• Mimosa86

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Hermis123 skrev 2024-11-26 22:51:23 följande:
    Barnen är alltid nummer 1 för friska personer.
    DET har ingen ifrågasatt heller. Inte heller TS. Men hon kräver att var kvinnan i hans liv, inte exet.

Hade det bara handlat om barnen så hade:

1) Exet aldrig dumpat sin man.
    2) bjudit in honom att fira jul med henne, barnen och hennes nya karl- vilket hon inte gjorde.
    3) Bjudit in TS till julfirandet och värnat om barnens relation till pappas nya livskamrat.
  • Mimosa86
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-11-28 11:56:31 följande:
    Skulle säga tvärtom. Jag har firat på annat håll för att han redan har planer. Jag har anpassat mig till allt han och hans exfru gör. Nu tyckte jag att det var dags för ändring på det eftersom vi har varit tillsammans så pass länge och han säger att hans framtid är tillsammans med mig. Men jag känner mig mer som en trevlig side-kick i hans liv med noll inflytande. Så du har rätt. Totalt olika förväntningar. 

Dags att sluta anpassa ditt liv efter honom. 

Ta luren och ring dina vänner och boka in dig på firande utan honom.

Boka upp roliga aktiviteter och träning i veckorna. Prioritera vänner och tacka nej till hans inbjudningar om det krockar med dina planer.

Han tar dig för givet. Dags att blomma ut och visa honom att HAN är en trevlig side kick i ditt liv men vill han ha mer så får han banne mig kavla upp armarna och börja jobba för det.

Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?