• Salamandern61

Svagt plus BIM+6

Hej!

Fick ett svagt plus BIM-1 och har sedan dess inte lyckats få så mycket starkare. Nedan test tog jag igår kväll alltså BIM+6 eller äl+20 beroende på hur man ser det. Tror ni det kan vara ett missfall på g eftersom jag inte får starkare plus trots en vecka efter BIM? Förra gången jag var gravid fick jag superstarkt plus en vecka efter BIM och har läst en massa trådar här inne på FL där tjejer som haft svaga test fått ma eller missfall så känner mig rätt nere just nu. Undrar därför om det finns någon där ute som haft liknande plus som det ändå gått bra för sen? ????
    Skickar bild på testet här nedan. 
  • Svar på tråden Svagt plus BIM+6
  • Supersemlan

Jag fick aldrig starkare än så! Men digitalt test med veckoindikator ?ökade?. Håller tummarna!

• Salamandern61

Åh tack för svar! Skönt att höra att det kan gå bra också. ☺️Testade med ett digitalt test igår men fick bara gravid 1-2 veckor (borde väl ha stått 2-3 veckor tänker jag eftersom jag var 4+6 igår)? så det gjorde mig inte heller så mycket tryggare.

• Supersemlan
    Salamandern61 skrev 2024-11-28 20:41:27 följande:

Åh tack för svar! Skönt att höra att det kan gå bra också. ☺️Testade med ett digitalt test igår men fick bara gravid 1-2 veckor (borde väl ha stått 2-3 veckor tänker jag eftersom jag var 4+6 igår)? så det gjorde mig inte heller så mycket tryggare.

Jag skulle fortsätta att testa med de digitala om jag var dig! helt plötsligt så slår det om!
  • Anonym (Svagis)

Jag tänker att det går bra för dig TS då strecket ändå syns starkt och du inte har några symtom på att missfall är på g. Hört att vissa test inte ger så starka utslag, klent med färg liksom. 

Jag är på ÄL+14 och har plussat svagare tidigare i cykeln men nu blir inte strecket tydligare? antar att missfall är på gång för mig då jag igår upptäckte ljusrosa flytningar. Dock inget mer sedan dess, finns bara lite rosa/orangea flytningar uppe vid tappen om jag kollar efter, inte så att det rinner ner eller syns när jag torkar mig? vet inte vas detta betyder. Antingen missfall på g eller bara en ofarlig blödning men hade känts bra om testerna ökade i styrka?

Nån som vet nåt eller har nån erfarenhet av detta? 

• Siripiri
    Anonym (Svagis) skrev 2024-11-29 11:47:56 följande:

Jag tänker att det går bra för dig TS då strecket ändå syns starkt och du inte har några symtom på att missfall är på g. Hört att vissa test inte ger så starka utslag, klent med färg liksom. 

Jag är på ÄL+14 och har plussat svagare tidigare i cykeln men nu blir inte strecket tydligare? antar att missfall är på gång för mig då jag igår upptäckte ljusrosa flytningar. Dock inget mer sedan dess, finns bara lite rosa/orangea flytningar uppe vid tappen om jag kollar efter, inte så att det rinner ner eller syns när jag torkar mig? vet inte vas detta betyder. Antingen missfall på g eller bara en ofarlig blödning men hade känts bra om testerna ökade i styrka?

Nån som vet nåt eller har nån erfarenhet av detta? 

Tyvärr bara negativa erfarenheter av svaga plus :( fått snart två missfall denna hösten.. väntar just nu på att börja blöda. 

Den 22a var 21 dagar efter ÄL och denna veckan har det bara blivit svagare. Betalade för blodprov i tisdags och hade då 88 i HCG ☹️ 

• Anonym (Yenni)
    Salamandern61 skrev 2024-11-28 20:41:27 följande:

Tyvärr inget bra tecken att fortfarande få 1-2, det bör slå om till 2-3 runt 4+0. Svagt/långsamt stigande hcg innebär oftast missfall, men det finns ju undantagsfall såklart. om du haft sen ägglossning kan ju testen vara svagare så, kan det vara något sånt?

• Salamandern61

Tack för fler svar! :)
    Har typ ingen i min närhet som är gravid och detta är första graviditeten för mig (förutom en abort) så är väldigt skönt att kunna bolla med er!

Jag var på ett första besök hos BM idag och hon sa i princip att om man väl fått ett positivt test (oavsett hur svagt) så är man gravid, och efter detta kan man sluta testa för styrkan på testet säger egentligen ingenting (enligt henne).

Tydligen har hon träffat kvinnor som haft jättestarka plus men som ändå fått missfall, samt träffat några som inte fått sitt första plus förrän i vecka 6 men som det ändå gått bra för sen. Vet dock inte om jag kan lita på henne fullt ut, hon kändes ganska ointresserad och trött överlag.🙃 Sen läser man ju här inne om flera som haft svag stegring och sedan fått missfall? Men men? antar att man inte kan göra så mycket mer än att vänta och se. Har bara så svårt att slappna av.

En annan konstig grej är att mina tester är starkare när jag testar om kvällarna. Testar jag på morgonen får jag ett mycket svagare test än det jag skickat här ovanför, vilket känns märkligt i och med att urinet borde vara mer koncentrerat på morgonen. Och så har det varit varje dag. Någon mer som upplevt det?

• Anonym (Svagis)
    Salamandern61 skrev 2024-11-29 13:54:12 följande:

Tack för fler svar! :)
    Har typ ingen i min närhet som är gravid och detta är första graviditeten för mig (förutom en abort) så är väldigt skönt att kunna bolla med er!

Jag var på ett första besök hos BM idag och hon sa i princip att om man väl fått ett positivt test (oavsett hur svagt) så är man gravid, och efter detta kan man sluta testa för styrkan på testet säger egentligen ingenting (enligt henne).

Tydligen har hon träffat kvinnor som haft jättestarka plus men som ändå fått missfall, samt träffat några som inte fått sitt första plus förrän i vecka 6 men som det ändå gått bra för sen. Vet dock inte om jag kan lita på henne fullt ut, hon kändes ganska ointresserad och trött överlag.🙃 Sen läser man ju här inne om flera som haft svag stegring och sedan fått missfall? Men men? antar att man inte kan göra så mycket mer än att vänta och se. Har bara så svårt att slappna av.

En annan konstig grej är att mina tester är starkare när jag testar om kvällarna. Testar jag på morgonen får jag ett mycket svagare test än det jag skickat här ovanför, vilket känns märkligt i och med att urinet borde vara mer koncentrerat på morgonen. Och så har det varit varje dag. Någon mer som upplevt det?

Jag får också starkare plus kvällstid, alltid fått i alla mina graviditeter. Kanske bara så det är för vissa?

Ja man önskar ju att din barnmorska har rätt. Man får avvakta och se helt enkelt. just för ni egen del känns det sisådär när jag haft lite rosa flytningar? jaja.

Håller tummarna för dig att det går bra hela vägen 😊
  • Salamandern61

Vad märkligt ändå?! Förstår inte hur det är logiskt att man kan få starkare test om kvällarna när urinet inte legat i blåsan lika länge + att man druckit mer än var man gör på natten haha. Men det kanske beror på att min och din kropp bara råkar producera mer hcg om kvällarna eller nåt?

Gällande dina flytningar tycker jag det mer låter som en nidblödning än missfall. Visst är du väl bara äl+14? Det är väl runt den tiden som många för en liten nidblödning?🙂

Svar på tråden Svagt plus BIM+6