Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-20 14:35:44 följande:
Jodå, Israel vill ha krig. Nej, ingen tvingar Israel att döda sina egna. Israel väljer hellre att döda judar än att låta de bli gisslan. Israel har aldrig värderat högt mänskliga liv, särskillt inte palestinska liv. Israel har dödat tusentals oskyldiga palestinska barn. Att man nu dödar även sina egna visar vilket extremt fanatiskt land det är och vilka värderingar som råder där.
Jag försvarar fred och du stödjer krig.
Internationella läkare vittnar om hur Israeliska krypskyttar skjuter palestinska barn i huvudet. Israel och Hamas, ingen skillnad. Deras avskyvärda slakt på oskyldiga civila gör mig spyfärdig. De som stödjer dessa är också avskyvärda.
Hur mycket mer ska Israel offra för att få fred? Det finns ju inte den minsta tviveln på att Israelerna bara vill få leva i fred. Och jag tycker att de äntligen bör få göra det. Och det tycker du är att vara FÖR krig? Jag tycker de borde få slippa att bli attackerade av grannländer, att bli beskjutna från Gaza och att få in terrorister från Västbanken som utför attentat.
EN av dessa terrorister har nu Israel släppt, i utbyte mot gisslan Khalida Jarrar, som har varit ledare till PFLP. Det var hon som planerat det, när man har sprängt folk i luften.