Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-29 17:33:11 följande:
    Den siffran stämmer inte. Den siffran kommer ifrån att man har kollat endast bland krigsoffer som hittas i kollapsade hus. Dvs. alla män som springer ute för Hamas ränkning och skjuter på IDF är ju inte med då. 
    Det är ju helt fantastiskt att just hamasanhängare som är ute och springer när bomberna haglar är vaccinerade mot att hamna under rasmassor.

Förstår du vidden av hur verklighetsfrånvända många av dina påstående är, inte minst alla dina rasistiska påståenden om palestinier?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-30 20:52:55 följande:

Och vad har attackerats i Israel? Av Houthis i Yemen? En skola. Får inte Israel försvara sig? 

Du visar hela tiden att du uppenbarligen inte tycker att Israel får göra något för att försvara sig. Israel attackeras från sju parter och har knappt någon natt utan flyglarm. Det är ett krig som pågår! Och det har INTE Israel börjat. 

Och varken Hamas eller Iran som styr det hela är ju villiga att avsluta det här kriget. Hamas är helt ovillig. Hamas har vägrat alla förslag under hela kriget. 

Du visar hela tiden att du uppenbarligen inte tycker det är något fel med att beskjuta skolor, sjuhus och FN-personal. Israel håller med dig och det är därför Israel är misstänkta för krigsbrott och folkmord.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-31 12:42:31 följande:
    Jo, jag vet. Israelerna har inte helt förstått det heller förut. Palestinierna har antagligen inget koncept vad de vill, förutom att de inte vill att Israel ska finnas.
    Dina rasistiska påståenden om palestinier fortsätter.
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-12-31 18:03:45 följande:
    ham-ass hälsodepartement räknar ju även de som dör av naturliga orsaker som dödade av Israel.
    Javisst. "Naturliga orsaker" som undernäring och när spädbarn fryser ihjäl i tält i flyktingläger.
  • nihka
    Mentat skrev 2025-01-02 09:52:27 följande:
    Förmodligen från Israeli?Palestinian peace process - Wikipedia , under rubriken Clinton's parameters.

Det här var inte svårt att hitta.
    Proposed in the fall of 2000 following the collapse of the Camp David talks, The Clinton Parameters included a plan on which the Palestinian State was to include 94-96% of the West Bank, and around 80% of the settlers were to become under Israeli sovereignty, and in exchange for that, Israel would concede some territory (so called 'Territory Exchange' or 'Land Swap') within the Green Line (1967 borders). The swap would consist of 1?3% of Israeli territory, such that the final borders of the West Bank part of the Palestinian state would include 97% of the land of the original borders.

"97 % av västbanken, östra Jerusalem och 3 % land som man får välja själv."

94-96 är inte detsamma som 97 och 1-3 är inte detsamma som 3. Sedan är 80% av bosättarna helt utelämnat.

Det här var inte alls svårt att utläsa.

Om palestinierna inte var nöjda år 1948 var de inte nöjda år 2000 med ännu mindre.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 12:02:35 följande:
    Hittar inte någon enkel skriftlig sammanfattning nu. Men Bill Clinton förklarar det hela, han var ju med. Det är andra halvan av videon ungefär:
    94-96% är inte detsamma som 96% och 1-3% är inte detsamma som 4 %.Sedan fanns andra inskränkningar för palestinier.
  • nihka
    Rataxes skrev 2025-01-01 09:09:40 följande:
    Dessa är således legitima militära mål.
    Eventuella civila dödsoffer är enbart ham-ass skyldiga till. 
    Fantastisk logik! Den som skjuter någon i huvudet är inte skyldig till deras död. Putin resonerar på samma sätt. Det är inte Ryssland som är skyldiga till ukrainska dödsoffer utan det är "nazisternas" fel.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-01 13:44:32 följande:

Jag försöker vara ärlig med när jag faktiskt ändrar åsikt i något, och jag har börjat tvivla på - och har aldrig varit helt säker i den frågan heller - när det gäller hur stor andel av Gazas befolkning stödjer Hamas. Det kan vara så att de är så förtryckta av Hamas, att de inte vågar göra motstånd. Uppenbarligen har de försökt protestera 2017, men det gick inte så bra. Jag tyckte den här videon var intressant. Visserligen bara två personer från Gaza, men de ger ett ganska trovärdigt intryck att många tycker så.

">

Utmärkt! Du har börjat inse det rasistiska i dina rasistiska uttalanden.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 12:58:22 följande:
    Det är förstås definitivt inte därför, och Israel har all rätt att göra så enligt internationella lagar. Du kan väl inte ha missat något så grundläggande som att skolor, sjukhus, kyrkor och liknande visserligen har särskilt skydd, men bara så länge som de inte används i militära syften. Och detta händer här definitivt.
    Men utmärkt! Då kan Israell fortsätta bomba Gaza till bitar. Eftersom alla på två eller ett ben är terrorister blir ju varenda byggnad med människor i ett militärt mål.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism