Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

De vanliga antisemiter ligger bakom - Francesca Albanese t.ex.

Och Hamas brukar ju iscensätta en hel del. Antagligen har de lagt vita flaggor i deras händer efter att de har dött. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-13 16:45:15 följande:

IDF soldat berättar om systematiskt dödande av oskyldiga palestinier och soldaterna uppmanas att göra det.

youtube.com/shorts/4VwUVaEFbU8

Man vet inte ens om han är israeli, ännu mindre om han är soldat. Obestämd
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-13 01:09:11 följande:
    Tummen ner betyder väl att man tycker att det är hemskt? Eller? Jag har fler exempel där ni gav tummen ner på artiklar som beskriver hur palestinska barn dödas i Gaza. Hur ska det tolkas tycker du?
    Det ska tolkas så att det inte stämmer, så klart. Det här däremot är fakta. Den 86-åringen kidnappades och dödades av Hamas. 
  • AndreaBD
    Du citerar en artikel som säger att det knappt förekommer. Är kalkulen här att folk inte orkar läsa? Det står att det knappt förekommer!

"Within the narrow analytical framework of Israeli male soldiers, Palestinian women, and rape, the events previously noted would only reinforce the claim that rape is rare; we have only four testimonies of rape, one by a male soldier, one by two female medical soldiers, and two by investigators."

Visserligen, sedan börjar man diskutera.... kanske våldtas männen då? Inte heller? Kanske blir någon utpressad att ha sex med en shin-bet-man? Rappakalja, men så fint som möjligt forumulerat. 

Och nu har jag inte läst allt heller. Det brukar inte löna sig. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-13 19:08:08 följande:
    Du kanske inte vet men det är ditt problem. 🤣
    Tvärtom, det är ditt problem eftersom folk inte tror att det är något seriöst. 
  • AndreaBD

Brilliant, det som Mosab Hassan Yousef säger om skillnader och likheter mellan PO och Hamas!

Däremot gillar jag inte själva bloggaren Yishai, tycker han verkar skum. Men Mosabs förklaring var så bra. Ja, det stämmer nog att de lägger ner mycket pengar på det. Som vi i väst betalar.....

• AndreaBD
    Mentat skrev 2025-02-14 12:11:29 följande:
    Ja, just det. Mysko att FL inte kan hantera en länk snarare än att bädda in YT-filmen i inlägget.
    Har också kollat den, den killen är bra. Han har studerat historia.

Jag såg en intressant video nyss. "FN-informatören" Francesca gav en intervju där hon försöker hävda att hon inte är antisemit... men hon gör inget bra jobb av det alls. Snarare blir det tydligt att hon är antisemit. Ska se om jag hittar annat än små delar av den i andras videon. 

Jag hittar bara den här, inte hela intervjun, men det kanske är det viktigaste. 

• AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-14 23:20:23 följande:
    Inget av det hon säger är antisemitiskt. Pinsamt att du urvattnar antisemitism. 
    Det är snarare du som inte känner igen antisemitism. Precis som hon. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-14 23:22:49 följande:
    Haha pinsamt att du drar upp en psykiskt störd man som en pålitlig källa. 
    Vem är psykiskt störd? Jag antar att du menar Mosab - bloggaren är jag också tveksam till. Vilka belägg har du för att han skulle vara "psykiskt störd" (det finns inget som heter det, därför i anföringstecken, eftersom man inte kan veta säkert, vad du menar med detta?
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism