• Anonym (anonym)

Göra fillers i läpparna som lite äldre?

Jag är i 30 års åldern och har velat förstora läpparna genom att göra fillers i läpparna ett tag, men nu har jag börjat tveka för att det mest är yngre tjejer i 20 års åldern som gör sånt och för att jag är rädd att det ska se trashigt ut. Vad är era åsikter om de som förstorar läpparna? Kan man göra det även som lite äldre utan att det ser dumt ut?

• Svar på tråden Göra fillers i läpparna som lite äldre?
  • Anonym (Pheeb)
    Avenia skrev 2024-11-18 23:02:28 följande:

Vilka fördomar folk här har om lip filler. 
    Fillers syns oftast inte. Det är bara de misslyckade fallen som syns. Är det välgjort så ser du det inte. Du träffar masor av kvinnor med fillers utan att veta att de har det.

Så vad är syftet om de inte syns? Slänga pengar i sjön? 

Som jämförelse: Jag färgar mitt hår för att dölja det grå håret. Jag väljer en nyans som ligger nära min egen hårfärg för att det inte ska sticka ut för mycket men visst fasen syns det att jag färgar håret eftersom jag egentligen börjar bli gråhårig (förändring av hudton etc kommer ju även det med ålder). Det är väl motsvarande att göra "diskreta" fillers.
    Motsvarande ankläppar hade väl varit att färga håret kolsvart när man är 80 bast. 
    Båda syns men är helt olika stilar. För jo, fillers syns även om det är meningen att det ska se "naturligt ut" eftersom proportionerna i ansiktet förändras. 

• Tobben
    Anonym (K) skrev 2024-11-18 10:23:15 följande:
    Det är ju bara de fillers som faktiskt syns som ser tacky ut. 

Om det görs diskret och sparsamt är det ingen som märker annat än att man ser bättre ut. 
    Om du tycker att du blir snyggare med fillers så spelar det väl ingen roll vad andra tycker?
    Det är precis som med så mycket annat som har med så kallad skönhet att göra. Kvinnor gör det antingen för sitt eget ego eller för att imponera på andra kvinnor.

Känner du att fillers är rätt för dig är det bara att göra det. Men låt oss som tycker att det är fult, meningslöst och tragiskt få tycka det.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Pheeb) skrev 2024-11-19 06:49:35 följande:

Så vad är syftet om de inte syns? Slänga pengar i sjön? 

Som jämförelse: Jag färgar mitt hår för att dölja det grå håret. Jag väljer en nyans som ligger nära min egen hårfärg för att det inte ska sticka ut för mycket men visst fasen syns det att jag färgar håret eftersom jag egentligen börjar bli gråhårig (förändring av hudton etc kommer ju även det med ålder). Det är väl motsvarande att göra "diskreta" fillers.
    Motsvarande ankläppar hade väl varit att färga håret kolsvart när man är 80 bast. 
    Båda syns men är helt olika stilar. För jo, fillers syns även om det är meningen att det ska se "naturligt ut" eftersom proportionerna i ansiktet förändras. 

Det syns inte att du har fillers, men du får fylligare läppar. Och det är ju det folk vill ha. 99% av alla skådisar har fillers men det görs av kompetent personal så du tänker inte på det.
  • Anonym (K)
    Tobben skrev 2024-11-19 07:22:27 följande:
    Om du tycker att du blir snyggare med fillers så spelar det väl ingen roll vad andra tycker?
    Det är precis som med så mycket annat som har med så kallad skönhet att göra. Kvinnor gör det antingen för sitt eget ego eller för att imponera på andra kvinnor.

Känner du att fillers är rätt för dig är det bara att göra det. Men låt oss som tycker att det är fult, meningslöst och tragiskt få tycka det.
    Jag har varken botox eller fillers. Jag har stora läppar av mig själv och är relativt rynkfri. 

Men jag känner många som gör fillers och det är verkligen inte alla som det syns på. Folk tittar på någon extrem kändis och tror att det är så det ser ut med fillers, men det finns väldigt många olika nivåer på det. Jag lovar dig att du jobbar med ett antal kvinnor som har fillers som du inte har en aning om att de gör sånt. 

Jag ser det inte som mer meningslöst än att gå och klippa sig eller färga håret, ta bort acne eller vad man nu känner för att göra med sitt utseende. 

Självklart gör man det för att man vill se fin ut! Det är inte kriminellt och det är inte löjligt bara för att kvinnor gör det. Det är lika tragiskt att döma andra för saker som man inte ens har med att göra och inte skadar någon. 

Vilken tur att vi gör som vi vill med våra egna kroppar. 
  • Anonym (Jj)

Det är ju jättemånga som gör det i din ålder och jättemånga äldre också. Jag är 36 och har inte gjort mina på 4 år nu pga graviditeter och amning (men det är kvar lite fortfarande).. Men har kompisar i min ålder som gör sina. 

Om man tycker det är snyggt eller inte är en annan fråga såklart, många tycker inte det men man får ju gå efter vad man själv tycker. Jag tycker inte heller det är snyggt när det är alldeles för mycket men man kan ju börja med bara litegrann och se hur det blir. Sen förstår jag inte hur andra orkar bli så extremt upprörda över en sån sak som fillers , jag går ju inte direkt runt och är arg för att nån annan har en ful frisyr eller har färgat håret i en ful färg eller har en ful tatuering.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Pheeb)
    Anonym (Anna) skrev 2024-11-19 10:00:16 följande:
    Det syns inte att du har fillers, men du får fylligare läppar. Och det är ju det folk vill ha. 99% av alla skådisar har fillers men det görs av kompetent personal så du tänker inte på det.

Jo det tänker man absolut på att de har (dvs: det syns). 

Men vad spelar det för roll om det syns? Hela poängen är ju att ändra sitt utseende.

Och vem orkar bry sig om vem som gör vad med sitt utseende? Det där förnekandet om "att det syns inte" är ju i sig ett förakt mot folk som gör fillers. 

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2024-11-19 10:00:16 följande:
    99%?
    Källa på det tack. Fast det lär inte bara bli svårt utan omöjligt. 

Fillers ser för jä**igt ut. På alla.
  • Anonym (Inga ankläppar!)
    Avenia skrev 2024-11-18 23:02:28 följande:

Vilka fördomar folk här har om lip filler. 
    Fillers syns oftast inte. Det är bara de misslyckade fallen som syns. Är det välgjort så ser du det inte. Du träffar masor av kvinnor med fillers utan att veta att de har det.

Visst syns det, speciellt i profil, då kan det se ut som en anka. Ser man en bild där bara den ena har fillers så ser man skillnaden direkt. Läpparna ser mer ut som korvar och är onaturligt släta. 
    Läste en artikel, som var skrivet av en läkare, som varnade för att läpparna i framtiden kan bli väldigt fula av dessa ständiga utfyllnader. Till slut blir de sladdriga. 
  • Tobben
    Anonym (K) skrev 2024-11-19 10:15:17 följande:
    Jag har varken botox eller fillers. Jag har stora läppar av mig själv och är relativt rynkfri. 

Men jag känner många som gör fillers och det är verkligen inte alla som det syns på. Folk tittar på någon extrem kändis och tror att det är så det ser ut med fillers, men det finns väldigt många olika nivåer på det. Jag lovar dig att du jobbar med ett antal kvinnor som har fillers som du inte har en aning om att de gör sånt. 

Jag ser det inte som mer meningslöst än att gå och klippa sig eller färga håret, ta bort acne eller vad man nu känner för att göra med sitt utseende. 

Självklart gör man det för att man vill se fin ut! Det är inte kriminellt och det är inte löjligt bara för att kvinnor gör det. Det är lika tragiskt att döma andra för saker som man inte ens har med att göra och inte skadar någon. 

Vilken tur att vi gör som vi vill med våra egna kroppar. 
    Jag lovar dig att ingen av de kvinnor jag arbetar med har fillers. 100% säker.

Det som jag tycker är lite sorgligt med det här är det faktum att så många kvinnor aldrig blir nöjda. Är de blonda färger de håret mörkt, är de brunetter bleker de håret. Är brösten små ska de förstoras, är de stora ska de bli ännu större eller mindre. Läpparna ska förstoras eller förminskas. Det tar aldrig slut.
    Vad vi karlar tycker spelar absolut ingen roll i sammanhanget, ni blir aldrig nöjda över er kropp ändå.
  • Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2024-11-19 19:56:03 följande:
    99%?
    Källa på det tack. Fast det lär inte bara bli svårt utan omöjligt. 

Fillers ser för jä**igt ut. På alla.
    Du har så fel. Många med väldigt tunna läppar sätter i fillers och de ser då aningen fylligare ut. Men de kan ändå vara tunna. Det syns icke! Det du ser är de som gått till en sämre utförare som inte kan rätt teknik. De gör en så kallad prill-läpp där läppen putar utåt. Det är typiskt tjejer med arbetaryrken som ser ut så.
  • Anonym (Anna)

Ni som tror att man ser vem som har fillers. Googla en professionell klinik eller två. Se på deras före och efter-bilder på hemsidan. 

• Anonym (Pheeb)
    Anonym (Anna) skrev 2024-11-23 14:54:06 följande:

Ni som tror att man ser vem som har fillers. Googla en professionell klinik eller två. Se på deras före och efter-bilder på hemsidan. 

Eh ja, det syns. Före- och efter-bilder verkar rätt meningslösa om det ändå inte syns?
Svar på tråden Göra fillers i läpparna som lite äldre?