Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-04 10:41:53 följande:
Du skrev så här:
"Vill du verkligen veta vad vi säger till barnen i skolan? Jag är inte SO-lärare, men jag har sett vad SO-läraren går igenom med barnen angående konflikten Israel-Palestina. Dvs. jag såg kopior med en text om ämnet. Och jag kan bara säga att det INTE motsvarar ditt narrativ. Framför allt så fick de också gå igenom vad ett folkmord är och varför detta i Gaza INTE är ett folkmord.
Och jag tror inte att kollegan skulle få problem med skolinspektionen."
Vad är det för osanning jag har sagt? Det är väl uppenbart att din "kollega" 😉 begick tjänstefel när hon, mitt i en juridisk process där Israel åtalas av ICJ, föregår ICJ och lär sina elever att det INTE är folkmord. Din "kollega" lär ut sina egna, proisraeliska åsikter till elever. Det är inte att lära ut fakta. Hon får inte heller ta vilken källa som helst och ta för givet att den är korrekt. Särskillt med tanke på att ETT ÅTAL MOT ISRAEL PÅGÅR och att desinformation sprids i medierna. Läraren måste i det här fallet hålla sig helt neutral.
Det är självklart inte löjligt att anmäla sådana fall där en SO lärare indoktrinerar våra barn med ensidig propaganda. Det är en plikt att anmäla sådant, fröken.
Du verkar inte veta vad tjänstefel är.
Dessutom har du själv skrivit att det inte går att säga än om det har begåtts något folkmord - vilket du ändå hela tiden gör.
Precis, jag sa att det inte motsvarade ditt narrativ. För att du påstår att det ÄR folkmord. Och det kan man inte påstå.
På pappret stod det så, ja. Sedan vet jag ju inte om hon har förklarat det närmare och sagt att man får i alla fall avvakta om man hittar några bevis på det. Oavsett - det vore värre att påstå att det ÄR så (som du gör) utan att det är bevisad.