• Anonym (Korr)

Hon vill att vi är hemliga

Anonym (S) skrev 2024-11-24 10:56:13 följande:
    Och det kommer från en som inte fattar att "så här" ska skrivas isär.... Du glömde dessutom kommatecken efter "Förlåt".
    Det kan skrivas på båda sätten.

Däremot undrar jag verkligen vad är "stod till" är.
  • Anonym (Korr)
    Anonym (Laph) skrev 2024-11-24 20:36:10 följande:

Gärna fler som ger sin syn på det, tack 🙏

Jag förstår henne. Att ha ett av och på-förhållande är pinsamt och inget man vill skylta med. Inte förrän man har det riktigt tryggt och stabilt. Vilket ni ju inte verkar ha. Att skvallra för kollega och be henne lägga upp bild på är fjortisfasoner.
  • Anonym (Korr)
    Anonym (S) skrev 2024-11-24 21:01:31 följande:
    Inte om man ska följa språkregler. Håller däremot med om "stod till", den undrade även jag över.
    Mitt sista inlägg om detta då det är OT och vill inte förstöra tråden mer, men det är korrekt att skriva på båda sätten. Språkrådet REKOMMENDERAR hopskrivning, men inget av dem är fel och det beror på hur det används.
  • Anonym (Korr)
    Anonym (Laph) skrev 2024-11-24 22:39:30 följande:

Skvallrar? Att fråga en kollega om råd är nog inte att skvallra Utan mer ett sätt att säkerhetsställa att man inte överreagera. så ser jag det och hade kollegan sagt att jag överreagerar så hade jag stått till det och bett om förlåtelse 

Om hon fick frågan innan vi gick in i detta igen om hon stod inför alla att det är vi, och hon svarar ja jag står till det. Är det inte en lögn då? Oavsett om det är pinsamt eller ej?
    kan väl tilläggas att jag även innan jag gick in i det sa att om jag skall gå in i detta är det 100% ärlighet som gäller.
    fick även på detta att det skulle vara så.

detta var pga att jag inte vill ha ett av o på längre utan ett tryggt och kärleksfullt förhållande där man är glad och lycklig att det är vi. Och med stolthet står för det.

jag håller dock med om att av och på är pinsamt och inget jag vill ha, önskade väl bara för mkt. 

Ja, jag tycker att det fel att blanda in kollegan.

Frågar igen, vad är står till?

Självklart är hon inte stolt över det och det är inget som kan tvingas fram. Fokusera på att göra ert förhållande stabilt istället för att fokusera på vad andra tycker eller vet. Att begära att hon ska lägga upp en bild var ett riktigt lågvattenmärke.
  • Anonym (Korr)
    molly50 skrev 2024-11-24 23:54:33 följande:
    Jag har varit i din situation,och jag kan säga att det inte var roligt att ha en partner som inte ville stå för vårt förhållande.
    Jag gjorde slut då jag tyckte att jag förtjänar bättre än så.
    Och det gör även du.
    Så kan hon inte stå för ert förhållande så tycker jag att du ska göra slut.
    Såvida du inte hade haft en av och på-relation i nio år, så tycker jag inte att situationen är densamma. Skulle också bli ledsen om det hände när man först träffades, men om man gjort slut och blivit tillsammans i nio år skulle jag faktiskt skämmas.
  • Anonym (Korr)
    molly50 skrev 2024-11-25 19:32:39 följande:
    Nej,det var visserligen "bara" 2,5 år.
    Men vi hade varit ett etablerat par innan det och bott ihop och var förlovade osv.
    Så det kanske inte är samma sak.
    Men just detta att vilja smussla och hemlighålla ett förhållande är ju inte roligare för att man varit tillsammans en kortare tid.
    Men jag håller med om att det är skamligt att hålla på så i 9 år.
    Nej jag förstår att det inte var roligt för dig. Usch!
Svar på tråden Hon vill att vi är hemliga