AndreaBD skrev 2024-12-23 10:05:48 följande:
Ett missförstånd framställs här som medveten försök att luras. IDF s talesman visade ett papper där de olika dagarna i veckan var skrivna som i en tabell, och sa att den användes som schema för bevakare av gisslan. Det stod inga namn på det pappret, men det är ju mycket troligt att man har sett såna såna "scheman" någon gång med namn, så att man vet vad ett sånt papper används för. Inte ens de räknar med att varenda lilla detalj ska ifrågesättas hela tiden och förstoras upp så överdrivet.
Även det här med videon är hårklyveri. Videon var säkert oredigerad, men man hade inte filmat exakt hela tiden, och då påpekar någon direkt - varför är det avbrott här? Ja men.... man filmar väl inte allt, hela tiden.
Det där med Moldavien tror jag inte på utan belägg.
Ja, det kan ju inte vara sant för det är ju ISRAEL och ISRAEL skulle aldrig kunna göra något sådant för att ISRAEL gör ju inte sådant. Dessutom är det ologiskt. Varför skulle ISRAEL göra något sådant när ISRAEL inte är sådana som gör sådant? Dessutom, dessutom säger ju ISRAEL att de inte gör sådant och jag känner en person i ISRAEL som jag litar på som säger att ISRAEL inte gör sådant
🤣