Tobben skrev 2024-11-19 07:22:27 följande:
Om du tycker att du blir snyggare med fillers så spelar det väl ingen roll vad andra tycker?
Det är precis som med så mycket annat som har med så kallad skönhet att göra. Kvinnor gör det antingen för sitt eget ego eller för att imponera på andra kvinnor.
Känner du att fillers är rätt för dig är det bara att göra det. Men låt oss som tycker att det är fult, meningslöst och tragiskt få tycka det.
Jag har varken botox eller fillers. Jag har stora läppar av mig själv och är relativt rynkfri.
Men jag känner många som gör fillers och det är verkligen inte alla som det syns på. Folk tittar på någon extrem kändis och tror att det är så det ser ut med fillers, men det finns väldigt många olika nivåer på det. Jag lovar dig att du jobbar med ett antal kvinnor som har fillers som du inte har en aning om att de gör sånt.
Jag ser det inte som mer meningslöst än att gå och klippa sig eller färga håret, ta bort acne eller vad man nu känner för att göra med sitt utseende.
Självklart gör man det för att man vill se fin ut! Det är inte kriminellt och det är inte löjligt bara för att kvinnor gör det. Det är lika tragiskt att döma andra för saker som man inte ens har med att göra och inte skadar någon.
Vilken tur att vi gör som vi vill med våra egna kroppar.