• Anonym (Bra kontakt)

Dåligt att lämna in CV/jobbansökan till det bowlinghallen jag har fått bra kontakt med?

Hej!

I en bowlinghall erbjuds det lunchbuffé. Där har jag blivit stammis, då det erbjuder typiskt husmanskost/mat som man fick på skoltiden och jag älskar deras mat och salladsbuffé.

Jag känner att jag fått bra kontakt med personalen. Ibland är inte personalen vid kassan direkt och är på andra ställen, men eftersom dessa ''känner'' mig som gäst ifrån tidigare. Så har jag fått lov att ta mat och äta i lugn och ro och betala senare.

Jag har ett par extrajobb, men skulle vara så kul om jag fick ytterligare extrajobb. Jag skulle möjligtvis göra en ansökan. Men jag vill inte sabotera det fina atmosfären som har byggts upp, genom att jag tar tillfälle i akt, bara för att det blivit bra kontakt - Så kanske efter min ansökan, blir stämningen annorlunda, för att jag ses som en dåre som lämnar CV bara för att man blivit ''kompis''.

Jag vet att tipsen kommer bli; bara lämna CV:t!

Men jag hoppas ni förstår hur jag tänker. :)

• Svar på tråden Dåligt att lämna in CV/jobbansökan till det bowlinghallen jag har fått bra kontakt med?
  • Anonym (Öh)

Konstigaste tråd jag sett på länge. Hur skulle du kunna "förstöra atmosfären" genom att uttrycka intresse för stället och att du tycker att det verkar vara en trevlig arbetsplats?

• Anonym (Bra kontakt)
    Anonym (Öh) skrev 2024-11-12 11:29:29 följande:

Konstigaste tråd jag sett på länge. Hur skulle du kunna "förstöra atmosfären" genom att uttrycka intresse för stället och att du tycker att det verkar vara en trevlig arbetsplats?

Tänkte inte riktigt så. Det var intressant!

Jag tänkte och blev mer rädd för att jag skulle ses som ''arbetslösa''-typen-numera, som söker jobb direkt bara för att gästen blivit stammis och ses som ''needy'' och desperat.

Typ som lägga till en person på sociala medier, så fort man skakad hand med någon. Så tänkte jag.
  • Anonym (Smultron)

Vill du jobba där/behöver du jobb så är väl det inte alls konstigt att lämna ansökan.

Självklart är det inget negativt alls.
    De lär väl tycka det lyser igenom att du gillar stället, och det är ett plus i kanten. 

• Anonym (.)

Jag hade nog först kollat om de behöver personal, alltså inte aktivt söker men försökt få in en liten lös fråga om de skulle behöva extra personal i ett samtal, eller kanske lämnat in ett cv och bara sagt typ att om ni behöver någon extra vid behov så får ni gärna kontakta mig, liksom lite i förbifarten så att det inte blir så "allvarligt" det är svårt att formulera hur jag tänker och menar men hoppas att du förstår:)

• Anonym (Bra kontakt)
    Anonym (Smultron) skrev 2024-11-13 19:53:49 följande:

Vill du jobba där/behöver du jobb så är väl det inte alls konstigt att lämna ansökan.

Självklart är det inget negativt alls.
    De lär väl tycka det lyser igenom att du gillar stället, och det är ett plus i kanten. 

Jo, men visst gillar jag stället och personalen är mycket trevliga! :)
    Anonym (.) skrev 2024-11-13 20:14:40 följande:

Jag hade nog först kollat om de behöver personal, alltså inte aktivt söker men försökt få in en liten lös fråga om de skulle behöva extra personal i ett samtal, eller kanske lämnat in ett cv och bara sagt typ att om ni behöver någon extra vid behov så får ni gärna kontakta mig, liksom lite i förbifarten så att det inte blir så "allvarligt" det är svårt att formulera hur jag tänker och menar men hoppas att du förstår:)

Jo, men lite så tänkte jag, om jag nu skulle lämna CV. Att jag lämnar in och i personliga brevet + att jag säger det tydligt att jag undrar om dessa behöver extra personal. Någon blir ju någon sjuk eller att man bara behöver en extra personal.

Det är väl ändå ganska vanligt bland restauranger, att man har någon eller flera vid behov, som man alltid kan ringa in och kolla om dessa kan jobba.

Jag har ju redan två extrajobb, men man tackar ju aldrig nej till fler ställen som man kan jobba på, kanske.

Tack!
  • Anonym (Bra kontakt)

Hej!

Vill bara skriva av mig: Det var länge sedan jag kände av denna nervositet. Jag lämnade idag mitt CV och personliga brev. De tog emot det, men sa inte så mycket.  Förutom att de bekräftade att det skulle skickas vidare.

Jag hoppas så hemskt mycket att de hör av sig och jag får komma in vid behov. Vilket jag var tydlig med i ansökan. Restauranger behöver ju väl alltid extra personal. Åh, som jag hoppas att dessa hör av sig och jag får komma dit och jobba!

Tack för att jag fick skriva av mig och tack för att jag fick alla tips! Jag kanske inte skulle ha modet och lämnat ett CV utan er pepp! :)

• Anonym (.)
    Anonym (Bra kontakt) skrev 2024-11-20 13:29:56 följande:

Hej!

Vill bara skriva av mig: Det var länge sedan jag kände av denna nervositet. Jag lämnade idag mitt CV och personliga brev. De tog emot det, men sa inte så mycket.  Förutom att de bekräftade att det skulle skickas vidare.

Jag hoppas så hemskt mycket att de hör av sig och jag får komma in vid behov. Vilket jag var tydlig med i ansökan. Restauranger behöver ju väl alltid extra personal. Åh, som jag hoppas att dessa hör av sig och jag får komma dit och jobba!

Tack för att jag fick skriva av mig och tack för att jag fick alla tips! Jag kanske inte skulle ha modet och lämnat ett CV utan er pepp! :)

Vad kul! Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (Smultron)

Starkt gjort! Lycka till!! Uppdatera gärna här då om du får börja.

Svar på tråden Dåligt att lämna in CV/jobbansökan till det bowlinghallen jag har fått bra kontakt med?