Salamandern61 skrev 2024-11-29 13:54:12 följande:
Tack för fler svar! :)
Har typ ingen i min närhet som är gravid och detta är första graviditeten för mig (förutom en abort) så är väldigt skönt att kunna bolla med er!
Jag var på ett första besök hos BM idag och hon sa i princip att om man väl fått ett positivt test (oavsett hur svagt) så är man gravid, och efter detta kan man sluta testa för styrkan på testet säger egentligen ingenting (enligt henne).
Tydligen har hon träffat kvinnor som haft jättestarka plus men som ändå fått missfall, samt träffat några som inte fått sitt första plus förrän i vecka 6 men som det ändå gått bra för sen. Vet dock inte om jag kan lita på henne fullt ut, hon kändes ganska ointresserad och trött överlag.🙃 Sen läser man ju här inne om flera som haft svag stegring och sedan fått missfall? Men men? antar att man inte kan göra så mycket mer än att vänta och se. Har bara så svårt att slappna av.
En annan konstig grej är att mina tester är starkare när jag testar om kvällarna. Testar jag på morgonen får jag ett mycket svagare test än det jag skickat här ovanför, vilket känns märkligt i och med att urinet borde vara mer koncentrerat på morgonen. Och så har det varit varje dag. Någon mer som upplevt det?
Jag får också starkare plus kvällstid, alltid fått i alla mina graviditeter. Kanske bara så det är för vissa?
Ja man önskar ju att din barnmorska har rätt. Man får avvakta och se helt enkelt. just för ni egen del känns det sisådär när jag haft lite rosa flytningar? jaja.
Håller tummarna för dig att det går bra hela vägen 😊