips i denna tråd Wondfo tidigt upptäckt Som jag fick hem idag och så klart inte kunde hålla mig från att testa.

Är på dpo +10.

vad är era erfarenheter av detta test? har någon upplevt felaktigt positivt? Jag kan inte tro mina ögon.

Jag tror ditt är positivt 🥳 doppa ett till för att vara säker! 

Löst på ff forum om många som fått spökstreck på wondfo, men de var varit supersvaga. Tror absolut ditt är the real deal 😍

• Anonym (Åvt)
    Monki19 skrev 2024-12-08 17:10:53 följande:
    Vet inte vad jag ska tro när jag kollar mina tester som jag tagit i Premom-appen🥺 Varför får jag ingen stegring, står bara och stampar på noll?? Känns futtigt att ligga så lågt på CD11🥺 Är detta normalt?
    Har beställt en basaltermometer för att lugna mig lite.
    Ser helt normalt ut! Stegringen kan komma fort! Till och med så för vissa att de missar positivt om de inte testar flera gånger om dagen. Hade nästan varit mer orolig om stegringen kom innan cd 11-12.
  • Anonym (Åvt)
    Monki19 skrev 2024-12-08 17:46:08 följande:
    Det är faktiskt appen som skriver att mina nivåer är låga och att min ägglossning beräknas bli senare än CD15. Men samtidigt har jag inte testat så mycket tidigare. Förra cykeln var 32 dagar och jag misstänker att ÄL uteblivit?
    Tror den kommer tidigast cd16 om cykeln är 32 dagar. Lutealfasen är sällan över 16 dagar, om den är det ska man kolla upp det för då är det troligen något som inte stämmer/ är obalanS
  • Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-08 19:49:53 följande:
    Då förstår jag varför du blev orolig. Jag reagerade på samma sak med Premom att de lät väldigt oroväckande och stressande när jag började testa LH. Jag gick dock efter vad testerna sa, och med Clearblue skulle jag börja cd 10 och Tento Be Sure, cd 13. 

Bara testa på! Jag fick tips i den här tråden om att testa flera gånger om dagen när det börjar stegras.
    Bli inte stressade av premom, den appens översättningar gör att det låter värre än det är. Tror bara den menar att lh är fortfarande lågt och den inte fått in testresultat som den läst av som högt än ☺️🥰
  • Anonym (Åvt)

Gå in på settings och sen override
    mo4s skrev 2024-12-09 08:51:56 följande:

Vad roligt med så mycket uppdateringar idag i tråden 🤩
    Blir sugen på att börja testa lite tidigare än planerat men teststickor.

Har köpt Clearblue digital, testa tidigt och med veckoindikator, och testa på onsdag, dpo 10 som tidigast. 

Vilka teststickor rekommenderar ni? 

En annan fråga, hur får jag mitt streck i FF appen att flytta sig till 2/12 istället för 1/12? 😅 Jag har testat att ändra det jag lagt in om ägglossningstester, men spelar ingen roll.
    Jag fick höga värden cd 14 (eftermiddag) och peak på cd 15.
    Se bild

• Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-09 08:51:56 följande:

Vad roligt med så mycket uppdateringar idag i tråden 🤩
    Blir sugen på att börja testa lite tidigare än planerat men teststickor.

Har köpt Clearblue digital, testa tidigt och med veckoindikator, och testa på onsdag, dpo 10 som tidigast. 

Vilka teststickor rekommenderar ni? 

En annan fråga, hur får jag mitt streck i FF appen att flytta sig till 2/12 istället för 1/12? 😅 Jag har testat att ändra det jag lagt in om ägglossningstester, men spelar ingen roll.
    Jag fick höga värden cd 14 (eftermiddag) och peak på cd 15.
    Se bild: 

Men tycket dock det set ut som cd15 stämmer som ägglossningsdag? Vad gör att du tror det är dagen efter?
  • Anonym (Åvt)
    Annpor skrev 2024-12-09 10:16:36 följande:

Hej hej! 

Ny på det här med att tempa så frågar här i hopp att någon kan svara. Stämmer det att tempen i regel sjunker på ägglossningsdagen, för att sen 1-2 dagar efter öka?

Fick ägglossning igår (vad jag tror) på dag 29 (!). Ska bli spännande att se om det ens kan leda till graviditet 😊

Den kan många gånger sjunka precis ägglossningsdagen, men behöver inte göra det. Lägger du in tempen i en app så kommer den räkna ut det åt dig 🙂

Det kan mycket väl bli graviditet med sen ägglossning 🤞

• Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-10 16:28:11 följande:

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

dagen innan eller samma oftast, men det har också hänt att den droppat först någon dag in på mensen. Därför slutade jag tempa efter bekräftad ägglossning 🙃
  • Anonym (Åvt)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-11 08:28:49 följande:

En till fråga! Jag vaknar ofta vid 5-5.30 och bara kollar klockan, men ska upp 06. Jag tar tempen 06. Borde jag ta den vid första uppvak alltså? Kanske gjort fel. Nu vill jag sluta tempa 😂

Ja det kan absolut ställa till det med dina tempar. Ställ klockan och ta tempen vid 5 om du lätt somnar om ☺️ alternativt (men dyrt) köp tempdrop eller om du har Apple en Apple Watch som tempar medan du sover. 
  • Anonym (Åvt)
    mothertotwo skrev 2024-12-12 07:34:22 följande:

Vet inte hur jag ska tempa eller om jag ens kan det idag.
    Blev väck vid 3 av både barn och ont i mage men somnade om vid halv 4. Försov mig till klockan 7 och tempade direkt men sovit jätte oroligt i natt men har ingen aning varför. Svettats som en gris. 
    Jag tempar runt 06:15 varje dag men idag blev det klockan 7 fast jag sovit sammanhängande mellan 3-4 timmar som det sägs att man ska göra. Tror ni jag kan använda mig av temperaturen jag fick nu klockan 7 eller ska jag in och redigera den och se vad tempen skulle ha varit klockan 6:15?

Jag hade uteslutit dagens temp helt. Spelar ingen roll om man hoppar någon dag, men är ju surt om det är precis efter äl 🙃
  • Anonym (Åvt)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-12 08:54:49 följande:

Jag är förvirrad. Min temp har gått upp så lite och sen ner å sen upp sen då jag tror jag hade ÄL. Detta gör mig sjukt stressad. Dock undrar jag varför tempen ska upp så högt? Jag har aldrig så hög temp, då har jag feber. 

Det kan vara en fall back rise höjning och din temp fortsätter upp imorgon och framåt. 

Tempen går upp när ditt progesteron ökar till följd av ägglossningen, men den behöver inte gå upp till 37 grader, som ditt diagram nästan visar. Det kan vara att du kommer ligga på omkring 36.5-36.7 i lutealfasen. 

Kan också vara om du tempar för första gången att några av dina höga tempar innan äl är lite mer svajiga för du inte riktigt gjort exakt samma varje dag än. Vet att mina första månader var svajigare än sen. Gissar att jag inte tog tempen exakt samma ställe och vis varje dag 🤷?♀️

• Anonym (Åvt)
    Anonym (S) skrev 2024-12-16 18:42:18 följande:

Hoppar in här i tråden, har BIM på fredag den 20de. 
    Har haft en del kramper sedan 10 och 11 dagar efter ägglossning och idag kom detta upp. Testet underst är från 10 dagar efter ÄL och den översta är från idag, 11 dagar efter ÄL. Ser ni något? 

De är positiva ☺️
  • Anonym (Åvt)
    Anonym (S) skrev 2024-12-16 19:05:21 följande:
    Åh tack för svar! Hoppas verkligen det! Ska testa igen imorgon och ta digitalt på fredag! 👍
    Lovar digitalt skulle visa imorgon också 😀
  • Anonym (Åvt)
    kassandraemilia skrev 2024-12-26 07:40:44 följande:

Hej på er alla fina! Vi fick en MA i vecka 12,  i september och försöker igen. Känns läskigt men ett syskon är så efterlängtat just nu. 
    Vad tror vi om denna grafen? Känner mig inte alls gravid så räknar med mens imorgon men min temp brukar inte vara såhär hög. Den brukar också dippa ner typ två dagar innan mens. FF och NC säger mens imorgon. Tog ett gravtest i tisdags som visade negativt.

det ser ju lovande ut, testet i tisdags kan ju ha varit för tidigt 🍀
  • Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-30 08:54:05 följande:

Någon som har fått Utrogestan (Progesteron, Vaginalkapsel) utskriven?

Jag hade bokat tid för ett tidigt vul idag, vecka 6+1 och allt såg bra ut. (Hade ett mf i oktober.)

Men gynekologen renommerade att jag skulle ta dessa kapslar fram till vecka 10. 

Inte hört om det eller tagit vid tidigare graviditet. Bokade vul privat så det är inte hos min barnmorska. Är det vanligt att man tar dessa? 

Det är supervanligt utomlands att få det ☺️ vilken region bor du i? Jag har försökt få tag i en klinik som vill hjälpa mig med progesteron.
  • Anonym (Åvt)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-30 11:03:55 följande:
    Har du provat moodmamas progestoron kräm? Om du ändå vill ha progestoron 💕
    Ne jag vill inte ta det utan läkare och blodprov så jag inte ställer till något istället ☺️ 
Svar på tråden BIM december