Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-28 19:17:13 följande:
    Det finns inte ens tolkning, bara en extrem förenkling och en konkretisering, eftersom han inte verkade förstå det som stod. 
    I vilket inlägg ljuger du? I detta där du säger att du inte tolkar eller där du säger: "Inte mitt påstående utan en tolkning av det som står i studien."

Det är du som inte förstår vad det står i studien och lägger in egna "tolkningar" av rasistisk karaktär.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2024-12-29 09:05:38 följande:
    Nä det finns även en del andra grupperingar som till exempel Hamas, Hizbollah, Huthirebellerna och Iran som är emot att Israel stoppar terroristerna.
    Hur landar man som människa i att ett helt land är terrorister? Var gick det snett?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-29 11:14:54 följande:
    Du fick ett svar. Israel är ute efter terrorister. Inga andra. 

Vaddå godkänner? Jag skulle förstås inte lita på det de skriver. Men jag skulle inte heller lita på ryska eller iranska medier. 
    Och vilka är inte terrorister? Vilka palestinska mediahus godkänner du?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-29 17:16:16 följande:
    Hårklyveri hjälper inte ett dugg. Nej, tolkningen gick inte så långt att man kunde ha lagt in en personlig åsikt. En tolkning kan faktiskt också vara en ren omformulering eller ett förenklande. Och nu slutar jag svarar på sånt trams.
    "Tolkningen" gick så långt att det var en "omformulering, ett "förenklande" kalla det precis vad du vill, av något som INTE stod i rapporten utan som speglade din personliga rasistiska åsikt om palestinier.

Du kan inte hitta på egna ord och egna betydelser av ord och begrepp. Coping Strategy Index är ett begrepp som du inte kan lägga in din egen hittepå-betydelse av. Det står ingenstans i rapporten att palestinier som folk har tappat förmågan att ta hand om sig själva. Det är din rasistiska tolkning. 

• nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-29 17:36:51 följande:
    Visserligen förekommer krigsbrott i alla krig. Dvs. enskilda fall, enskilda soldater. En rättsstat straffar såna soldater. Och Israel brukar göra det. Men det här tror jag inte på överhuvudtaget. det verkar för påhittat. Fake-news igen.
    Två fingar i öronen och *lalalalalala* Du uppvisar en närmast sektliknade inställning till Israel och Israels inblandning i kriget. Inget som visar Israel i en dålig dager kan vara sant - för att det är Israel.
  • nihka
    nattuw skrev 2024-12-29 19:16:39 följande:
    Hade Israel velat begå ett folkmord hade alla palestinier varit döda. Men så är inte fallet. Ergo lögnen om folkmord är bara en lögn som ingår i terroristernas propagandakrigsföring.
    En atombomb har ju föreslagits från israeliskt styrande håll, men det vore väl för uppenbart.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-29 17:30:29 följande:
    Du är egentligen inte FÖR någon part, eller? Eller förstår du inte att det här inte hjälper palestinierna? I motsats till dig skulle jag vilja se att de får det bra. Men det får de inte genom samarbete med Iran, respektive Hamas, Houthi eller Hizbollah. 

INGEN av dessa vill ge palestinierna en egen stat. Ingen ser palestinerna som ett folk. De som närmast godkänner dem som ett folk och tycker att det vore bra om de fick sin stat och man kunde leva i fred är ... Israel. Israel är den enda som har en humanistisk grundsyn och där majoriteten av vanliga människorna tycker att det vore bäst. Och vi vet ju att palestinierna har fått bra erbjudanden, flera gånger, av Israel. De har inte vågat tacka ja. Nu är det förstås den sämst tänkbara situationen för såna planer.

Men tyvärr så kommer grannländerna inte att hjälpa dem ett dugg. De kommer bara - i bästa fall - att låta dem ingå i befolkningen i området. Under Irans styre. Och där kommer de att vara andra klassens medborgare. Vilket de inte är i Israel, så som de här israeliska araberna bekräftar: 

">

Vilka "bra erbjudanden" menar du att palestinierna fått av Israel?
  • nihka
    Och där kommer de att vara andra klassens medborgare. Vilket de inte är i Israel, så som de här israeliska araberna bekräftar: 

">

En amerikan, Aryeh Weinstein från New York och bosatt i Pennsylvania,
    påstår att araber i Israel har det mycket bättre än araber någon annanstans i arabvärlden. Tre personer intervjuas som INTE säger något om att araber i Israel har det mycket bättre än araber någon annanstans i arabvärlden.

Tre personer är inget statistiskt säkerställt underlag utan tre individer som snällt svarade på ledande frågor. I kommentarsfältet finns blandade reaktioner - även att intervjuerna skulle vara fake.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-30 19:29:19 följande:
     97 % av västbanken, östra Jerusalem och 3 % land som man får välja själv. Och då var Gaza redan självständig. Ingen förväntade sig att palestinska sidan inte skulle acceptera. Mer kan de ju aldrig få.
    Dessa siffror var har du fått dem ifrån?

Jag förstår fullt ut om man inte är nöjd med att få mer än delar av det man hade innan.

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism