Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

Rataxes skrev 2025-01-08 16:32:13 följande:
    450 000 finländare fördrevs av Sovjetunionen. 
    Tänka sig att de fann sig i sina nya hemtrakter istället för att under 80 års tid terrorisera grannen...

Tänk om araberna klarat av att uppföra sig lika civiliserat...
    Och 14 miljoner i Europa, som inte heller bråkade. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-08 17:55:16 följande:
    Fröken, lagarna ska inte formuleras, de är redan formulerade och det jag skrebmv är min tolkning av dr lagarna som stämmer överens med tolkningen av många experter och tex FN, Amnesty, Human Rights Watch, Btselem och många andra. Du fortsätter svamla eftersom du inte har något att komma med annars hade du sakligt argumenterat för vad du anser är fel i min komentar. Löjligt och ganska underhållande.

www.amnesty.se/aktuellt/israel-palestina-ockupation-gaza-icj/
    jag läser inte ens sånt som börjar med fröken. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-08 17:46:07 följande:
    🤣 Va? Jag tror inte ens att du själv vet vad du ville säga.

Det var någon som inte trodde att judiska ungdomar kastar stenar. Jag svarade och bevisade att de gör visst det.  Men vad ville du säga? 
    Det har jag inte heller tvivlat på. Båda sidor kastar säkert sten. Men det var en ovanligt oseriöst källa - man påstår en massa i text som man inte kan visa i film. Jag skulle inte visa sånt. För oseriöst. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-09 19:20:00 följande:
    De kallas så av vem?

Det är självklart ett grovt lögn. Jag är inte alls förvånad över att just du använder det uttrycket och är ganska säker att du inte ens fattar hur dumt det uttrycket är. Uttrycket "självhatande jude" används ofta som en pejorativ term för att beskriva judar som kritiserar israelisk politik eller sionism, av högerextrema sionister. Det används för att ifrågasätta lojaliteten hos normaltänkande, ej hjärntvättade judar som inte stöder Israels högerextrema politik ovillkorligt, särskilt i frågor som rör etnisk rensning, apartheid och folkmord av palestinier.

Du anklagar med andra ord judar för antisemitism när de varken är antisemiter och när det inte ens handlar om antisemitism. Du får gärna förklara varför du tycker att Btselem är "självhatande judar"?

B'Tselem, är en israelisk, oberonde organisation för mänskliga rättigheter som har mottagit flera internationella utmärkelser för sitt arbete med att dokumentera och rapportera om mänskliga rättigheter i de ockuperade områdena. Bland deras priser finns:
    Carter-Menil Human Rights Award.
    Danish PL Foundation Human Rights Award.
    Stockholm Human Rights Award.
    Human Rights Award of the French Republic.
    British One World Media Award.
    Israeli Documentary Filmmakers Forum Award.
    Så många slagord - så lite innehåll. Har jag sagt att de skulle vara antisemiter? Nej, det har jag inte. Och inte heller menat det. Det är DU som påstår allt möjligt som folk inte har sagt. Och uttrycket behöver inte förklaras nämare, den är självförklarande. I motsats till dina slagord där hälften är överdrivna och resten är fullständigt påhittade. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2025-01-09 23:40:59 följande:
    De som undersökte konstaterade att det inte finns några gränsfall när det gäller om människor i en krigszon dör av krig eller av naturliga orsaker.

Hahahaha! Ingen kan vara så inbillsk att de tror på det själva.
    De angav att de bara hade räknat entydiga fall som "fusk", ja. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2025-01-10 00:20:04 följande:
    Ordet slagord har redan en betydelse. Du kan inte hitta på en egen. 

Nej, "självhatande jude" är inte "självförklarande" utan kan användas som ett invektiv:

Självhatande jude är ett invektiv som ibland används, ofta av andra judar, om judar som kritiserar 
    Jag har inte hittat på en egen.

Saker och ting är inte "fel" för att du inte håller med. Jag tycker absolut att det är självförklarande, och jag har använt det så. Jag vet hur det brukar användas. Ett till inlägg av dig som inte tillför något. 

Och SD intresserar inte mig i det här sammanhanget. 
  • AndreaBD
    RebeckaZ70 skrev 2025-01-10 12:52:58 följande:

Ingen i tråden förespråkar folkmord. 

Däremot verkar ett par personer blunda för att hamas & co har just folkmord som mål.

Precis. Och det är väldigt fult att tillskriva andra människor extrema åsikter när de inte ens yttrat såna. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2025-01-10 14:14:44 följande:
    Gå nu hem och gör din läxa ordentligt. Slå upp ordet slagord och använd det i forsättningen utifrån dess rätta betydelse eller inte alls.

Vad du tycker är fullständigt ointressant. Du kan inte tycka dig till betydelser av ord och begrepp.

Jag tycker det är intressant att du och sverigevänner använder er av samma resonemang och "logik".

Ett till inlägg från dig som visar din nonchalans och okunnighet.
    Jag lägger ner diskussionen här. Det kommer bara personangrepp och inte någon kunskap ifrån dig. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2025-01-09 23:40:59 följande:
    De som undersökte konstaterade att det inte finns några gränsfall när det gäller om människor i en krigszon dör av krig eller av naturliga orsaker.

Hahahaha! Ingen kan vara så inbillsk att de tror på det själva.
    Obs. här blev det missförstånd och jag kan ha läst fel där också: Jag menade självklart att de som undersökte det hela, INTE RÄKNADE MED  några gränsfall. Inte att det inte fanns. Men jag har för mig att jag sa så tydligt från början också. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism