Anonym (TS) skrev 2024-11-20 11:24:00 följande:
En förälder reagerade på föräldramötet med att "men om jag behöver nå mitt barn då".
Alltså..den enda gången man måste (kanske) nå sitt barn under skoltid är om den andra föräldern eller syskon dött eller man själv åkt in akut. Allt annat kan ske utanför skoltid.
Ok, mitt barn glömde visserligen sin tandläkartid en gång men då blev jag insläppt av personal och kunde hämta honom så lösningar finns ju. Utöver det har jag aldrig behövt nå mina barn på skolan.
Vad behöver nån nå sina barn för under lektionstid? Ev. meddelanden ser de ju när de får tillbaka mobilen.
Ja men buhu... Som att skolan inte har en enda fungerande telefonlinje till lärare, mentorer, rektor eller varför inte vara till receptionen...
Exakt, lösningar finns! Vi överlevde utan mobiler, det går faktiskt idag också. Ibland undrar man hur dagens generationer skulle klara sig utan mobil förrän de slutar skoldagen.
Jag använder aldrig min mobil under arbetstid, annat än på lunchen förstås för då har jag rätt att lämna lokalerna till och med om jag så vill. Då ser man ju som sagt om någon ringt eller skrivit.