Inlägg från: Anonym (Kimchi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kimchi)

Ensamstående läkare

Tycker det är lite märkligt att du kommer på det nu som ST. Hur klarade du att slita dig igenom AT tjänstgöringen då. I princip samma men kortare placeringar. Det där hade du väl ändå tänk igenom när du sökte utbildningen utomlands och dessutom har barn. Varför inte ta en BT tjänst i Sverige istället om du inte planerar att fortsätta att bo utomlands. Med din lön har du råd med au pair eller nanny. 

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (A) skrev 2024-11-25 21:43:45 följande:
    Nu vet vi inte i vilket land ts jobbar, men i Sverige är en st-lön ofta omkring 35000 kr. Beroende på utgifter är det inte så självklart att pengar finns till nanny.
    Inte så ofta par med 17500 kr var brutto skaffar nanny heller.
    Har man satt sig i den sitsen får man lösa det också. Tycker att det är märkligt att problemet inte dykt upp långt tidigare. AT-tjänst kan vara sjukt jobbig beteende på var man är. Vanlig mottagning med 8-17 men avd/akut med jour och natt. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (A) skrev 2024-11-25 21:57:20 följande:
    Jag vill minnas att jag gick 3 nattjourer på hela min at, och de fick jag tjata mig till.
    Jisses! Fick du tjata? AT och ul här gör hur mycket som helst. De hrm hrm äldre är schemalagda för att ta Primärvårdsjour på akuten. Det är em och kväll aldrig natt. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (A) skrev 2024-11-26 09:21:37 följande:
    Här tyckte at-kansliet att man missar för mycket tid om man skall gå natt och få kompledigt.
    Helt sant. 
Svar på tråden Ensamstående läkare