Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Jobbsök...

Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 10:58:07 följande:
    Har inte hittat något som passar. Och alla är typ 400 + km bort
    Är närmsta YH utbildnig 40 mil bort bor du i verklig glesbygd och då lär det vara svårt att hitta jobb där du bor.
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 11:05:04 följande:
    Såg också att majoriteten av alla utbildningar ute nu startar först September 2025
    Vad spelar det för roll, de är 40 mil bort
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 12:35:23 följande:
    Flyttgubbe är inte aktuellt, då dom som finns i närheten söker inga nyanställnigar nu,
    budbil har jag sökt redan åtskilliga gånger utan resultat,
    Vedklyvare finns inget kvar, dom som klyver nu kör de privat vid sidan av deras egna arbeten, den jag jobbade åt har lagt ner helt,
    Gräsklippnings företaget är uppköpt av ett annat som jag redan kontaktat vid tillfällen och har en insider redan med en kille som jag klippte gräs med som följde med de uppköpta företaget,

rullskidsindustrin har sålts till en mindre aktör som monterar själva och dom var ett kompisgäng på 4 st, så de lär inte finnas öppning där då när jag jobbade var vi 2 st som byggde rullskidor och vi klarade bra.

Nä.. de lär bli svårt nästla sig in där.. i nuläget.
    Kvar som ditt alternativ är att ge upp och vänta på försöjningsstöd när a-kassan är slut
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:36:16 följande:
    Kvällar/ helger är inte min melodi i arbete.. kan jag säga direkt, har redan testat.
    Jag vet hur man fiskar, jag vet hur man gör en fälla, jag vet hur man bygger skydd, ett skydd i skogen kan skapas vid extremt tillfälle.. Och jag vet vars de finns en compound båge att byta mig till.. ( Kan använda den också)
    Finns inga jobb du kan ta, A-kassan tar snart slut. Så vad tänker du göra? Vänta på ett  försörjningsstöd du inte komemr få?
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 16:14:29 följande:
    Har du sett bostadsmarknaden öht?
    Så hur ser din plan ut när A-kassan tar slut?
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 16:22:03 följande:
    Kalkylen är för tillfället att innan den tar slut vid fortfarande arbetslös är att sälja allt som går att sälja och säga upp lägenheten så att jag inte står med någon obetald hyra, och får smälla upp mitt isfisketält nånstans ett tag.
    Skönt! Då har du en plan.  Inget att oroa sig för
Svar på tråden Jobbsök...