Dotter stukat finger och läkare otroligt misstänksam?
Igår var jag till läkaren med min dotter som stukat fingret, jag var orolig för att det kunde vara en ev spricka. Jag är helt tagen över hur sjuksköterskan och läkaren bemötte mig. Dom verkligen bemötte mig som om jag orsakat skadan eller som om jag vore en fruktansvärd förälder. Läkaren nästan hånlog när jag förklarade hur det gick till trots att det egentligen inte alls var något konstigt. Min dotter var glad och pratglad under hela besöket och jag försökte slappna av så gott jag kunde trots en läkare som inte släppte mig med blicken och kollade på mig uppifrån och ner och fnös. Innan vi skulle gå hem så kom läkaren fram med en ask med leksaker, min dotter pekade på en sak och sa ?åh en sådan har jag hemma redan? (hon fick den i samband med sin brors operation) varpå läkaren snabbt svarade ?Ja är ni stammisarna här eller?? Och kollade på mig. Jag blev helt paff och sa vad menar du med det varpå hon började skratta och sa att hon bara skojade men att hon inte hade hunnit gå igenom min dotters besökshistorik än. Varsågod tänkte jag det får du gärna göra vi har sökt vård en gång tidigare i hennes liv?.
Men jag är sjuksköterska själv och kan inte släppa hur man kan bemöta en förälder på detta sätt? Jag kan själv ibland känna oro för barn men i detta fall helt galet tycker jag fanns ingen anledning överhuvudtaget?