• Anonym (Anonym (tjej))

Kan inte släppa det han gjorde

Ett väldigt känsligt ämne att prata om för mig men vill gärna höra en annans åsikt om detta.

Har varit tillsammans med min kille i snart 2 år. Han sa rätt tidigt att han gillar analsex och vi provade 2 gånger och det gick okej men inget som jag riktigt tycker om. Sen hade vi inte det på länge och han börjar ta upp det till o från men inget som jag svarade tillbaka på.

En gång när vi hade sex så tog han mig bakifrån och tryckte in den i rumpan hårt utan förvarning. Han svarar sedan "var det fel hål" och jag sa ja, sedan springer han och hämtar glidmedel och vill ha analsex, han vet att jag inte vill men bryr sig inte och fortsätter. Jag säger dock inte ifrån men är tyst, för det gör ont. 

Efteråt börjar jag gråta för det påminner mig om när jag blev utsatt för övergrepp som ung, det kändes som.en våldtäkt nu i efterhand.

Han svor på att han gjorde det av misstag. Dagarna efter blödde jag från rumpan och grät för det gjorde så ont. 

Jag kan inte släppa den händelsen för det är väl inget man gör av misstag? Sätta den i fel hål, har det här hänt andra? 
    Det var sista gången som vi hade analsex och länge sedan och glömts bort. Men detta är något som jag tänker på och kommer inte ifrån känslan som jag kände. Blir så ledsen när jag tänker på det, speciellt när han också visste om att jag var utsatt för övergrepp i min andra relation. 

• Svar på tråden Kan inte släppa det han gjorde
  • Anonym (Man)

Jag har satt den mot fel hål mer än en gång. Kanske jag som har dålig teknik men ligger man och skedar t ex i mörkret är det lätt hänt att den glider iväg tycker jag. Dock pressar jag aldrig hårt av den anledningen och min sambo brukar skämta bort det med ett "jasså vill han in där också?", då vi har analsex ibland.

I din killes fall dock så låter det inte som ett misstag eftersom han sprang efter glidmedel och ville ha analsex. Resten av vad du beskriver är ett övergrepp. Tråkigt att du varit med om något sådant. Känner för dig.

• 1omtänksam
    Hej igen ts! 

Som sagt. Tycker det var modigt av dig att skriva. Ibland är det skönt att skriva av sig :) 

Tänker att kanske kan du ställa dig lite frågor? O göra det i tystnad och en plats i lugn och ro?  (Svårt jag vet) 

Litar jag på min kille? Vill jag verkligen vara tillsammans med honom efter vad som hänt och hur det känns i mig? 
    Är jag lycklig? Blir jag  det med  honom? Någon som inte respekterat mig? Klivit över mina gränser och till och med begått ett övergrepp/våldtäkt mot mig? 

Förstår att saker och ting är komplicerat. Relationer och är svårt. Oavsett form. Många gånger accepterar vi tyvärr även saker som inte är okej - i tron  att det går över; det var inte så farligt osv. Det är en försvarsmekanism som lätt kommer. Precis som när en fryser till.  Huvudet kopplas bort från kroppen. Men sen kommer minnena kanske ikapp. Kropp och själ minns. 

Jag önskar att du ts, lyssnar  in dig själv. Din intuition.  Fundera över dina gränser. Vad DU vill!  Inte vad andra och framför allt han vill.  Kanske behöver du öva på gränssättning?    

Kanske jag förklarar dåligt, här, men hoppas du förstår lite av mina tankar? Känner med dig och önskar du är rädd om dig!!  🌸 kram 

• Anonym (Mannen)

Det han gjorde är verkligen inte okej. Och det är inte heller så man gör när man ska ha analsex. Att bara trycka in den, även om man använder glidmedel, kan göra att man får sprickor eller skador förutom att det oftast gör ont. Och sen ska givetvis båda vara med på det.

Den är den typen av killar som gör att tjejer aldrig vill prova på det mer.

Man ska kolla om det är rent, göra rent vid behov (jag och mina ex gjorde alltid rent), därefter värma upp med fingrar eller sexleksaker innan.

• Anonym (Lite råd)

Mitt råd är att du gör slut med honom. Polisanmäler händelsen och sedan söker en kontakt att prata med för vad du har gått igenom.
    Du kan prata med någon du litar på och känner dig trygg med, eller någon på en mottagning. Du är stark TS och det kommer att gå bra <3

• Anonym (O)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-28 00:21:12 följande:

Det han gjorde är verkligen inte okej. Och det är inte heller så man gör när man ska ha analsex. Att bara trycka in den, även om man använder glidmedel, kan göra att man får sprickor eller skador förutom att det oftast gör ont. Och sen ska givetvis båda vara med på det.

Den är den typen av killar som gör att tjejer aldrig vill prova på det mer.

Man ska kolla om det är rent, göra rent vid behov (jag och mina ex gjorde alltid rent), därefter värma upp med fingrar eller sexleksaker innan.

Ts har uttryckt att hon de gånger hon gett samtyckte till analsex inte gillat det och är därför inte intresserad av att ha det. Hennes pojkvän har begått ett grovt övergrepp som gav fysiska skador och påverkar henne kraftigt känslomässigt.

Ditt svar är då att svara på hur man ska ha analsex? Jävligt märkligt och helt opassande inlägg!
  • Anonym (Syster)

Jag vill först och främst skicka en kram till dig. 

Jag förstår att du känner dig sviken av honom. Och att du inte kan släppa det. Det är ju en del av tilliten som är förlorad. 

För en massa år sen var jag ihop med en kille. Vi hade varit tillsammans i flera år och han var verkligen min människa. Litade på honom till 100%. 
    Tills vi en natt kom hem från en fest, jag vaknar mitt i natten av att han försöker slita av mig kläderna. Jag fryser till is. Låtsas sova vidare i hopp om att han ska fatta att jag sover och sluta. Det gjorde han inte. 
    Han försöker där och då ha analsex med mig, trots att jag ligger där stel som ett lik. 
    Den natten förändrades allt. Jag sa aldrig något, för jag fattade ingenting. VEM VAR HAN?! 
    Men där och då dog vår relation. Jag litade aldrig på honom efter det. Kort efter det lämnade jag honom. 

Men det tog flera år innan jag insåg att det var ett övergrepp. 

Det är upp till dig hur du väljer att göra med er relation, men jag har full förståelse för om du känner att du inte vill leva med honom. Allt handlar om tillit. 

• Anonym (Gea)
    Anonym (Anonym (tjej)) skrev 2024-11-27 20:36:23 följande:
    Jag frös till och förstod inte vad som hände, förstod det sedan när det var över och nu när det gått lång tid 

Det är en vanlig reaktion när man utsätts för övergrepp och våldtäkt och det är ett viktigt skäl till att samtyckeslagen kom till. Det krävs inte att man säger nej - för en vanlig reaktion är precis den som du hade - det krävs att man säger eller visar ett ja. Du gjorde allt annat än det och han våldtog dig. Det kan du polisanmäla. 

Jag vill också råda dig att lämna relationen. Han har skadat dig en gång (minst?). Det betyder att han kan göra det igen och nästa gång kan det mycket väl bli något ännu värre. 

Se också till att få en samtalskontakt så att du får prata igenom saken med någon. Det kan man få via vårdcentralen eller nättjänster. 

Var rädd om dig! Kram! 

• Anonym (Anonym (tjej))

Vill tacka alla som har skrivit här och som delat med sig av sina egna händelser. Tänker mycket på hur jag ska gå vidare med detta, det här hände för nästan ett år sedan, men upplever det som det kunde varit igår. Ofta när något har hänt mig så blir min reaktion långt i efterhand och kan känna ibland att det är försent att göra något åt det nu. Om jag tar upp det här med honom idag så tror jag att det kommer som en chock för honom.

• Anonym (Anonym (tjej))
    Anonym (Syster) skrev 2024-11-28 05:09:28 följande:

Jag vill först och främst skicka en kram till dig. 

Jag förstår att du känner dig sviken av honom. Och att du inte kan släppa det. Det är ju en del av tilliten som är förlorad. 

För en massa år sen var jag ihop med en kille. Vi hade varit tillsammans i flera år och han var verkligen min människa. Litade på honom till 100%. 
    Tills vi en natt kom hem från en fest, jag vaknar mitt i natten av att han försöker slita av mig kläderna. Jag fryser till is. Låtsas sova vidare i hopp om att han ska fatta att jag sover och sluta. Det gjorde han inte. 
    Han försöker där och då ha analsex med mig, trots att jag ligger där stel som ett lik. 
    Den natten förändrades allt. Jag sa aldrig något, för jag fattade ingenting. VEM VAR HAN?! 
    Men där och då dog vår relation. Jag litade aldrig på honom efter det. Kort efter det lämnade jag honom. 

Men det tog flera år innan jag insåg att det var ett övergrepp. 

Det är upp till dig hur du väljer att göra med er relation, men jag har full förståelse för om du känner att du inte vill leva med honom. Allt handlar om tillit. 

Skickar en kram tillbaka till dig också, så sorgligt att höra vad du har varit med om ❣️ Förstår också din tanke när man tänker "vem är han", så känner jag också när det kommer till den händelsen med min kille.
  • Anonym (Anonym (tjej))
    Anonym (O) skrev 2024-11-28 01:57:45 följande:
    Ts har uttryckt att hon de gånger hon gett samtyckte till analsex inte gillat det och är därför inte intresserad av att ha det. Hennes pojkvän har begått ett grovt övergrepp som gav fysiska skador och påverkar henne kraftigt känslomässigt.

Ditt svar är då att svara på hur man ska ha analsex? Jävligt märkligt och helt opassande inlägg!
    Tack❣️ När han har pratat med mig om analsex, om jag gillar det eller inte så har jag sagt nej för det gör ont och har bara gjort det för att han tycker om det. Sen efter händelsen så har vi aldrig nämnt analsex igen, förutom att han några tillfällen tar på min rumpa och kan säga att "där kan man vara" och hintat om det.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Anonym (tjej)) skrev 2024-11-28 07:36:37 följande:

Vill tacka alla som har skrivit här och som delat med sig av sina egna händelser. Tänker mycket på hur jag ska gå vidare med detta, det här hände för nästan ett år sedan, men upplever det som det kunde varit igår. Ofta när något har hänt mig så blir min reaktion långt i efterhand och kan känna ibland att det är försent att göra något åt det nu. Om jag tar upp det här med honom idag så tror jag att det kommer som en chock för honom.

Då får det väl komma som en chock då! Du har levt med detta trauma i ett års tid! Och det är han som har skapat det! Då kan han minsann få ta den känslan. Och jag tycker så klart att du ska göra slut. Den tillit ni hade finns inte längre, och det är grundläggande i en relation.
  • Anonym (JB)

Om man råkar hamna i fel hål så ber man väl om ursäkt och frågar om personen är okej?? Inte fan springer man efter glidmedel i alla fall. Han gjorde det med flit. Och han visste mycket väl att du inte ville eftersom du flaggat för det tidigare och dessutom var helt tyst under våldtäkten (som jag anser att det är). 

• Anonym (JB)
    Anonym (M) skrev 2024-11-27 20:28:21 följande:

Varför sade du inte ifrån där och då? 

Victim blaming, fräscht...
  • Anonym (Tolkade inte så)
    Anonym (O) skrev 2024-11-28 01:57:45 följande:

Jag tolkade inlägget helt annorlunda. Jag uppfattade det som att sig Mannen med att berätta hur man gör vill peka på hur fel TS:s pojkvän gjort, för att även om man vill ha analsex behöver man förbereda sig för att det ska vara lyckat. 

Efter att ha läst inlägget en tredje gång såg jag raden om att killar som beter sig som TS:s kille gör att folk aldrig mer vill prova på analsex och den meningen kan ge en annan uppfattning. Min uppfattning är ändå att Mannen underströk hur fel TS:s kille gjort. 
Svar på tråden Kan inte släppa det han gjorde