Inlägg från: Anonym (lluktgu,if) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lluktgu,if)

Hur mycket är rimligt att en 16/17-åring hjälper till, lägger monetärt på hobbies, och betalar, hemma?

Anonym (frågar bara) skrev 2024-11-15 18:54:03 följande:
    Hon gör ingenting direkt utöver går i skolan. Hon har vänner där men umgås inte så ofta med dem på fritiden, kanske någon helgdag i månaden. Om någon frågar så uttrycker hon oftast att hon inte orkar med folk när hon inte måste umgås med dem. Når hon var yngre diskuterade föräldrar och bup lite löst om en autismutredning och eller eventuellt utredning om dystymi men det blev inte av. 
    Vad bra. Låt tonåringen som knappt verkar orka med vanligt tonårsliv få mer uppgifter att göra istället för att koppla av.
  • Anonym (lluktgu,if)

Du är väl tonåringen och situationen är 7 år gammal.

• Anonym (lluktgu,if)
    Anonym (D) skrev 2024-11-20 14:10:54 följande:
    Man kan ju tvinga henne också. 
    Jag blev själv tvingad att göra en utredning mot min vilja.jag tvingades till bup som 17 åring och sedan till en utredning som 18,5 åring. Utredningen var verkligen inte på mitt initiativ. Jag var emot det från början. Extremt emot, och jag sa det hela tiden. 

Som om allt magiskt blir bra för att man får en diagnos.

Ja, jag är bitter. 
    Vi vet, det är nog minst femtionde gången som jag läser detta. Att du blev tvingad är trist men skulle vara trevligt om du inte ständigt stoppade in informationen i varje tråd som nämner NPF. Det är inget vanligt skede. Du bearbetar inget med att göra detta utan tar fokus från trådarna.
  • Anonym (lluktgu,if)
    Anonym (D) skrev 2024-11-21 22:14:38 följande:
    Jag tar åt mig vad du skriver. 

Men jag skriver inte som jag gör i varje tråd som nämner npf, utan bara om någon nämner att man inte ska tvinga eller dylikt. Då känner jag mig faktiskt tvingad att berätta min historia. 
    Inte det minsta korrekt.
  • Anonym (lluktgu,if)
    Anonym (D) skrev 2024-11-22 16:38:18 följande:

Det var faktiskt jättejobbigt att bli tvingad till det. I tonåren dessutom. Det är en känslig period, och man vill vara som andra. 

Jag kunde liksom inte acceptera att jag hade en diagnos. 

Ja vi vet som sagt. Det är fortfarande inte relevant i varken denna eller större delen av trådarna du spammar med den infon.
Svar på tråden Hur mycket är rimligt att en 16/17-åring hjälper till, lägger monetärt på hobbies, och betalar, hemma?