• Anonym (David)

Tjejer som tränar på gym

Varför har ni tjejer som tränar på gym ett behov att puta med rumpan framför en hela tiden? Är det för uppmärksamhet eller vad? Och ni som klagar på oss män att vi glor men sluta visa upp er då. Klart som fan att vi glor om ni flashar up0 röven i fejset på en.

• Svar på tråden Tjejer som tränar på gym
  • Anonym (David)
    Anonym (Gymtjej) skrev 2024-11-29 14:36:26 följande:

Vänd på frågan. Tror du att tjejer tycker att du visar upp dig och söker uppmärksamhet när du kör biceps curl, bänkpress och andra övningar framför dom?
    Tror du att dom tänker att du är där för att distrahera dom och köra striptease när du står i dina träninsgkläder och bygger muskler? Du kan vara lugn TS.
    Dom flesta går dit för att träna, inget annat. Gör någon dig obekväm och du upplever dig kränkt, får du prata med gym personalen. Det gäller både män och kvinnor. På gymmet ska du känna dig lika trygg och avslappnad som hemma i vardagsrummet. Visst finns det creep, men dom hör ju inte hemma där. Jag har tränat på gym i flera år och hittats bara råkat ut för det en gång, när en man ställde sig framför mig och masserade sin bröst. Jag tror han blev utslängd inte långt efter det. 

Jag VET att killar visar upp sig för tjejer på gymet!! Jag inte vara tror jag VET! Det finns en anledning varför vi män tar bola och vill se muskulösa ut och det är för att få tjejer. Och samma med tjejer. Varför går ni annars runt i en sport behå och korta hotpants om ni inte vill visa upp er??
  • Anonym (David)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 14:42:41 följande:

Nu tittar jag mest svepande, men det kan vara ett ?problem?
    Vad ska jag som äldre man göra när yngre tjejer verkligen kommer dit man är och visar upp precis allt just där man är ( det finns naturligare ytor att vara på)

Vissa har inte trosor på sig, så ja man ser precis hur allt ser ut.
    Det händer då och då att man tänker nu räcker det 

My point! Och hotpants som formar rumpan så den ser mer vältränad och rund ut. Varför har man sådana då om man inte vill visa upp sig??
  • Anonym (Rob)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 14:42:41 följande:

Nu tittar jag mest svepande, men det kan vara ett ?problem?
    Vad ska jag som äldre man göra när yngre tjejer verkligen kommer dit man är och visar upp precis allt just där man är ( det finns naturligare ytor att vara på)

Vissa har inte trosor på sig, så ja man ser precis hur allt ser ut.
    Det händer då och då att man tänker nu räcker det 

Löjligt, 
    Hur roligt vore det att gå till ett gym om det bara var half feta medelålders män där ?   
    Är en kvinna vältränad måste hon väl då visa upp sin kropp också ?    Sen är gym kläder praktiska också då de sitter åt och de andas bättre.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 14:59:55 följande:
    Löjligt, 
    Hur roligt vore det att gå till ett gym om det bara var half feta medelålders män där ?   
    Är en kvinna vältränad måste hon väl då visa upp sin kropp också ?    Sen är gym kläder praktiska också då de sitter åt och de andas bättre.
    "Få".
  • Svensson5
    Anonym (David) skrev 2024-11-29 14:49:05 följande:
    My point! Och hotpants som formar rumpan så den ser mer vältränad och rund ut. Varför har man sådana då om man inte vill visa upp sig??

Det har jag inga problem med, det är ju så träningskläder ser ut nu.
    T.o.m tjockisar och vissa män har ju det.

jag tänker på dem som har leggings som blir genomskinliga när de börjar sig fram och att man då ser skinkorna och stringtrosorna.
    och att de vänder sig mot dig när det finns tre andra håll att vända rumpan emot

Eller dom dom som inte trosor och sätter sig och stretchar i konstiga ställningar där man ser precis allt.
    och samma där det finns mer naturliga ytor att vara på och de kan absolut sitta så att man inte ser allt 

• Anonym (Rob)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 15:04:28 följande:

jag tänker på dem som har leggings som blir genomskinliga när de börjar sig fram och att man då ser skinkorna och stringtrosorna.
    och att de vänder sig mot dig när det finns tre andra håll att vända rumpan emot

Eller dom dom som inte trosor och sätter sig och stretchar i konstiga ställningar där man ser precis allt.
    och samma där det finns mer naturliga ytor att vara på och de kan absolut sitta så att man inte ser allt 

Om du lägger märke till sånt stirrar du nog lite för mycket på rumpor...
  • Anonym (David)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 15:04:28 följande:

Dom gör det för att visa upp sig. Tjockisar kollar jag inte ens på
  • Anonym (Skydda ryggen.)

Väldigt många övningar på gymmet putar vi med rumpan för att skydda korsryggen. 

Ett urval av övningar det är bra att puta med stjärten i. Tex Marklyft, rumänska marklyft, sumomarklyft, skivstångsrodd, hantelrodd, knäböj.

Sedan finns det en hel drös övningar där utförandet känns bättre om man putar med rumpan men det är inte lika viktigt, som tex triceps pushdown, framåtlutad sidolyft, facepulls.

Även pressövningar för överkroppen, bänkpress, militärpress, armhävningar känns stabilare med en hållning som innebär svank och put med rumpan.

Så att puta med rumpan på gymmet, får vi inte göra det så får vi bara träna magen :)

• Anonym (Man5)
    Anonym (Skydda ryggen.) skrev 2024-11-29 15:09:36 följande:

Väldigt många övningar på gymmet putar vi med rumpan för att skydda korsryggen. 

Ett urval av övningar det är bra att puta med stjärten i. Tex Marklyft, rumänska marklyft, sumomarklyft, skivstångsrodd, hantelrodd, knäböj.

Sedan finns det en hel drös övningar där utförandet känns bättre om man putar med rumpan men det är inte lika viktigt, som tex triceps pushdown, framåtlutad sidolyft, facepulls.

Även pressövningar för överkroppen, bänkpress, militärpress, armhävningar känns stabilare med en hållning som innebär svank och put med rumpan.

Så att puta med rumpan på gymmet, får vi inte göra det så får vi bara träna magen :)

Put med rumpan är ok. Det är put med rumpan i kombination med en väldigt avslöjande klädsel vi pratar om.
  • Svensson5
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 15:07:43 följande:
    Om du lägger märke till sånt stirrar du nog lite för mycket på rumpor...

Det gör jag verkligen inte.
    Om man sitter i en maskin så kan man bara ha ansiktet åt ett håll
    och om de då ställer sig tre meter bort så är det svårt att inte se något alls.
    och som jag skrev det finns naturligare och bättre ytor att vara på.

Svar på tråden Tjejer som tränar på gym