Inlägg från: Anonym (Tallskog) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tallskog)

Jadå, livet löst! Vad nu?

Du behöver ha.nytt fokus, nåt annat att se fram  emot. Kanske du skulle må bra av att ha ett meningsfullt liv som ger dig något tillbaka istället för att jaga materiell tomhet. 

Ett meningsfullt liv är inte alltid samma sak som välartade  barn och ha råd med saker. Att vara/bli någon handlar inte om titlar eller status. 

Vem är DU  bakom alla pengar och status? 

• Anonym (Tallskog)
    Anonym (Klar innan 30) skrev 2024-11-12 10:28:45 följande:

Har svaret på det med men rimmar inte bra med hur allt ser ut i dagsläget. Vill gärna bli ekonomiskt fri och ha möjlighet att leva livet på mina villkor, men ju tidigare man vill ha det, desto svårare såklart.

Men tycker om simpla saker såsom långa vandringar i naturen, jakt, fiske och friluftsliv i allmänhet och gärna lite roadtrips och liknande till dessa ställena. Men med små barn, alla mina åtaganden, min frus åtagande osv blir det svårt i dagsläget att få in sånt överhuvudtaget och framförallt till en bra nivå och slutligen att ha en majoritet av den typen av aktiviteter i mitt liv kräver nästan att man är ekonomiskt oberoende om man vill ha ekonomiskt trygghet, bo bra osv.

Och alla som fyller sina liv med allt detta utan att ha varken pengar eller framgång då? Kanske dom faktiskt är både lyckligare och mer framgångsrika än dig? 

Vad betyder pengar om du aldrig har tid att göra det mest värdefulla med dina barn, att ge av dig själv? 

Barndom går inte i repris. 

Vad vill du att dina barn ska minnas från sin uppväxt? Fisketuren dom aldrig fick eller den senaste spelkonsolen för att pappa jobbade länge? 
  • Anonym (Tallskog)

Eftersom du lagt frågan under psykisk ohälsa kan jag inte låta bli att reflektera över hur du egentligen mår innerst inne och varför du tror att det hål du har inom dig automatiskt måste vara brist på pengar? 

Du riskerar en osund inställning till pengar och framgång och vad lär du då dina barn? 

Svar på tråden Jadå, livet löst! Vad nu?