Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

stallet90 skrev 2025-01-20 14:58:08 följande:
    Fishy helt klart.Det tar dock inte bort skulden Hamas skuld. Var det ett bete, så svalde Hamas det med hull och hår under hurrarop.
    Nej, Hamas skuld går ej att ta bort.
  • Anonym (Antiextremist)
    "USA:s nye president Donald Trump häver Bidenregeringens sanktioner mot högerextrema bosättare på Israelockuperade Västbanken, rapporterar israeliska medier. Beskedet väcker oro."

Judiska terrorister tillåts ostraffat terrorisera palestinier. USA stödjer bosättarnas terrorism.

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-21 16:59:28 följande:
    En del säger att Mossad får väldigt många varningar, somliga verkliga och somliga falska, men att detta hot inte bedömdes som trovärdigt, bl.a. för att de inte trodde att Hamas var kapabel till en så stor attack. Alla varningar om attacker utreds naturligtvis, men även Mossad har fel ibland. Utredningar görs av militära experter och inte politiker, så både politikerna och Mossad blev överrumplade. Naturligtvis skulle de ha reagerat annorlunda om de insett att detta var ett reellt hot. Peter och vargen. 
     Nja, vi pratar inte om tips från vem som helst. "Världens bästa underrättelsetjänst" övervakade redan Hamas övningar. Det resulterade i en varnings-rapport där Hamas förberedelser för attacken beskrivs i detalj.
    I rapporten beskrivs i detalj hur Hamas övar på att attackera militära utposter och kibbutzer, att kidnappa soldater och civila, samt på hur gisslan ska hanteras när den väl tagits till Gaza. Det anges också att Hamas troligen ville ta mellan 200 och 250 personer som gisslan. Sådana allvarliga varningar från underrättelsetjänsten är absolut inget man ska ignorera. Mosad varnade eftersom de tyckte att risken finns att terroratacken sker! Jo, i Israel är det politiker som bestämmer hur man ska agera på sådana hot. Men, israeliska politiker valde att inte agera. Varför? Och så ljuger dessa politiker och hävdar att de "blev tagna på sängen". Som om de inte fick en så allvarlig rapport. Även USA varnade för mycket ovanliga aktiviteter hos Hamas och varnade att något var på gång. Varför agerade inte Israel genom att åtmistånde förstärka övervakning? 
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-01-21 20:02:25 följande:
    Påstår du att det var någon annans fel att terroristerna från Hamas slaktade ungdomar som deltog i en musikfestival?
    Om någon tolkade min kommentar på det sättet, är man inte särskillt begåvad.
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-21 21:50:21 följande:
    Konspirationsteori, naturligtvis skulle de ha varit förberedda om möjligt.
    Du borde slå upp vad konspirationsteori är för något. Observationer, rapporten och varningar från olika underrättelsetjänster är högst verkliga. Trots de extremt allvarliga varningarna valde de israeliska politiker att inte göra något överhuvudtaget. Ansvaret kommer nog att krävas när kriget är slut. 
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-01-21 22:25:34 följande:
    Eller så var inlägget jag citerade inte särskilt begåvat.
    🤣🤣  va moget 🤣

Det ser ut som att du i alla fall inte har så mycket att säga om ämnet. Jag la fram mina argument och du har absolut inga. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 12:47:42 följande:
    Hur mycket mer ska Israel offra för att få fred? Det finns ju inte den minsta tviveln på att Israelerna bara vill få leva i fred. Och jag tycker att de äntligen bör få göra det. Och det tycker du är att vara FÖR krig? Jag tycker de borde få slippa att bli attackerade av grannländer, att bli beskjutna från Gaza och att få in terrorister från Västbanken som utför attentat. 

EN av dessa terrorister har nu Israel släppt, i utbyte mot gisslan Khalida Jarrar, som har varit ledare till PFLP. Det var hon som planerat det, när man har sprängt folk i luften. 
    Du propagerar saker som är inte fredliga men påstår att du är för fred. Att israeler vill ha fred krockar fullständigt med vad deras folkvalda politiker gör. Att ockupera och bygga olagliga bosättningar på ockuperad mark är inte fredligt. Precis som att det inte är fredligt att fördriva folk från deras hem och anektera deras mark. Att fängsla, döda och tortera barn är inte heller fredligt. Att diskriminera ett annat folk och införa apartheid är inte fredligt. Ingenting som Israel gör är fredligt utan tvärtom. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 12:50:23 följande:
    Och den andra är att få tillbaka gisslan, och den stulle ju räcka! 

Fördömer du också USA och alla andra länder som har hämnats för attacker på dem? Tyvärr, just i mellanösten anses det som svaghet om man inte slår tillbaka. Det gjorde inte Israel i början, och det blev värre då. 
    Du svarar inte på min fråga och duckar. Vill du byta ämne, säg. Israelisk militär dödade israeler tillssmmans med Hamas. "Hanibal protokollet" aktiverades och ansvariga borde ställas inför rätta. Att du inte vill att  israeliska ledare ska straffas, visar bara att du gör skillnad på folk och att du egentligen inte bryr dig om när oskydiga israeler dödas. Det verkar vara ok så länge de dödas av Israel.

Ja, jag fördömmer också USA för att döda oskyldiga civila och hjälpa till att oskyldiga civila i Gaza dödas.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 12:53:00 följande:
    Antisemitiskt? Jag trodde vi hade konstaterat att judar inte kan vara antisemitiska?  Det är ett etiskt dilemma utan bra lösningsmöljlighet. Och det har inget med ämnet att göra och tagit upp alldeles för mycket plats. 
    Jaså? Då har du grovt missförstått och det din aldelles egna tolkning. Att tex kalla judar som kritiserar Israel för "självhatande judar" är antisemitiskt. Det vet du 😉 Sådana kommentarer tas även bort på FL ( det vet du). Att judar utsätts för antisemitism av högerextrema judar är inget nytt.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 13:58:58 följande:
    De HAR även släppt Khalida Jarrar som har lett PFLP och planerat terrordåd! Det finns bilder.

Och uppenbarligen har ett stort gäng av islamister skrivit överallt på sociala medier och wikipedia om henne och framställt henne som en harmlös vänsterperson, som inte skulle ha gjort något allvarligt. 
    Khalida Jarrar, är en palestinsk politiker och människorättsaktivist. Hon är medlem i Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) och ledamot i det palestinska parlamentet sedan 2006. Jarrar har länge varit engagerad i frågor om palestinska fångars rättigheter och kvinnors rättigheter. Hon har därför flera gånger arresterats av israeliska myndigheter, ofta utan rättegång, vilket har kritiserats av många människorättsorganisationer. Hon har inte varit involverad i varken planering eller utförandet av terroratacker. Israel fängslade henne utan rättegång.

Så, återigen, sluta sprida extrema  propagandalögner.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 16:51:17 följande:
    Väldigt oseriöst av dig att försöka påstå att Israel skulle ha vetat om attacken. Då hade man gjort allt för att förhindra detta. Precis som man HAR förhindrat en liknande, men värre, aktion av Hizbollah som också var under förberedning. Inte så lätt heller att hela tiden avvärja alla möjliga terrordåd. 

Hamas har ju haft såna planer under många år. Det gäller ju att reagera DÅ när det händer. Man vet inte alltid när det blir.
    Det är fakta att den israeliska militären kände till Hamas avsikter hela två veckor innan 7 oktober, men trots varningssignalerna agerade man inte. Det är inget jag hittar på och du själv skrev att du tittat på intervjuer om det. Du själv förklarade att man kände till förberedelserna men valde att inte agera. Underrättelsetjönsten gjorde en varnings-rapport där Hamas förberedelser för attacken beskrivs i detalj.

I rapporten beskrivs i detalj hur Hamas övar på att attackera militära utposter och kibbutzer, att kidnappa soldater och civila, samt på hur gisslan ska hanteras när den väl tagits till Gaza. Det anges också att Hamas troligen ville ta mellan 200 och 250 personer som gisslan. Sådana allvarliga varningar från underrättelsetjänsten är absolut inget man ska ignorera. Men, israeliska politiker gjorde det. Varför? Och så ljuger dessa politiker och hävdar att de "blev tagna på sängen".

Det fanns även vissa generella varningssignaler:

Den 28 september 2023 varnade en amerikansk underrättelserapport för att Hamas var redo att trappa upp raketattacker över gränsen.

Den 5 oktober 2023 varnade CIA allmänt för en närstående mycket ökad risk för våld från Hamas.

Den 6 oktober 2023, dagen före attacken, cirkulerade amerikanska tjänstemän rapporter från Israel som indikerade? mycket ovanlig aktivitet från Hamas.

Trots allt detta försökte Israel inte ens höja beredskap för en terroratack. Du måste hålla med om att det är mycket konstigt.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 16:54:59 följande:
    Jo, jag är lärare i engelska, vilket du också vet. Och du förvrider som vanligt. Jag orkar inte leta efter texten igen nu, men vad jag minns så handlade detta INTE om den aktuella situationen, utan om något för många år sedan. 
    🤣🤣🤣🥂

Visst. Ducka ducka 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 17:43:29 följande:
    "Politiker"? PFLP är terrorklassat inom hela EU. (Se L_2022025SV.01000101.xml)
    Extremister är tydligen inget problem för dig så länge de slåss emot Israel, eller?
    Är det på samma sätt som Nelson Mandela var  utpekad som terrorist av USA och västländer?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 18:29:28 följande:
    JAG duckar inte. Snarare du, eftersom du bytte ut texten mot en annan. 
    🤣🤣🤣🤣 Du är kanske lite förvirrad men ingen text byttes. Det är bara så pinsamt att du duckar så fort man ställer en rimlig fråga. Återigen, utbilda dig i ämnet du vill diskutera. Du kan inte så mycket om just Israel-Palestina. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-22 18:28:42 följande:
    Du räknar iskallt med att folk inte vet att PFLP är den terrororganisationen som har genomfört t.ex. flygplanskapningar, men även sprängattentat under andra intifadan!

Du verkar i alla fall känna till henne?  

Här finns en del om vad de har gjort:

www.dni.gov/nctc/ftos/pflp_fto.html

Här finns även lista med terrordåden som de har begått:

sv.wikipedia.org/wiki/Folkfronten_f%C3%B6r_Palestinas_befrielse
    🤣🤣🤣 Nej, jag tänkte inte överhuvudtaget på om ni kände till PFLP eller inte.  Du kanske projicerar din egen osäkerhet? 🤣

Nelson Mandela betraktades också som terrorist sv västvärlden och USA som stödde appartheid i Sydafrika.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism