Vart kan man få ozempic utskrivet?
Jag får rybelsus, den kostar 1100 kr/mån. Sen avgift hos DrVikt kostar 500kr så 1600kr/mån betalar jag.
Det finns inga qvickfix som inte är skadliga.
Du kommer bara att förstöra din ämnesomsättning
Jag får rybelsus, den kostar 1100 kr/mån. Sen avgift hos DrVikt kostar 500kr så 1600kr/mån betalar jag.
Det är precis så enkelt det är.
Du får tänka på är att ni med ätstörningar är lika ärliga mot er själva som en smygallkolist
och nej det finns inga mediciner som bildar fett heller, ni kan bli lite mer känsliga för dåliga kalorier.
Men tjocka ska inte äta sådant övht så det är eg inte heller problemet
Ni okunniga som skriker till höger och vänster, om att folk ska äta bättre och motionera etc etc.
Behöver ha klart för er, att dessa mediciner endast skrivs it till personer med obesitas, dvs kraftig övervikt. Det är en sjukdom. Som innebär att du inte kommer kunna gå ner i vikt på egen hand. Antingen behöver du en operation eller medicin utskrivet emot obesitas. Den som vill ha medicinen måste uppvisa vilken vikt personen har. Du måste alltså ligga i BMI spannet, för obesitas. Personer som t.ex väger 10-15 kg mer, räknas inte hit. Vi talar om personer med det dubbla, tänk 30 kgs övervikt och mer.
Man förstör inte ämnesomsättningen då, den är i princip redan förstörd, så pass inaktiv att du måste få hjälp i form av operation/medicin.
Mvh
En sjuksköterska
Det går inte att studera sig till saker du måste utföra dem för att veta hur kroppen fungerar.
Det är tex inte nyttiga att träna för mycket, har själv gjort det flera ggr.
Känner en vars man nyligen dog av hjärtsvikt. ( han va jättetjock, pga medicinen?
Och det berodde bara på att läkaren påstod att han gick upp av sin medicin
Vilket är helt omöjligt, ingen medicin kan bilda fett.
Det som däremot kan hända är att du fylls med vätska och att du kan få en sämre ämnesomsättning
Så läkaren skulle ha sagt att när du äter den här medicinen så kan du inte äta chips eller dricka för mycket alkohol
och även att vid den medicineringen så kanske det krävs att du rör på dig lite mer.
så bra är din ?vetenskapliga information? som du får av en läkare