Inlägg från: Anonym (bb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bb)

Dumpen

Anonym (Toker) skrev 2024-11-14 09:43:44 följande:
    Nja, polisen fångar långt mycket fler än Dumpen. Men de lägger inte ut deras snoppar och hånar dem publikt på nätet. 
    En gammal klasskamrat till mig sökte sexkontakt med en "14-årig flicka" och hamnade på Dumpen.

Han har inte varit i närheten av att vara på polisens radar innan dess.

En person med (då) daglig kontakt med andras barn, förutom sina egna.

En arbetskamrat till mig som har yngre barn bor granne med denne man, i samma bostadsområde.

Jag har, utifrån reaktionerna efter avslöjandet, jättesvårt att se att det är ett problem att Dumpen exponerar min fd klasskamrat.

Mannen är nu helt borttagen från all kontakt med barn och ungdomar. Bara en sådan sak.
  • Anonym (bb)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-14 10:32:47 följande:
    Det är bättre att inte locka folk in på dumheter. Även om det är möjligt. Lite som att dela ut droger i skolorna för att se vilka du kan lura att testa skiten och sätta dit dem för det. Förebyggande arbete måste ändå vara att föredra.
    Min fd klasskamrat hade ju sökt kontakt med småflickor vare sig Dumpens "flicka" chattade med honom eller inte.

Dumpen fick inte honom att göra något han annars inte hade gjort ändå. Det är bara det att utan Dumpen kunde han göra det i hemlighet.

Efter Dumpen är han körd när det gäller kontakter med barn.
  • Anonym (bb)
    Postman skrev 2024-11-14 10:59:12 följande:

Vi ska inte ha parallella rättssystem på nätet. Sajter likt dumpen borde förbjudas. Pågår det olagligheter ska det anmälas till polisen. Upplever vi att våra lagar inte är tillräckliga så är det våra politiker vi ska påverka. 

Haken: du upptäcker inte något brottsligt om du inte går in på chatten och själv tar emot ett "Hey babe!" på din "14-årings" profil.

OCH då är det bara brottsligt att söka sexkontakt med någon under 15 om den som tar emot meddelandet faktiskt ÄR under 15.

Är meddelandet till en vuxen som utger sig för att vara 14 så är det inte olagligt.

Som lagen ser ut nu.

Dumpen kan alltså inte polisanmäla "Henke 22" (egentligen 58) för dennes försök att få "Liiisa14" i säng.

Det finns förslag på att kriminalisera "kontakt med barn i sexuellt syfte" även om den som kontaktas är över 15 år. Politiker i riksdagen vill att polisen själva ska få göra det arbete som Dumpen gör nu.
  • Anonym (bb)
    Postman skrev 2024-11-14 11:36:32 följande:
    Dumpen förebygger inget genom att godtyckligt hänga ut människor som inte har gjort något olagligt. Återigen, tycker man att vi har inte har tillräckliga lagar så är det våra politiker man ska på påverka. Vi ska inte ha parallelldomstolar drivna av privatpersoner på nätet.  
    Jag lovar, han jag känner som kontaktade en "tjej" på Facebook med "Tjena snygging, hur gammal är du då?", får som svar "14" och då skriver "spännande!" - han har blivit av med alla kontakter med barn i sitt vardagsliv.

Det är förebyggande så det räcker och blir över.

Det finns offer i detta. Det är mannens anhöriga. Men den situationen satt de fast i, i vilket fall som helst eftersom han gillar att ha sex med barn. Det kan vare sig fru eller barn rå för men han har placerat dem i den situationen. 

.
    Postman skrev 2024-11-14 11:39:58 följande:
    Tycker man att lagarna är otillräckliga så ska man påverka våra politiker. Vi ska inte ha privatpersoner som agerar privatdomstolar efter sin egna ideologi. 
    Det ena utesluter inte det andra och att varna folk för vuxna som vill ha sex med barn är såväl naturligt som rimligt.
Svar på tråden Dumpen