• Väntarpå4an

BIM december

mo4s skrev 2024-11-30 12:58:21 följande:
    Inget av de som jag vet, dricker bara alkoholfritt och typ 0,5%... Får se hur det ser ut imorgon och kommande dagar. Men eftersom LH- fortsatt stiga idag känns det ju konstigt? 

Om ägglossningen mot förmodan var igår så borde det ju ändå vara relativt god chans om vi hade sex dagen innan och idag...? Eller hur har du tolkat den i Premom, är det som att jag skulle få ett positivt test på torsdagen, eller igår? 🤔
    Jag hade tolkat samma som du gjort. Men det är ju samtidigt lite konstigt att lh fortsätter stiga så det kan ju vara så att tempen blivit påverkat av något. Om den däremot håller sig där uppe och att det inte beror på att du är sjuk eller nåt annat så skulle jag ta 29e som ägglossning. Dock så träffade ni ju bra med dagen innan. Jag hade nog safe;at upp med idag också. 
    Jag fick en tempdipp precis innan äl och sen gick den upp dagen efter gick den ner något igen  (fortfarande över coverline) och efter det har den hållt sig hög
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-30 13:50:20 följande:
    Ja, jag blir lite lätt snurrig av allt tänkande och räknande 😅 
    Så när man får positivt ägglossningstest säger det att man kommer ha ägglossning 24-36h framåt och "ägglossningsdagen" i Premom betyder att man hade ägglossning den dagen eftersom det bekräftas av tempökningen som sker dagen efter? Tänker jag rätt? 😂 

Funderar på om det är värt att testa med något av testen igen senare idag eller om jag ska avvakta till imorgon. Nyfiken på att se om teststickan fortsätter öka 😁 

Otrolig tajming med att min sambo ska ut och festa ordentligt ikväll, om det blir peak imorgon 🙈
    Ja precis så är det :) höjningen i temp kommer dagen efter äl och bekräftar ägglossningen  :)

Jag hade nog testat med en sticka också om du har några att göra åt 😅

Haha du får säga åt honom att han får leverera när han kommer hem🤣
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-30 14:31:11 följande:
    Tack, då är jag med! Jag beställde flera stickor till imorgon så att de räcker till 3/12 iallafall när beräknad ägglossning är. Så testar igen om några timmar 😁 

Hahaha, han har levererat klart för dagen, hoppas bara att han inte är alltför slut imorgon om LH- fortsätter stiga 😂
    Haha ah det va ju bra. Du får ladda upp med dagenefter medel så han piggnar till🤣 min sambo räcker dock att han tar några öl så är han död hela dagen efter.

Lycka till🙏❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (N) skrev 2024-11-30 15:19:19 följande:

Hej hörrni ni som använder LH-tester. 

När brukar ni börja få stegring på era test? Ex dagen innan, alltid samma dag? Två dagar innan? Kan det vara olika månad till månad? Obestämd

Har inte jakt mycket till stegring och om den kommit så har det bara vart samma dag och en gång. Har därför gått över till cb advance lila nu :)
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-30 16:43:36 följande:
    Haha, han är väl medveten om situationen iallafall 😂 så hoppas han håller igen lite och tänker på morgondagen.

Tog ett till nu ~ 3 timmar senare och fick en ytterligare stegring. Från 0.23 till 0.35

Ska bli så spännande att se vad tempen och testen visar imorgon 🙈😄
    Åh spännande 🙏 håll mig uppdaterad
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-30 22:29:57 följande:

Efter att ha fått lite höjning på LH- teststickan idag tog jag ett digitalt test på kvällen och fick fast gubbe. Kunde inte låta bli att kolla med Clearblue advanced också, samma där. Tog en teststicka som visade 0.54. 

La in detta som peak i appen Premom och nu ser det ut såhär; jag antar att jag ska lita på Lh-testerna framför temperaturen...?

Såg detta nu 😊 skönt nu vet du. Tempen kan ju ha stigit av flera anledningar. Nu håller vi tummarna i två veckor 🙏❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-12-01 05:56:00 följande:
    Nu behöver jag inte tveka längre 🥰 

Lycka till alla här inne och grattis till er som redan plussat! ❤️
    Massa grattis ❤️❤️❤️
  • Väntarpå4an

Ni som plussat! 
    Vad hade ni för symptom?
    Ni som väntar på bim!
    Känner ni några symptom? 
    ❤️🥰

• Väntarpå4an
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-12-01 06:39:23 följande:
    Tack! ❤️

Jag har sen typ ÄL+8 känt av rätt mycket molvärk och en hel del illamående. Hade även metallsmak i munnen en dag och fått blodtrycksfall när jag rest mig upp.
    Så skönt att få det bekräftat nu😍🙏
    Vilken dag är du på nu i cykeln? 
    Jag är bara på äl+6 men känner något, sen vad det är de är frågan😅
  • Väntarpå4an
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-12-01 07:56:05 följande:
    Verkligen! Bara att hålla tummarna att det går vägen 🙏 Jag är på dag 24, brukar normalt ha en cykel på 26-27 dagar men förra månaden var den hela 33 dagar. Hade precis tagit ut min kopparspiral då, vet inte riktigt om det var därför cykeln blev lite rubbad 🤔

Vad spännande! Jag håller tummarna för dig! När är BIM? Ser att det blir fjärde barnet för dig, hur gamla är de andra? Jag har två pojkar, 4 och 2,5 så detta blir vårt tredje och sista barn 🥰
    Håller tummarna för er 🙏

Jag har två pojkar 13, 14 år och en tjej på 7 år ❤️ så det är ett tag sedan man var gravid sist 😅 det här blir absolut sista och det blir min sambos första. Har bim 9/12. 
Svar på tråden BIM december