Inlägg från: Anonym (Liz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liz)

Dumpen

Mickezzz skrev 2024-11-14 05:38:17 följande:

Tycker ändå dom gör något bra och något ingen annan vågar.
    Är det något som verkligen borde stoppas är det pedofiler!
    och att Sverige slutar skydda brottslingar.

Är man oskyldig så börjar med inte sexchatta med barn.

Håller med.. Lite OT men vet någon om man kan tipsa dumpen om man bara har någons användarnamn nånstans typ kik? Och inte personens riktiga namn.. tänkte om det är någon mening. Och helt anonymt så man inte utsätter sig själv eller sina egna barn för fara. 

• Anonym (Liz)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-14 09:43:44 följande:
    Nja, polisen fångar långt mycket fler än Dumpen. Men de lägger inte ut deras snoppar och hånar dem publikt på nätet. Därför märks det inte lika tydligt. Människor är ju så dumma att de tror att om de inte ser något så händer inget. Grejen är ju tyvärr att det är bäst för alla parter om det inte syns i det här läget. Både förebyggande arbete och dömande arbete.

Sen fokuserar ju polisen på riktiga brottslingar. Dumpens metod har ju mest varit att locka män som inte gjort något att försöka göra något dumt. Undantag finns det så klart, men den stora massan som de hängt ut har varit ensamma män som de hittat på någon dejtingsite för vuxna. Säger att gäddan är jättevacker med sin ölmage, flänsost och flint. Sen när gäddan nappat så haspar de ut sig att de är 13-14 och vill träffas.

Lite som att hålla en sedelbunt framför alla ensamma fattiga kärringar som sitter här inne hela dagarna och försöker hushålla med sina sjukbidrag. Mot slutet av månaden så nappar det och pengarna är borta.

Vidare har Aftonbladet kunnat visa att efter träffen så har det ringt upp en skum snubbe från Impulskollen och erbjudit terapi av en olegitimerad häxdoktor för en jävla massa pengar. Men med den lilla bonusen att betalar de så blir de inte uthängda. Sen får Dumpen annons-pengar som tack för hjälpen.
    Vill en vuxen man träffa en 13-14-åring förtjänar han att bli uthängd, helt oavsett omständigheter.
    Sett att du skriver i andra trådar (om det nu är du men iallafall samma nick) att soc har tagit dina barn.. vad konstigt. 
  • Anonym (Liz)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-14 10:32:47 följande:
    Det är bättre att inte locka folk in på dumheter. Även om det är möjligt. Lite som att dela ut droger i skolorna för att se vilka du kan lura att testa skiten och sätta dit dem för det. Förebyggande arbete måste ändå vara att föredra.

Hela sjukvården, och alla andra seriösa organisationer som baserar sin verksamhet på evidensbaserad forskning anser i vart fall att det är bättre att få människor att inte göra dumma saker.

Dessutom har ju Dumpens arbete tydligen gått ut på utpressning visar det sig. Betalar du så blir du inte uthängd.

Kanske därför du misslyckades i livet? Du kan inte läsa. Mina barn är inte omhändertagna. Soc konstaterar att de mår bra hos mig. Går jättebra i skola och de är lyckliga. Den saken har de utrett noga.

Hur misslyckades jag i livet? Du får gärna berätta för jag vet inte riktigt själv vad det är du tänker på? 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/83083936-blir-jag-av-med-mitt-barn-nu 

Orkar inte läsa hela nu men i den tråden var det du bondade med nån mamma som inte fick träffa sitt barn för att hon var anklagad för att ha slagit barnet.

Och ett så allvarligt brott som att förgripa sig på barn går inte att jämföra med droger. Det är bra att något händer INNAN ett barn får sitt liv förstört. Och där kan inte polisen göra så mycket. 

• Anonym (Liz)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-14 12:56:25 följande:
    Kan lova dig att ung tjej + droger = Sexuella övergrepp.

Orkar inte heller läsa tråden. Men jag gav väl lite goda råd. Mina råd är dem bästa. Ur praktisk synvinkel, inte alltid moralisk.
    Ja då får väl du börja hänga ut knarklangare om du känner på det sättet. Men att jämföra någon som säljer eller tar droger med en pedofil.. Ja vet inte vad man ska säga,

De bästa heter det, inte dem bästa. Om du har svårt med dem och de är det bättre att du skriver dom. 
  • Anonym (Liz)
    Dr Nail skrev 2024-11-14 17:40:07 följande:

Dumpen är smarta. De som brände häxor visste inte hur man gör cash på det, inte heller de som hängde svarta. Fast de hade samma typ av publik.

Du jämför svarta med pedofiler? Trevligt.. 
  • Anonym (Liz)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-15 05:39:32 följande:
    Fokusförskjutning delux... Sa bara bara att droger inte är så jävla barnvänligt som du verkade tycka.

Jag vill inte hänga ut någon, eller ha parallella rättssamhällen där vi kan straffa efter egenpåhittade lagar och regler.

Dessutom har det ju visat sig vara simpla skurkar. De utpressar ju männen. Betalar du inte så hänger vi ut dig. De som kunnat betala har tydligen varit ofarliga för barn.

När har jag skrivit att droger är barnvänligt.. Herregud. Det var du som blandade in droger. Tycker du att det är ett större problem än pedofiler och att våra lagar inte räcker till får du väl försöka göra något åt det. Samtidigt som nån annan gör något åt pedofiler. Det ena utesluter inte det andra. 

Men ditt exempel att dela ut droger i skolan , då tänker du dig att man erbjuder ett barn droger och när barnet tackar ja hänger man ut barnet? Det är likvärdigt med att hänga ut en vuxen man som vill träffa en 13-åring tänker du? Eller varför var det relevant att blanda in det? 

Svar på tråden Dumpen