Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-03 18:49:17 följande:
    Whatever. Sånt händer när man försöker skriva något snabbt, trots att man egentligen inte har tid. Så är det.... 
    Det visar ju bara att du inte läser/tänker efter ordentligt innan du rutinmässigt hackar ner på allt som visar Israels del i konflikten.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-04 18:47:23 följande:
    Ja, vi kan alla googla.... 
    Behövs ingen googling. Man klickar på inlägget så man kommer till youtube - väldigt basal kunskap om källhantering som du uppenbarligen saknar. Men hacka utan fog kan du.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-04 18:50:18 följande:
    Men det är inte en länk...eller så är det du som har dåligt läsförståelse eftersom hon menade inte så.  
    Jo, jag känner igen stuket.
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-03 11:02:11 följande:
    Det var INTE hälften av 500 lastbilar som innehöll mat. Bara 100 var HJÄLPSÄNDNINGAR. Om det skulle ha varit hälften som innehöll mat, så var det 50 lastbilar. 

Övriga 400 var inte hjälpsändningar utan t.ex. produkter som importerades eller exporterades. Handel med Israel och andra länder. 

Och idag är det nog mer än hälften som innehåller mat. 
    "Nog!? Du har ju ingen aning utan bara tycker och tror löst. Hur föreställer du dig att invånarna i Gaza får sitt vatten? Bara skruva på kranen i köket? Hur många lastbilar tror du det krävs för att försörja 2 miljoner människor med dagligt dricksvatten och vatten till matlagning?

www.svt.se/nyheter/utrikes/israeliska-soldater-sprangde-vattenverk-i-rafah
  • nihka
    Anonym (fi) skrev 2024-12-05 13:52:03 följande:

Ett av bevisen för Israels "brott" är att de utfärdar en evakueringsorder innan de bombar ett Hamas-mål i närheten

Detta menar Amnesty är "folkfördrivning"

Israel räddar arabers liv genom att varna och detta är ett "brott". Om Israel inte varnar och civila dör så är DET ett "brott". Enligt Amnesty.

AMnesty menar att det också är ett brott om Israel bombar Hamas i närheten av "viktig infrastruktur" som skolor moskéer osv. Där kan alltså Hamas gömma sig utan att nås av Israel.

Och OM Israel bombar Hamas så använder de för stora bomber. Enligt Amnesty.

Det enda sättet, vad det verkar, som Israel enligt Amnesty INTE kan begå krigsbrott på är genom att inte bekämpa Hamas överhuvudtaget.

Tycker du verkligen att någon som påstår sig varna civilbefolkningen och påstår sig till och med beskydda dem har gjort ett bra jobb när de har dödat 42 000 av dem?

För att inte tala om den obeboliga stenhög man har förvandlat stora delar av Gaza till.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-06 08:27:04 följande:
    Jaha. Är det någon av er som vet detta exakt? Bara en retorisk fråga, det kan ni inte veta. Så, det är klart att jag gör en uppskattning här. När människor påstås svälta - tror du inte att man då tar in mest mat? Det är därför jag utgår ifrån att det är mer än 50 %.

Och det är ganska oseriöst av svt att publicera något som om det vore en verifierad nyhet, när det kommer från någon palestinier som har låst sitt konto på sociala medier efter att ha publicerat videon. Allt tyder ju på att det är fejk. 
    "Uppskattning" Hahaha! Just en skön omskrivning för fullständigt hittepå.

Måste vara Hamas gren av IDF/Armored Corps *ironi*

Det kom alltså från en ISRAELISK soldat. Dina inlägg är bortom pinsamma!

www.haaretz.com/israel-news/2024-07-29/ty-article/.premium/idf-commanders-gave-order-to-blow-up-rafah-reservoir-army-suspects-breach-of-intl-law/00000190-fd90-d5ef-a5fe-ff9ec3ea0000

Allt tyder på att du har huvudet i ett moln.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-06 08:30:42 följande:
    JO, det är just det! Inte från egentligen betydelsen förstås, men de menar visst så. 
    Fel igen.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-06 16:09:38 följande:
    Titta på videon jag länkade till så ser du att det finns massor med mat, vatten och gott om mobiltelefoner, vilket tyder på att de har el. 

Han säger också på videon - när de vill påstå att barn svälter så visar de ett barn med en muskelskjukdom. 

Det finns svält - i andra delar av världen, men inte i Gaza. 
    Var såg du "massor med mat" i videon? På ett bord syntes ett fat. Inte direkt dignade stånd. Visst finns det mat, men den räcker inte.

tv.aftonbladet.se/video/377945/bilderna-visar-oekande-desperationen-i-gaza
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-07 10:38:29 följande:
    Hur kan du bara påstå att jag inte skulle ha sett videon? Jag HAR sett den. Annars skulle jag väl inte kunnat se att den andra videon innehåller precis samma inspelning! Plus att jag har diskuterat innehållet. Det märks förstås om man inte gör det, även hos dig. 

Fullständigt sannslöst att påstå att jag länkar till "sionister". Det är en tysk journalist, som har suttit i FNs säkerhetsråd och som har varit på plats i många krisområden och har hjälpt till med humanitära insatser där. Därför säger han också att han har sett många folk som svälter, och det finns inga tecken på svält hos palestinierna. Och han tillhör ett parti, FDP (liberala, ungefär som liberala här), inte några "sionister". 

Al Jazeera är känd för att stödja Hamas. Det är Quatar som äger den, och Hamasledarna fick ju gömma sig i Quatar, tills de nyligen flyttades till Turkiet (och detta antagligen bara för att de är säkrare där - Natoland). 
    FN? Men FN är ju antisemitiskt har du ju påstått, jämte EU och påven och alla som påstår att Israel begår krigsbrott.

Är det det dåliga minnet som spökar igen eller andras läsförståelse återigen för du menar ju alltid något heeeelt annat?

Och vad hände med ditt berömda om det är sant så spelar det ingen roll vem som säger det? Det använder du lite som det passar din inställning för stunden.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism