-
Det där kan du inte ens lura ett barn med. Vad skulle det innebära att frånta rätten att existera? Folkmord självklart.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 11:49:59 följande:Det finns inget lag som ger något land rätten att existera men du envisas med att hävda att Israel har rätt att existera.
-
Lägg av med tramset. Vem försöker du lura?Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 20:24:43 följande:Utbilda dig. Googla. Fråga de som kan. Vad som helst bara du skaffar grundläggande kunskaper om ämnet du diskuterar.
FOLK-mord, kan inte utföras över en stat. -
Utbilda dig själv! Knappt något som du skriver stämmer ju! Här har du det från en seriös källa, i motsats till dina wikipedia-artiklarAnonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 20:20:42 följande:Bara ca 6% är palestinier. Utbillda dig.
Spelar ingen roll vad det är för folk. Det är olagligt att fördriva lokal befolkning från ockuperade områden. Menar du att om det hade varit ett annat folk skulle det vara fritt fram att fördriva de? Då beskriver du etnisk rensning vilket är krigsbrott. Hitler tänkte ungefär på samma sätt.
"Flest ? över 3 miljoner av diasporans befolkning ? bor i Jordanien"
www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/palestinier-i-libanon_h711622/ -
Om du bara hade bättre läsförståelse... .eller skulle låta bli att låtsas missförstå. För att inte prata om stilen. Naturligtvis är det inte staten som mördas, utan befolkningen. Och detta som konsekvens av att islamister då skulle ta över och döda judarna.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 20:24:43 följande:Utbilda dig. Googla. Fråga de som kan. Vad som helst bara du skaffar grundläggande kunskaper om ämnet du diskuterar.
FOLK-mord, kan inte utföras över en stat. -
Nej, det har jag inte. Vill inte riskera att de ta bort det. Du har ju visat här vilka rasistiska tankar du har! Du ser judarna som en etnicitet? Precis som Hitler! Det var ju nazisternas koncept.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 20:12:29 följande:🤣🤣
Utbilda dig. Lär dig vad ordet etnicitet betyder. Det har ingeting med ras att göra Det är pinsamt att du envisas med att göra bort dig på det här sättet och du urvattnar betydelsen av vad som är rasism och antisemitism.
Du har redan anmält det men det händer inget eftersom du har fel.
"Diskrimineringsgrunden etnicitet definieras som nationellt eller etniskt ursprung, hudfärg eller annat liknande förhållande. Med annat liknande förhållanden menas ogrundade föreställningar om vissa etniska gruppers egenskaper, utseende eller nedsättande beteckning av personer med viss bakgrund. Även förmodad etnisk tillhörighet inkluderas i diskrimineringsskyddet. Ordet ras som använts i tidigare diskrimineringslagstiftning har tagits bort, eftersom det är vetenskapligt bevisat att det inte finns olika raser. Att ras tagits bort ur lagstiftningen är omdiskuterat då många samtidigt menar att det osynliggör den rasism som finns i Sverige och att just det osynliggörandet är en del av problematiken. När det talas om ras och rasism idag så menar man ras som social kategori, inte som biologiska egenskaper.
Etnicitet handlar både om det fysiska och synliga såsom
utseende och hudfärg och om kulturella mönster som språk, kläder eller kroppsutsmyckningar. När personer missgynnas utifrån uppfattningar och uttalanden om invandrare kan det vara etnisk diskriminering. Likaså om någon särbehandlas därför att vederbörande har utländsk härkomst. Det krävs alltså inte att en bestämd etnisk bakgrund pekas ut för att det ska handla om etnisk diskriminering. "
akademssr.se/rad-och-stod/lika-villkor-i-arbetslivet/etnicitet-hudfarg-och-religion
Precis det jag sa! -
Drottningen av Jordanien är också palestinier.AndreaBD skrev 2025-01-14 23:03:55 följande:Utbilda dig själv! Knappt något som du skriver stämmer ju! Här har du det från en seriös källa, i motsats till dina wikipedia-artiklar
"Flest ? över 3 miljoner av diasporans befolkning ? bor i Jordanien"
www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/palestinier-i-libanon_h711622/ -
Det har jag inte heller påstått. Du spammar ner hela tråden med nonsens.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 23:27:46 följande:🤣🤣🤣
FOLK-mord, själva ordet säger allt. Det heter inte STAT- mord. Utbilda dig. Googla. Fråga någon som kan. Stater har inte rätt att existera. -
Som vanligt, som alla gånger innan: Du påstår att jag har sagt något. Och, nej, jag har inte sagt exakt så. LÄS RÄTT!Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 23:58:39 följande:Nej, det var inte alls det du sa. Du påstår att etnicitet är samma som ras vilket är fel. Du påstår att det är rasism att säga att judar är en etnisk grupp och jag dör av skratt, eftersom det är löjligt påstående. Texten du hänvisar till ger absolut inget stöd till ditt påstående.
-
Det var inte den delen jag pratade om. Jag kanske har överskattat andelen palestinier då, men du låg ännu mer fel med ... vad var det, 6 %?Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-14 23:41:11 följande:Tack för källa. Jag håller med, den verkar vara pålitlig. Så här står det:
"Palestinierna är flyktingar både i sitt eget land och utomlands. Deras situation är sämre än någonsin, och allt är en konsekvens av den israeliska ockupationen av Palestina.Av den palestinska befolkning som bor utomlands, den palestinska diasporan, uppges mer än hälften vara statslösa, alltså utan medborgarskap i något land. Flest,över 3 miljoner av diasporans befolkning bor i Jordanien, och i Libanon och Syrien finns vardera en halv miljon."
Jag hittar olika information men kan acceptera din. 3 mil av 11 mil, dvs Ca 27% av befolkningen i Jordan är palestinier.
-
Meddelande borttaget