Antisionism är inte antisemitism
Du håller med Björn Söder och länkar till hans uttalanden. Det gör inte jag. Vi vet vem Björn Söder är. Vi vet tex att judiska organisationer har anklagat honom för antisemitism.
Läsförståelse! Det var inte det jag skrev. INGEN pratar om erövringskrig, utan jag pratade endast om försvarskrig. Om du har så bra koll på dessa lagar, varför citerar du inte motsvarande lag? Då antar jag alltså att du bara hittar på.
Och du bara hittar på det "djupare etniska planet" också. Här har vi ett folk, palestinierna, som vägrar ingå något avtal som skulle lösa dessa problem. De har alltså skapat en knepig situation för sig själva för att kunna vara offer och kunna skylla på israelerna.
Nej, det finns ingen apartheid i Israel. Araberna har precis samma rättigheter. Och västbanken är inte Israel. De vägrar bara göra avtal, men de har självstyre, förutom just område C för att man uppenbarligen inte lyckas reda ut detta. Och Gaza har varit helt oberoende - därför: ingen apartheid.
Så det enda är område C på västbanken, för att det är ett område där man inte har kunnat enas än. Omstritt område = militär(rätt) = ingen apartheid heller.
Alltså Sydafrika hade apartheid, och nej, det var förstås inte acceptabel, medans Israel INTE har någon apartheid.