• Piraten2000

Flörta på gym

Hej på er,

Jag gymmar samma tider som en tjej, i min uppfattning så verkar hon vara intresserad av mig då hon kollar på mig mycket och ofta väljer att träna nära mig. Jag kan uppfatta allt fel, men det tror jag verkligen inte.

Däremot vågar hon nog inte gå fram till mig och prata, så jag känner väl att jag får göra det. Hur gör man det på bästa sätt? Känns lite smått creepy att gå fram mitt under passet. Vad ska man säga, vad är en bra första konversation?

Det är väldigt mycket folk på gymmet, så känns som att mycket uppmärksamhet hade riktats mot oss om jag började prata med henne, men det är inte ett problem egentligen.

Hur gör jag på bästa sätt, kan jag tolka henne fel?

• Svar på tråden Flörta på gym
  • Anonym (Gjort det)

Vid någotlämpligt tillfälle frågar man Har det gått bra idag?  Sen tar men det därifrån

• Anonym (Skulle inte rekommendera det)

Eftersom du är man skulle jag inte rekommendera det, kan bli så fel och gymraggande är något som upprör. Tyvärr.

Men för kvinnor är det nog bästa platsen att ragga tror jag. Tills man har vart med kanske 3 olika som ofta är där och man får för sig att andra tänker att man är någon slags "gymslampa" men då byter man gym. Så upp till 3 är ok. 

• Piraten2000
    Anonym (Skulle inte rekommendera det) skrev 2024-11-21 19:14:53 följande:

Eftersom du är man skulle jag inte rekommendera det, kan bli så fel och gymraggande är något som upprör. Tyvärr.

Men för kvinnor är det nog bästa platsen att ragga tror jag. Tills man har vart med kanske 3 olika som ofta är där och man får för sig att andra tänker att man är någon slags "gymslampa" men då byter man gym. Så upp till 3 är ok. 

Jag tänker lite som du, däremot så tror jag inte hon kommer våga prata med mig. Känns som att hon visat tillräckligt mycket intresse, men jag håller med dig..
  • Anonym (Ett steg i taget)

Man tar det ett steg i taget. Börja med att nicka igenkännande. Sedan börjar du hälsa. Sedan börjar du säga Allt bra? eller liknande. Och så bygger du upp så. Män ska alltid ha så bråttom. Det blir överväldigande.

• Piraten2000
    Anonym (Gjort det) skrev 2024-11-21 19:07:42 följande:

Vid någotlämpligt tillfälle frågar man Har det gått bra idag?  Sen tar men det därifrån

Det har varit min tanke hela tiden, däremot ser jag aldrig möjligheten.

Möjligtvis om man skulle stretcha bredvid varandra i slutet av passet, el liknande.

• Anonym (Gjort det)
    Piraten2000 skrev 2024-11-21 19:25:03 följande:

Det har varit min tanke hela tiden, däremot ser jag aldrig möjligheten.

Möjligtvis om man skulle stretcha bredvid varandra i slutet av passet, el liknande.

T ex
  • Piraten2000
    Anonym (Ett steg i taget) skrev 2024-11-21 19:24:33 följande:

Man tar det ett steg i taget. Börja med att nicka igenkännande. Sedan börjar du hälsa. Sedan börjar du säga Allt bra? eller liknande. Och så bygger du upp så. Män ska alltid ha så bråttom. Det blir överväldigande.

Det låter fullt rimligt, är väl i steget vid att börja hälsa. Då gäller det bara att man möter varandra, kan inte bara gå fram och säga hej sen gå ifrån.
  • Anonym (Ett steg i taget)
    Piraten2000 skrev 2024-11-21 19:26:21 följande:
    Det låter fullt rimligt, är väl i steget vid att börja hälsa. Då gäller det bara att man möter varandra, kan inte bara gå fram och säga hej sen gå ifrån.
    Fast du skriver ju att hon ofta väljer att träna nära dig. Då kan du väl bara säg när hon kommer för att träna nära dig? Säg hej när hon kommer och fortsätt sedan med ditt.
  • Piraten2000
    Anonym (Ett steg i taget) skrev 2024-11-21 19:28:42 följande:
    Fast du skriver ju att hon ofta väljer att träna nära dig. Då kan du väl bara säg när hon kommer för att träna nära dig? Säg hej när hon kommer och fortsätt sedan med ditt.
    Känns bara inte som att man gör så på gymmet, men absolut en idé.
    Oftast har både jag och hon hörlurar, så det gör saken lite svårare.

Jag brukar dock ta av mig mina hörlurar när jag ser henne för att visa att jag är öppen för konverastion
  • Anonym (d)
    Piraten2000 skrev 2024-11-21 19:47:11 följande:
    Känns bara inte som att man gör så på gymmet, men absolut en idé.
    Oftast har både jag och hon hörlurar, så det gör saken lite svårare.

Jag brukar dock ta av mig mina hörlurar när jag ser henne för att visa att jag är öppen för konverastion
    Som om folk inte säger hej på gymmet? hur tänker du ens ta det vidare om inte sånt passar?
Svar på tråden Flörta på gym