Inlägg från: Anonym (Varningsklocka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varningsklocka)

Första "bråket"

GÖR SLUT! Ta varningen på allvar!

Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-24 22:12:41 följande:
    Jag har bara sagt att hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom. Han säger hela tiden att han vill ha någon som litar på honom. Han förstår inte vad jag menar och det gör mig ledsen men han säger att han blir ledsen? Blir helt förvirrad av denna situation.
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-24 22:09:29 följande:

GÖR SLUT! Ta varningen på allvar!

Han utsätter dig för manipulation och det han gör räknas som psykisk misshandel. GÖR SLUT.
    AndreaBD skrev 2024-11-25 00:04:47 följande:
    Det tar tid. Man måste känna en person någorlunda väl för att kunna lita på personen. Han kan inte kräva det, han måste vinna ditt förtroende. Och att bråka med dig är ju inget bra sätt. 

Du har rätt i att det är handlingar som visar om man kan lita på någon, inte ord. Och om det som en person säger inte matchar med det hen gör, så är något fel. 
    ...och hans handlingar visar mycket väl vilken slags person han är som straffar ut ts genom att medvetet behandla henne illa efter den där diskussionen.

Allmän diskussion eller inte så är det självklart som du skriver, att det tar tid att se hur någon är, om hen är pålitlig. Det betyder inte heller att man INTE litar på personen i nuläget (för att förtydliga för vissa andra i tråden!), bara det att man inte skulle kunna svära ed på det när man knappt känner en person.
    Anonym (Geff) skrev 2024-11-25 07:18:18 följande:
    Ja, så är det ju. Men det är ju inget man poängterar för sin nya förälskelse. Alla vet att de premisserna gäller. Skulle någon tycka att den måste poängtera för mig att den inte litar på mig hade jag tolkat det som att personen bedömde mig vara ovanligt opålitlig. 
    Det var ju bara en allmän kommentar? Det måste man kunna säga utan att personen börjar straffa en på det där sättet, oavsett om han tog illa upp. Ts har, som jag ser det, inte alls sagt "jag litar inte på dig" eller försökt poängtera på det sättet utan just mer generellt konstaterat hur det fungerar.
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-25 22:23:24 följande:
    Idag så frågade han varför jag stängt av "senast aktiv" på Instagram.
    Stalking much...? Obestämd
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:26:20 följande:
    Låter som du har något att dölja?
    Varför försvarar du killen hela tiden? Ser du verkligen inte vad han håller på med?
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:42:19 följande:
    Du ser inte att det kan finnas två olika sidor? Försök!
    Detsamma! Det enda du gör är att vrida runt det ts berättar om så det blir hennes eget fel.
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:47:58 följande:
    Tycker det redan finns en hel skock av er som inte vill se något annat perspektiv så det behover jag inte ta upp.
    Nä det vore väl jättesynd om du kunde vara nyanserad i dina svar....

Ts, självklart inget fel med att dölja sin aktivitet. Det har jag på ALLA sociala medier och appar. Lite privatliv vill man ha, och alla har sin orsak. Men den här killen verkar inte frisk och du gör bäst i att lämna honom. Det finns bättre där ute.

Anonym (Bibbi) skrev 2024-11-26 08:59:19 följande:
    Varför blockar du inte honom?

Du tycker han är kontrollerande men fortsätter ändå ha kontakt. Märkligt. 
    Ts kanske borde börja med att göra slut åtminstone..? Men självklart blocka också.
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-26 17:15:06 följande:
    Försökt prata med honom. Idag blev han arg för jag inte skickade selfie.
    När ska du göra slut? Exakt just nu är en utmärkt tidpunkt.
Svar på tråden Första "bråket"