Antisionism är inte antisemitism
De enda som är intresserade av folkmord är uppenbarligen Hamas, vars pogrom gick ut på att döda så många judar som möjligt.
Sionisternas hat mot judar. Tänk då vad de gör med palestinier.
Och om du kollar vad jag skrev, vad min kollega SO-läraren har gjort med sina elever så ser du förstås att hon inte har brutit mot detta. Du försöker bara GE INTRYCKET att någon har gjort något fel där. Istället var det helt korrekt.
Faktabaserat - PRECIS. Hon har gått igenom vad folkmord innebär. Och då är det ju lätt att se att det just inte är folkmord i Gaza. Jag vet vad domstolarna säger, men du försöker igen att ge ett felaktigt intrycket. Ja, de säger att "kan" vara så. Samtidigt som de egentlgen vet att det inte är så. Men de kan alltid påstå att det "kan" vara så, om de vill göra det besvärligt för Israel - ett tag.
Och självklart så säger man inte sin personliga åsikt om ett sånt ämne. Skulle aldrig sätta mig i den sitsen. Det har ingen heller gjort, även om du - för tredje gången - försöker låtsas det.
En till läkare som vittnar om Gaza.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/25pEgR/rapport-israels-vald-mot-fangslade-barn-okar
"Barn som ombeds klä av sig nakna och får höra att föräldrarna inte vill träffa dem. Övergrepp och trakasserier av sexuell karaktär. Blåmärken, chock och viktminskning. Rädda Barnen har intervjuat 51 barn som gripits på Västbanken och hållits fängslade av Israel efter Hamas terrordåd den 7 oktober, som ledde till kriget i Gaza."
En israelisk soldat bryter tystnaden.
Hotspot. En intervju med Christina Toledano Åsbrink som bott många år i Israel. Där tas staten Israels grundande upp och vad det är i den arabiska kulturen som gör det omöjligt för araberna att sluta fred med Israel.
Hotspot 1 februari 2025: A?r Israel en ockupationsmakt?
Du nämnde demonisering som ett kriterium för folkmord, men så överraskande att det inte är ett juridiskt begrepp och inte är definierat. Demonisering ses som en del av de processer? Ses av vem, bortsätt från dig? Du nämnde nyss juridiska definitioner men detta låter mer som quasi-psykologi eller sociologi, hur ska du ha det?
Skulle underlätta om du tittade på fakta och juridiska definitioner i stället för att vara så känslostyrd. Men ok du vill väl vara solidarisk mot ditt folk.