Inlägg från: Anonym (Andrahandsmarknaden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andrahandsmarknaden)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Jag gick på andrahandsmarknaden. Träffa en man med två vuxna barn som hade verklighetsförankring. 

Jag har varit mycket på olika dejter, Tinder och liknande och skulle säga att utbudet av män oavsett ålder va fruktansvärt. Vet inte om 9 av 10 konversationer inleddes med vad jag tyckte om i sexväg och att människor mitt i en konversation om att han har en hund frågar om jag gillar att ta den i tvåan. 

Det här är verkligen min bild av singelmarknaden. Och nej, jag har vänner som kan säga att en man är sååå fin och är en riktigt bra kille. Trots detta att man fått positiva hejarop från en nära vän så är dessa killar ändå idioter när det väl kommer till kritan. 

Oklart om detta har med deras ålder att göra. Det finns ett överskott av män och många av dessa är dessvärre helt odugliga? 

Freddie K skrev 2024-11-16 15:19:46 följande:

Jag anser mig vara ganska bra i alla fall och jag är inte upptagen. Jag är 41. Hmm, jag kanske inte är så bra ändå.

Vad tänker du att du kan erbjuda en tjej då? 
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:15:26 följande:

Jag tycker att en bra man är en man som är snäll och omtänksam och som är generös. En man som har nära till känslor, men som ändå är stark på något sätt. En man som kan försörja sig själv och finnas där för sin kvinna. 

Jo men dom flesta kvinnorna väljer bort män med låg inkomst alternativt någon som har daglig verksamhet då det är ännu sämre ekonomiska förutsättningar än låg inkomst. 

Så länge man inte träffar någon som har en liknande situation. Men jag skulle av olika skäl inte träffa någon som tjänar under 50. Kan säga att jag själv har 60 så jag vill ha någon med samma krut. 

Tecum skrev 2024-11-17 20:32:22 följande:
    Jag läste en artikel om hur man skulle göra för att framstå som socialt kompetent och trevlig. Man skulle till exempel inte skryta...

Antar att du antingen inte läst artikeln eller inte bryr dig...Skrattande
    Skryta? Skryta om vad? Jag förtydligar bara att jag inte kräver av en partner att han ska försörja mig. Jag kan stå på egna ben, men vet inte en kvinna som har en partner som lever på försörjningsstöd eller liknande. Det är inte att ha en stabil ekonomi. 
    Freddie K skrev 2024-11-19 06:14:57 följande:

Varför är det så stort fokus på vad mannen tjänar? Räcker det inte att han tjänar tillräckligt så att han har så han klarar sig?

och vad är att klara sig då menar du? Att leva på bidrag? Ska man som kvinna sitta och bjuda mannen jämt om man vill gå ut och äta på restaurang, åka på en resa eller liknande. Att klara sig är ju enbart att överleva. Dom som har möjlighet har oftast högre ambitioner än så. 

Sedan handlar det ju om vad man har att prata om. Att själv ha ett kvalificerat yrke och lösa komplexa problem hela dagarna och så går ens partner på daglig verksamhet, du ser inte att det blir en stor kontrast? 

Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)