Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Antisionism är inte antisemitism

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-15 16:53:24 följande:

👍👍👍👍👍

JAAA!!!
    Fantastiskt!!! Synd bara att inte ledningen för palestinierna i Gaza, Hamas, insett för 40,000 döda Gazainnevånare sen, att frige gisslan kunde vara ett vinnande Concept som skulle sparat många palestinska liv. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-18 22:06:49 följande:
    Du skrev 
    "Nu var det ett bra tag sedan jag fick något inlägg stängt men det var för mig totalt obegripligt då jag inte bröt mot några regler och inte fick någon som helst information om vad jag skulle ha gjort fel."

Och mitt svar var:
    "Extremister använder ofta övergripande konspiratoriska förklaringsmodeller för att tolka världen. Dessa kan innehålla rasistiska element utan att individerna nödvändigtvis ser dem som sådana."

Att du inte begriper mitt svar är symptomatiskt.

Andrea vet mycket väl vad jag pratar om angående hennes inbox. 

Israelvänner är fanatiska i sin tro om att de inte gör något fel när de gör rasistiska uttalanden. Precis som  deras tro om att Israel inte gör något fel trots etnisk rensning, olaglig ockupation, olagliga bosättningar och apartheid. 
    Israelkritikers sätt att försöka framställa och formulera sina åsikter som sanningar och fakta är löjeväckande. 
  • FuckGoggleAskMe

Bra med vapenvila men ändå läskigt. Militanta palestinier med vapen åker omkring i Gaza och firar vapenvilan, palestinska folket uttrycker sympatier för dessa militanta. Hamas ska ta hand om säkerheten kring matleveranserna. Bocken som trädgårdsmästare? 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-20 17:39:01 följande:
    Nja, vi pratar inte om tips från vem som helst. "Världens bästa underrättelsetjänst" övervakade redan Hamas övningar. Det resulterade i en varnings-rapport där Hamas förberedelser för attacken beskrivs i detalj.
    I rapporten beskrivs i detalj hur Hamas övar på att attackera militära utposter och kibbutzer, att kidnappa soldater och civila, samt på hur gisslan ska hanteras när den väl tagits till Gaza. Det anges också att Hamas troligen ville ta mellan 200 och 250 personer som gisslan. Sådana allvarliga varningar från underrättelsetjänsten är absolut inget man ska ignorera. Men, israeliska politiker gjorde det i alla fall. Varför? Och så ljuger dessa politiker och hävdar att de "blev tagna på sängen". 
    En del säger att Mossad får väldigt många varningar, somliga verkliga och somliga falska, men att detta hot inte bedömdes som trovärdigt, bl.a. för att de inte trodde att Hamas var kapabel till en så stor attack. Alla varningar om attacker utreds naturligtvis, men även Mossad har fel ibland. Utredningar görs av militära experter och inte politiker, så både politikerna och Mossad blev överrumplade. Naturligtvis skulle de ha reagerat annorlunda om de insett att detta var ett reellt hot. Peter och vargen. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-21 18:28:48 följande:
     Nja, vi pratar inte om tips från vem som helst. "Världens bästa underrättelsetjänst" övervakade redan Hamas övningar. Det resulterade i en varnings-rapport där Hamas förberedelser för attacken beskrivs i detalj.
    I rapporten beskrivs i detalj hur Hamas övar på att attackera militära utposter och kibbutzer, att kidnappa soldater och civila, samt på hur gisslan ska hanteras när den väl tagits till Gaza. Det anges också att Hamas troligen ville ta mellan 200 och 250 personer som gisslan. Sådana allvarliga varningar från underrättelsetjänsten är absolut inget man ska ignorera. Mosad varnade eftersom de tyckte att risken finns att terroratacken sker! Jo, i Israel är det politiker som bestämmer hur man ska agera på sådana hot. Men, israeliska politiker valde att inte agera. Varför? Och så ljuger dessa politiker och hävdar att de "blev tagna på sängen". Som om de inte fick en så allvarlig rapport. Även USA varnade för mycket ovanliga aktiviteter hos Hamas och varnade att något var på gång. Varför agerade inte Israel genom att åtmistånde förstärka övervakning? 
    Konspirationsteori, naturligtvis skulle de ha varit förberedda om möjligt.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 18:53:39 följande:
    🤣🤣🤣 Nej, jag tänkte inte överhuvudtaget på om ni kände till PFLP eller inte.  Du kanske projicerar din egen osäkerhet? 🤣

Nelson Mandela betraktades också som terrorist sv västvärlden och USA som stödde appartheid i Sydafrika.
    Ok, då vet vi. Du tycker Nelson Mandela och en terrorist i PFLP är jämnbördiga. 
  • FuckGoggleAskMe
    Rataxes skrev 2025-01-22 20:04:43 följande:
    En ledare för ANC, som praktiserade "necklacing" är knappast ett moraliskt föredöme.
    Sant, inget helgon direkt, dåligt exempel, många illdåd begicks, men trots det, paret Jarrar är på en helt annan nivå av ondska och är inte i samma hopplösa underläge. 
  • FuckGoggleAskMe

Dags för lite sionistpropaganda. Det här är en intressant sammanställning av hur Wikipedia redigeras nu.

Jag var inne i dag på en sida om en musiker, 75% under «Personal« handlade om artistens religion (jude, pratade jiddisch etc) och ställningstagande i Israel-Hamaskriget (väldigt pro-Israelisk, hyllade IDF). Bara för att kolla gick jag även in på några jämförbara artisters sidor, i ett fall stod det att personen var en born-again christian, men annars stod det inte tex att någon var katolik men brukade inte bikta sig, hade inte tagit ställning offentligt till kriget eller var pro-palestinsk. Intressant hur stor del av informationen om en 50årig musiker som handlar om att han upprört fans genom att skriva Fuck Hamas på IDFs vapen. 

Och det finns andra exempel jag sett.
    Vore spännande om Antiextremisten kunde för en gångs skulle bemöta det sakliga innehållet i detta i stället för att komma med en svepande kommentar om att det är presenterat av en sionist. 

">

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-23 21:56:46 följande:
    Vad är det här? 🤣 Menar du att hittade något oerhört viktigt som bevisar att världen är antisemitiskt? 🤣

Bra att du kallar dina kommentarer för vad de är, sionistisk propaganda. Det är absolut INTE sakligt innehåll. Särskillt inte när du hänvisar till en simpel, extrem sionistisk bloggare som ägnar sitt liv åt att sprida just sionistiska propagandalögner. Jag brukar annars svara på alla kommentarer men den här är undermålig.

Du hittar oerhört många intressanta ämnen att diskutera i den tråden. Men du gör som alla andra sionister, duckar eller gapar om antisemitism så fort man ställer en rimlig fråga.
    Ok, så inget bemötande av fakta eller innehållet, bara en svepande kommentar om att detta är sionistisk propaganda. Wow, min kristallkula är fantastisk! Förutom att den inte visste vilken fråga du pratar om. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism