Inlägg från: Anonym (Frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frustrerad)

Att betala räkningar till 18 åring som inte går i skolan ?

Ska man betala  försäkring  för  moped  osv.   Så  länge  barnet   bor hemma  .  
     Trots att  jag betalar  underhåll.  . Nu går  18  åringen   inte  i skolan    Han har hoppat  av . 
     Vi  är  separerade  ?

• Svar på tråden Att betala räkningar till 18 åring som inte går i skolan ?
  • Anonym (Frustrerad)

Nej .  Mopeden  står  på  pappan. ..  
    så  jag  borde  inte  ha betalat.  
      Dom  skulle  behöva  stå  på  grabben. 

Tänker  lika.   Att  man behöver  gå i skolan  för att   sedan  kunna få ett  jobb.    och för   att  betala själv.   Han lär  sig  ingenting   av  att  föräldrar   betalar   

Han har  gått  ifrån  skolan   pga   av att  han inte  klarade  av  det  ..Och  idag  gör  han  ingenting.  . :( 😞 

• Anonym (Frustrerad)

Underhåll står det  att  man ska betala upp  till 21  år. 
      Men nu  går han inte  alls  i skolan . 

Jag  kommer  att  inte  betala  nått  mer  för  någåt  som  står  på  pappan.    fastän  det  är grabbens.   
      Vet  att  jag  kommer  få  jättemycket   skit  för det  när jag säger  emot  :( 
      Mopeden  bara  står  nu  med.    Som  inte  används   

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Nn) skrev 2024-11-18 06:46:32 följande:

I en situation där er son har hoppat av gymnasiet och antagligen inte mår så bra men behöver en plan framåt kan det vara bra med föräldrar som står på en enad front. Dvs kommunicera med pappan, hur ska ni hjälpa er son? Är det rimligt att ni står för en moped som inte verkar användas? Kanske bäst att ställa av den nu till vintern ändå? Mamma och pappa kanske inte står för en moped om det inte pluggas, någon form av konsekvens blir det. 

Om sonen bor hos pappan drar han redan ett tungt lass och har antagligen kämpat med att han inte ska sluta gymnasiet. Vad har du gjort för att din son ska hamna på rätt bana? Börjat bråka med pappan om en räkning?

Pappan bråkar  att  det  ska  betalas  :(    😞  trots   att  jag betalas  underhåll...
      Grabben   har  tagit  bort  kontakten     från  pappan.  

• Anonym (Frustrerad)

Grabben  har  själv valt  att  hoppa av skolan.  Och  nu    bor han  inte  längre  hos  pappan  heller .  
     Han har  gått sin egen  väg.   

Får  förklara   åt  pappan igen  att  ställa av  mopeden   eftersom  den  ändå  inte  används  och  han inte  bor kvar  hos  pappan. .
     De kan  göra  upp  det  själva  när  han väl  vill  dyka  upp.  

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Nn) skrev 2024-11-18 06:46:32 följande:

I en situation där er son har hoppat av gymnasiet och antagligen inte mår så bra men behöver en plan framåt kan det vara bra med föräldrar som står på en enad front. Dvs kommunicera med pappan, hur ska ni hjälpa er son? Är det rimligt att ni står för en moped som inte verkar användas? Kanske bäst att ställa av den nu till vintern ändå? Mamma och pappa kanske inte står för en moped om det inte pluggas, någon form av konsekvens blir det. 

Om sonen bor hos pappan drar han redan ett tungt lass och har antagligen kämpat med att han inte ska sluta gymnasiet. Vad har du gjort för att din son ska hamna på rätt bana? Börjat bråka med pappan om en räkning?

Det  är  inte jag  som bråkar  om räkning . 
     Det  är  pappan.   
    Jag  hjälper  mera  sonen  än vad  pappan   gjort  tyvärr  . Men det är  en annan  historia.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (.) skrev 2024-12-01 15:39:37 följande:

Varför betalar du underhåll för en vuxen till pappan när sonen inte bor där?
    Sluta omedelbart betala något alls till pappan. Vill du ge sonen pengar skall det göras direkt till honom,  men du har ingen skyldighet till det heller. 

Jag betalar  inget  underhåll  alls  nu.  Det gjorde jag   när  han gick i skolan 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Nä) skrev 2024-12-01 16:52:47 följande:
    Har ni pratat än? Har du gjort klart att du inte kommer att betala för pappans moppe?
    Ja  jag  har  sagt  att  jag inte  betalar.  
      Och  mopeden   kan ställas  av har  jag sagt.  Eftersom   han inte  ens  använder  den  och   bor  ej hemma .
     Man kan skriva  över  den på  honom  ( grabben  )  när han  väl dyker  upp  . 
Svar på tråden Att betala räkningar till 18 åring som inte går i skolan ?