AndreaBD skrev 2025-01-20 13:02:21 följande:
Jo då, Israel tvingas visst. Israel tvingas försvara sig, föra ett krig som de inte ville ha. Israel har alltid värderat mänskligt liv högt. I motsats till palestinska terrororganisationer, som själva SÄGER att de älskar döden. Israel har aldrig börjat något krig.
Få se... du tycker att jag har extrema åsikter när du försvarar Hamas sida? Det är ju de som vinner på allt det här. Även avtalet. Om man vill palestiniernas bästa, så kan man inte heller vilja att Hamas finns kvar. Det var ju självklart de som sköt barn i huvudet.
Jodå, Israel vill ha krig. Nej, ingen tvingar Israel att döda sina egna. Israel väljer hellre att döda judar än att låta de bli gisslan. Israel har aldrig värderat högt mänskliga liv, särskillt inte palestinska liv. Israel har dödat tusentals oskyldiga palestinska barn. Att man nu dödar även sina egna visar vilket extremt fanatiskt land det är och vilka värderingar som råder där.
Jag försvarar fred och du stödjer krig.
Internationella läkare vittnar om hur Israeliska krypskyttar skjuter palestinska barn i huvudet. Israel och Hamas, ingen skillnad. Deras avskyvärda slakt på oskyldiga civila gör mig spyfärdig. De som stödjer dessa är också avskyvärda.