Inlägg från: Anonym (Ja du) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja du)

Är detta snålhet?

Att en man alltid ska betala mer är i många fall en kulturell grej. Är det så i detta fall kommer ni ha utmaningar i att jämka er och framför allt hantera förväntningar från hennes sida.

• Anonym (Ja du)
    Anonym (Otäck) skrev 2024-11-20 12:12:44 följande:
    Oj det var hårt. Har inte riktigt haft tankarna att göra slut. Men borde kanske ta mig en rejäl fundering över denna relation. Hon är ju snäll och vettig. Men struktur, disciplin och ordning saknar hon och sådant är ju jag bra på. Däremot är jag ganska tråkig och tar inte så mycket risker. Hon får saker att hända i mitt liv. 

Vill du ha någon form av struktur vad gäller ekonomin och inte blanda in lån till höger och vänster, tala om det för henne. Du kanske kan hjälpa henne på traven. 

Hennes syn på att män ska betala är svårare. Du får bestämma vad som är OK för dig. Det som folk i tråden troligtvis har svårast för är att hon kallar dig snål och otäck när du inte självklart räddar upp hennes slarv. 
  • Anonym (Ja du)
    Swedman skrev 2024-11-21 15:03:19 följande:

Som inlägg i debatten så delade jag och min partner på allt. Löner och utgifter. Alla inkomster gick in på ett och samma konto och det delade vi på - oavsett varandras inkomster. Jag iddes inte hålla på och "kvota" och tänkte så här att om man är tillsammans så är man. Så tänkte jag trots jag hade dubbla lönen mot henne. Svider det i mig? Nej. Vi är skilda nu och nog har jag fått punga ut med en hel del extra men jag fick en massa barn och annat så jag ska inte klaga.

Så har vi med, med enda skillnaden att jag är kvinna.

Att TS ska betala bara för att han är man renderade i dagens första skratt faktiskt. 

Den stora skillnaden i den här tråden är att TS och partnern är särbos och har inga gemensamma barn, bara försörjningsplikt för sina egna barn.
Svar på tråden Är detta snålhet?