Inlägg från: Bits1975 |Visa alla inlägg
  • Bits1975

Alltid ful i håret efter frisörbesök. Varför?

Jag känner igen mig lite, det känns som om frisörer kan göra en typ av styling, föna ganska hårt, sedan åker locktång fram. Tittar man på exempelvis tv4 ser de flesta kvinnor likadana ut i håret. På vår lokala frisörs instagramsida ser alla kunder klonade ut, det är bara hårfärgerna som ändras 

• Bits1975
    Aliona skrev 2024-11-14 20:52:07 följande:

Men säg bara till att du inte vill ha någon styling alls. Eller ännu bättre, boka en tid där styling inte ingår så har de varken tid eller betalt för det. Jag har samma problem som du fast tvärt om - de envisas att blåsa upp volym som inte klär mig och inte är min stil. Jag betalar och sätter upp håret så fort jag gått ut. Snabbköippning utan tvätt och styling är enda sättet. 

Jag håller med, jag klipper mig på cutters  :)

Dock brukar ju ts slinga håret 
  • Bits1975
    Anonym (Klipper) skrev 2024-11-14 21:02:12 följande:

Klipper mig själv. Krångligt och bångstyrigt. Men slutat betala för något som jag ständigt blir besviken på. Och då menar jag inte som du slutet med styling utan själva frisyren.
    och som någon skrev ja det verkar som om det klipps en och samma stil och inte efter ansiktsform och personlig stil. 

alla ska ha mittbena, lång lugg, locktången som lägger till lockar som en köksgardin från 80talet. 
    ja alla på tv ska se ut så, plus kroppar som en fjortonårig elitgymnast.

Jaaa, det är precis den frisyren jag syftade på :D

Jag begriper inte, har de ingen variation på frisörutbildningarna, med hår i olika texturer och frisyrer beroende på ansiktsform, kroppsbyggnad samt hårets tjocklek?
  • Bits1975
    Anonym (Linda) skrev 2024-11-14 21:34:31 följande:
    Ja och volym = styling 
    Men jag tror hon menar att frisören stolar bort hennes egen volym genom att föna det spikrakt och tynga ned det med produkter och oljor, slentrianmässigt, hon kanske har mer volym i sitt hår naturligt, eller så har hon inget emot styling i sig, bara det att frisören stylar håret ännu plattare än vad det egentligen är 
Svar på tråden Alltid ful i håret efter frisörbesök. Varför?