• mo4s

BIM december

Väntarpå4an skrev 2024-11-29 19:16:51 följande:
    Jag får aldrig så bra utslag på rfsu tester men körde cb lila samtidigt och fick fast gubbe samma dag som stickan
    Såg nu att mina teststickor är scannade som easy home och inte "andra" ???? Tror du det spelar roll? Jag testade att lägga in ett test som "andra", diffade väldigt lite.

Lite ironiskt att de säger att de inte kan förutsäga en peak med andra tester, men du har ju fått en tydlig markering! 🤩
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-29 21:10:42 följande:
    Vet inte om det spelar någon roll men kanske lite? 💁?♀️
    Jag tyckte det funkade bra. Sen är jag inget fan av de jag hade kommer inte köpa de igen men funkade bra med appen tyckte jag
    Jag la in dem igen i andra fliken också för säkerhets skull, men blev samma värde typ! 
  • mo4s
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-30 06:59:27 följande:

Testade imorse igen (så otålig 🤭), ÄL+11-12. Tycker att strecket är något starkare än igår men ingen superskillnad. Är det normalt att stegringen går långsamt? När är det troligt att ett digitalt test skulle ge utslag? 

Vilken nivå mäter testet?
    Jag har använt denna för att beräkna: 
    whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php
  • mo4s

Jag börjar tycka att appen gör mig oroligare än ger kontroll 🤦?♀️

Imorse hade jag en otrolig temperaturökning, mitt LH- gick upp till 0,16 igår och idag (lite tidigare på dagen) 0,23 alltså fortfarande lågt. Enligt appen var min ägglossning igår. 

Kommer den att ändras om min temperatur håller i sig samt stiger till en ny topp eller om jag får en LH-peak imorgon/måndag eller tisdag? 

Oavsett appen, vad tror ni? Jag har fått ökade och mer liknande ägglossningsflytningar senaste ~ 3 dagarna men inte så mycket som jag brukar ha. Vi hade sex i torsdags, men inte igår.

Beräknad ägglossning 2/12 eller 3/12.

Help ????

• mo4s
    mo4s skrev 2024-11-30 12:29:54 följande:

Jag börjar tycka att appen gör mig oroligare än ger kontroll 🤦?♀️

Imorse hade jag en otrolig temperaturökning, mitt LH- gick upp till 0,16 igår och idag (lite tidigare på dagen) 0,23 alltså fortfarande lågt. Enligt appen var min ägglossning igår. 

Kommer den att ändras om min temperatur håller i sig samt stiger till en ny topp eller om jag får en LH-peak imorgon/måndag eller tisdag? 

Oavsett appen, vad tror ni? Jag har fått ökade och mer liknande ägglossningsflytningar senaste ~ 3 dagarna men inte så mycket som jag brukar ha. Vi hade sex i torsdags, men inte igår.

Beräknad ägglossning 2/12 eller 3/12.

Help ????

(Jag har fortsatt blinkande gubbe på Clearblue advanced och tom cirkel på digitala)

Jag hoppas att ägglossningen inte har varit än iallafall 🙈
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-30 12:42:36 följande:
    Kan något påverkat temphöjningen, rört dig mycket i sömnen? Alkohol? Förkylning eller liknande? Fortsätt tempa om den åker ner så var det kanske något som påverka tempen idag bara🙏
    Inget av de som jag vet, dricker bara alkoholfritt och typ 0,5%... Får se hur det ser ut imorgon och kommande dagar. Men eftersom LH- fortsatt stiga idag känns det ju konstigt? 

Om ägglossningen mot förmodan var igår så borde det ju ändå vara relativt god chans om vi hade sex dagen innan och idag...? Eller hur har du tolkat den i Premom, är det som att jag skulle få ett positivt test på torsdagen, eller igår? 🤔
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-30 13:42:40 följande:
    Jag hade tolkat samma som du gjort. Men det är ju samtidigt lite konstigt att lh fortsätter stiga så det kan ju vara så att tempen blivit påverkat av något. Om den däremot håller sig där uppe och att det inte beror på att du är sjuk eller nåt annat så skulle jag ta 29e som ägglossning. Dock så träffade ni ju bra med dagen innan. Jag hade nog safe;at upp med idag också. 
    Jag fick en tempdipp precis innan äl och sen gick den upp dagen efter gick den ner något igen  (fortfarande över coverline) och efter det har den hållt sig hög
    Ja, jag blir lite lätt snurrig av allt tänkande och räknande 😅 
    Så när man får positivt ägglossningstest säger det att man kommer ha ägglossning 24-36h framåt och "ägglossningsdagen" i Premom betyder att man hade ägglossning den dagen eftersom det bekräftas av tempökningen som sker dagen efter? Tänker jag rätt? 😂 

Funderar på om det är värt att testa med något av testen igen senare idag eller om jag ska avvakta till imorgon. Nyfiken på att se om teststickan fortsätter öka 😁 

Otrolig tajming med att min sambo ska ut och festa ordentligt ikväll, om det blir peak imorgon 🙈
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-30 14:03:40 följande:
    Ja precis så är det :) höjningen i temp kommer dagen efter äl och bekräftar ägglossningen  :)

Jag hade nog testat med en sticka också om du har några att göra åt 😅

Haha du får säga åt honom att han får leverera när han kommer hem🤣
    Tack, då är jag med! Jag beställde flera stickor till imorgon så att de räcker till 3/12 iallafall när beräknad ägglossning är. Så testar igen om några timmar 😁 

Hahaha, han har levererat klart för dagen, hoppas bara att han inte är alltför slut imorgon om LH- fortsätter stiga 😂
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-30 15:23:06 följande:
    Haha ah det va ju bra. Du får ladda upp med dagenefter medel så han piggnar till🤣 min sambo räcker dock att han tar några öl så är han död hela dagen efter.

Lycka till🙏❤️
    Haha, han är väl medveten om situationen iallafall 😂 så hoppas han håller igen lite och tänker på morgondagen.

Tog ett till nu ~ 3 timmar senare och fick en ytterligare stegring. Från 0.23 till 0.35

Ska bli så spännande att se vad tempen och testen visar imorgon 🙈😄

• mo4s

Efter att ha fått lite höjning på LH- teststickan idag tog jag ett digitalt test på kvällen och fick fast gubbe. Kunde inte låta bli att kolla med Clearblue advanced också, samma där. Tog en teststicka som visade 0.54. 

La in detta som peak i appen Premom och nu ser det ut såhär; jag antar att jag ska lita på Lh-testerna framför temperaturen...?

• mo4s
    MG98 skrev 2024-11-29 21:54:01 följande:

Jag hade rfsu och la inte in på fliken andra. Förra cykeln kom jag inte i närheten av så starka test som denna gång men tog test nästen varje gång jag gick på toa och försökte hålla mig längre än annars, minst 3h tror jag det blev. Så mitt tips efter ett lyckat försök är att inte snåla med testen! 😅 

Tack för tipset. Jag låg på och testade ~ var tredje timme idag och sista testen nu på kvällen blev positivt, eller teststickan kom upp i 0.54 och jag fick positivt på digitala testen.
  • mo4s
    Sanso skrev 2024-12-01 07:32:17 följande:
    Mitt illamående var tydligen inte inbillning. Bim-1 🥰 
    Grattis 😍
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-01 00:28:00 följande:

Vi verkar vara väldigt synkade haha! Fick också min fasta glada smiley nu på kvällen, testade imorse och har haft tre dagar blinkande smiley på morgonen. Dessutom är min man också ute på galej med grabbarna ikväll haha 😅 Dock har vi inte haft mys de två senaste dagarna, men försöker att inte stressa upp mig.. Frågan är ju dock hur nära inpå ägget släpper som siripiri skrev 🤔

Spännande att följas åt 😍 När skulle du ha din ägglossning? Tempar du också eller kör du tester? 🤩
    Tror inte du behöver stressa alls, 

Jag tänkte satsa sex ikväll och måndag? Borde väl bli bra. Eventuellt tisdag också om man orkar 😅 
  • mo4s
    Siripiri skrev 2024-11-30 23:55:24 följande:
    Det här med att man släpper ägg 24-36h efter peak verkar inte ju inte stämma för fler än mig 🙈 när mitt teststreck var starkare än kontroll (aka peak) då höll jag på att ägglossa, för jag både känner och såg det på tempen följande dag 😁 
    Nej, verkar vara väldigt individuellt! Jag har ingen känsla för om jag redan ägglossat eller ej 🙈 Min temp steg igår och blev väldigt förvirrande... Idag var den nere på normal temp igen 😅 Dock sov jag väldigt dåligt inatt så vet inte hur mycket jag litar på dagens temp.

Vi har haft sex varannan dag sedan jag fick blinkande gubbe på Clearblue advanced och tänkt att när jag får fast så blir det några dagar i rad. Så hoppas att det tar sig 🙏🏼
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-01 12:45:55 följande:
    Ja men verkligen 😍 jag skulle ha idag enligt apparna men när jag la in positivt test idag och igår så ändrade de till att jag har själva ägglossningen imorgon 😁 jag tempar och kör CB lila så känner mig rätt trygg med att det stämmer 🙈 Vad kör du? 

Ja men samma här, tror dock inte vi orkar tisdag också haha så tänker sön mån borde bli fint 😅
    Har du också fortsatt testa idag? Kollade nyss och det fortsätter stiga, spännande att se när det avtar och hoppas att temperaturen ger bekräftelse om någon/några dagar 🙏🏼 Använder du någon app? 
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-30 23:11:02 följande:
    Såg detta nu 😊 skönt nu vet du. Tempen kan ju ha stigit av flera anledningar. Nu håller vi tummarna i två veckor 🙏❤️
    Slutade du testa efter den fasta gubben? 
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-02 01:00:21 följande:
    Jag tog en till imorse för att vara säker, sen brukar jag testa varje morgon tills den visar rund cirkel igen, har sparat alla mätare så man kan använda nya stickor i dem ändå medans ett visar glad smiley 😁 

Set låter positivt 🙌🏼 Jag tempar med Natural cycles sen kör jag flow också som lite back up och nyss testat logga stickorna i premom, men tycker den fungerar så där. Du då? 🤗
    Smart, jag har också sparat för säkerhets skull 😂 Jag fortsatte testa under gårdagen, två gånger och tänkte testa med sticka och Clearblue digital idag och se om det dalar. 
    Imorse hade jag tempökning (igen, liknande som i fredags), men hoppas denna håller sig hög och bekräftar ägglossning. 

Brukar du ha några symtom på ägglossning? Jag har aldrig haft vad jag tänkt på men hade igårkväll och imorse lite molvärk.

Jag använder flera appar 🙈😂 Men mest Premom och flo.
    Vad var det som inte funkade med stickorna i Premom? 
  • mo4s
    MG98 skrev 2024-12-02 11:29:23 följande:

Äl + 9 idag ❤️ 

Hoppas detta går vägen nu 🤞🏼

Grattis 🤩🥳
  • mo4s
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-02 13:42:23 följande:

Nu börjar jag komma in i tempningen! Vilken dag brukar ni ha ÄL? Mina appar säger verkligen olika så jag börjar undra om vi kanske missat äl egentligen. Misstänker att ägget släpper lite senare än vad jag tror så hoppas att NC ska hjälpa mig med temp och att jag får bekräftat ÄL.

Och! Grattis alla plus????

Jag skulle ha min ägglossning cykeldag 17, men troligen hade jag 15 eller 16, inte bekräftad ännu 😅

Tidigare har jag haft ~ cykeldag 14. 
  • mo4s

Hade ni tolkat detta som att ägglossningen skedde igår?
    Är all temperatur över "coverline" bekräftade på att ägglossningen skett eller kan det vara så att den är idag eller imorgon? ????
Svar på tråden BIM december