Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-03 00:13:49 följande:
Du svamlar igen. Förstår du ens att du säger emot dig själv hela tiden?
Du skrev förra gången att din kolega förklarade för sina elever att det som sker i Gaza är inte folkmord. Det är lärarens personliga åsikt. Detta trots att Netanyahu ska arresteras för just folkmord och att Israel anklagas för folkmord. Din kollega gör ett tjänstefel.
Jag råkar faktiskt just känna till ett sådant fall. Min kompis barn går på en skola i Helsinborg där en SO lärare präckar på sina elever just sådana saker. Att det inte är folkmord och att Israel försvarar sig, trots att inget av detta är sant och att egentligen allt pekar åt annat håll. Min kompis funderar på att anmälla till skolinspektion.
Nu skriver du helt uppenbara osanningar. Jag hittade bara kopior på en sammanfattning om det. Så jag vet förstås inte vad hon har sagt till eleverna.
Antagligen har läraren ju tagit den sammanfattningen från någon källa och kan då hänvisa till den. Och då är det inte hennes åsikt. Och formuleringen var säkert så att det är korrekt. T.ex. att man inte ÄN kan säga att det skulle vara folkmord, eller att det inte är bevisad, eller något sånt (jag kommer ju inte ihåg ordagrant).
Och det är löjligt att försöka anmäla sånt. Det kommer förstås inte att leda någon vart, för att även den läraren säkert har uttryckt sig korrekt. Även efter det du skriver här så är det ju inget fel med det.