• fornminne

Psykologen försöker få oss att återförenas

Anonym (Mamma) skrev 2024-11-14 19:12:53 följande:
    Psykologen har haft samtal med oss allihopa i alla tänkbara konstellationer.
    Om ni är där för att prata om dottern och psykologen börjar babbla om er relation, tycker jag att du ska avbryta samt vara tydlig med att en återförening aldrig är aktuell. Däremot måste du och exet kunna samarbeta kring barnet, särskilt ett barn som mår dåligt. Den delen av er relation måste kanske dryftas.

Vill ditt ex inte heller återförenas? Jag undrar om han kan ha sagt något till psykologen som kan ha fått denne att tro saker som inte stämmer. Det är annars ganska oproffsigt av en psykolog att försöka uppmuntra ett separerat par till återförening, om det inte är detta de är där för och söker hjälp för.
  • fornminne
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-14 19:16:45 följande:
    Det är oavsett inte psykologens jobb att ens försöka få ihop oss även om vi så bönat om det.
    Jag har varit väldigt tydlig med att jag helst inte ens vistas i samma rum som honom.
    Har du bra skäl till att tycka så illa om ditt ex? Det kan bli svårt att samarbeta kring barnet om du känner så. Kanske är det snarare detta psykologen syftar på?
    Inte att försöka få ihop er igen - det är verkligen inte hennes jobb - men att förbättra er relation som skilda föräldrar med ett barn som mår dåligt och behöver er.
  • fornminne
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-14 19:33:54 följande:
    Åratal av misshandel, så ja, det har jag. Jag samarbetar, han gör däremot allt för att fortsätta komma åt mig.
    Jag beklagar. Låter märkligt om psykologen ens tycker att du ska behöva träffa honom under sådana omständigheter.
Svar på tråden Psykologen försöker få oss att återförenas