• Anonym (Flickvännen)

Hur mycket gör ni saker för den ni lever med, utseendemässigt?

Är lite nyfiken på hur andra gör då jag och sambon har rätt olika syn på detta.

Ni som är i ett parförhållande, hur mycket gör ni saker med det utseende som ni vet att den andra uppskattar hos er?

Som män, om ni vet att er partner tycker att ni är otroligt snygg i skägg - har ni skägg då eller rakar ni er för bekvämligheten ändå? Hur mycket bryr ni er om kläder, om er partner tycker ni är snygg när ni klär upp er lite, för. I det ibland eller kör ni ändå mjukisar rätt av pga bekvämlighet?

Som kvinna, tränar ni? Sminkar ni er eller slutade ni med det när ni gick in i förhållandet för att det är obekvämt?

Jag kan tycka att man i stor del ska göra som man själv vill, men att det kan vara kul att i ett förhållande känna in sin partner och kanske testa något ibland som hen tycker är fint på en och som man vet att hen tycker man är otroligt snygg i.

Min sambo anser att precis allt sånt är helt onödigt, att man inte alls behöver göra någonting för att fysiskt attrahera sin partner utan att man ska helt bara gå på vad som är bekvämast för en själv.

Som kvinna är jag lite kluven kan jag känna. Jag ogillar ju förhållanden med typ smibkkrav och krav på vikt och en viss klädstil - däremot kan jag känna att om jag vet att min partner tycker att jag är otroligt snygg i något (och jag själv inte ogillar det såklart) så tycker jag det är roligt att göra något fint även så för den jag lever med 

Att jag funderar är lite då min partner så ofta helt struntar i sitt utseende, det är mjukiskläder och ytterkläder från när han var 17-18 (han är över 35 nu), han vägrar köpa något nytt och ogillar om jag köper något åt honom (jag är den modeintresserade) för att de gamla kläderna inte är trasiga ännu. Ibland gör det här att jag känner att jag är ihop med någon som är 20 år yngre än mig då han är kvar i en klädstil många hade i sena tonåren. Särskilt då han också helst skulle vara snaggad och utan skägg för att "det är lättare än att ha massa hår ivägen" - vilket också får honom att se väldigt ung ut, mycket yngre än han är - tillsammans med klädstilen från tonårstiden. 

Samtidigt som sagt är det ju fint att han inte lägger hela hushållsekonomin på kläder. 

(Och jo, jag visste att han var rätt obrydd om kläder när jag träffade honom, men ju längre vi är ihop desto mindre har han liksom brytt sig och ju äldre vi blir desto längre ifrån tonåren är vi ju.)

Så hur gör ni - gör ni er fin ibland för den ni lever med? 

• Svar på tråden Hur mycket gör ni saker för den ni lever med, utseendemässigt?
  • Anonym (Alexandra)

Jag gör ingenting utseendemässigt enbart för min partners skull, men det betyder ju såklart inte att jag är sunkig och ofräsch. Jag gillar att hålla mig fräsch, träna, pyssla om mitt utseende och jag gillar att ha fina kläder. Tror faktiskt inte att min man bryr sig så särskilt mycket om jag sminkar mig eller inte om jag ska vara helt ärlig.

På samma sätt har jag inga direkta krav på honom heller. Att ha en grundläggande nivå av hygien är ju så basalt att det borde man ha oavsett, för sin egen skull. Tycker också att det är självklart att man åtminstone har hela, rena, fräscha kläder, speciellt om man ändå har ekonomin till det. Sen behöver det inte vara nåt särskilt "fint" eller formellt, självklart kan man ha myskläder hemma, men det är ju inget "högt krav" att mena att man fixar nytt om kläderna börjar bli fläckiga eller sunkiga och att man tvättar regelbundet.  

• Anonym (Anna)

Jag sköter kropp och hygien för min skull oavsett om jag är singel eller i en relation.
    Jag är hel och ren, sminkar mig ibland, lär upp mig ibland.
    Vaxar mig ibland , osv.
    Sen är det väl klart man har röda spetstrosor om min partner går igång på det, men tränar gör jag för min skull,.

• Anonym (Kille 31)

Jag och min flickvän accepterar hur än det andra väljer att se ut. Vi kräver inget av varandra.

• Anonym (Anna2)

Jag varierar fräscha mjukbyxor och linne som visar lite mage och urringning, med att ibland sätta på mig minikjol och stayups en tisdagseftermiddag bara för att jag vet att han gillar det. Varierar normalt sminkat, hårt sminkat och osminkat. Tränar främst för hälsans skull men ser det som en bonus att det ger en snyggare kropp. Väljer underkläder som både är bekväma och sexiga. Köper alltid 2-3 matchande trosor till varje BH så att jag kan matcha utan att behöva tvätta hela tiden. 

Jag hade tyckt att det var tråkigt om min man aldrig gjorde någon ansträngning för min skull. Däremot behöver han förstås inte göra det hela tiden, så länge han sköter sin hygien och inte går omkring i trasor. 

• Studentpappa

Jag är hel, ren och vältränad för min egen skull. Hemma går vi gärna i mjukbrallor båda två, var skulle man annars få sänka garden och bara vara om inte hemma?

Ride it like you stole it
  • Anonym (Borderlina)

Är osäker på när jag gör sådana saker om det är för min mans skull eller min egen. Jag gillar bekräftelsen jag får av honom, och att planera olika saker jag vill göra. Jag gillar att ha olika sex-outfits efter säsong/högtid. Påsk, midsommar, flera dagar runt halloween, Lucia, jul, nyår, hans födelsedag. Han frågar aldrig efter det men jag vet att han gillar det och jag älskar hans reaktioner på det.

När jag inte klär ut mig gillar jag att klä av mig och vara naken (hemma). Ibland låtsas att det inte är sexuellt menat men att han tittar på mig, blir distraherad av det och att han blir tänd av det ändå. Fast jag har väldigt svårt att hålla mig och går från att låtsas att det inte är sexuellt till att göra det sexuellt.

Vi tränar ihop dagligen (kort pass vardagar, långt pass lö+sön) förutom några extra pass jag gör själv. Jag pt:ar honom och planerar träningen. Vet hans vikter, tider osv.

• Anonym (Kvinna)

Duschar och sminkar mig osv varje dag men det är lika mycket för min egen skull. Intimrakning och sexiga underkläder är specifikt för honom. 

Vet inte riktigt hur långt jag skulle kunna sträcka mig om vi tyckte helt olika om något. Skulle t ex inte vilja ha långt hår därnere av hygieniska skäl. 

• Anonym (Flickvännen)
    Anonym (Anna2) skrev 2024-11-29 12:45:13 följande:

Jag varierar fräscha mjukbyxor och linne som visar lite mage och urringning, med att ibland sätta på mig minikjol och stayups en tisdagseftermiddag bara för att jag vet att han gillar det. Varierar normalt sminkat, hårt sminkat och osminkat. Tränar främst för hälsans skull men ser det som en bonus att det ger en snyggare kropp. Väljer underkläder som både är bekväma och sexiga. Köper alltid 2-3 matchande trosor till varje BH så att jag kan matcha utan att behöva tvätta hela tiden. 

Jag hade tyckt att det var tråkigt om min man aldrig gjorde någon ansträngning för min skull. Däremot behöver han förstås inte göra det hela tiden, så länge han sköter sin hygien och inte går omkring i trasor. 

Det är kanske detta jag reflekterar över lite. Läser allas inlägg och tänker. Det som jag tänker på är just detta - det känns inte som han någonsin gör en ansträngning att försöka vara fin för mig. Han kan klä upp sig mer på jobb, men hemma är det liksom de allra äldsta kläderna som gäller som han fick av sina föräldrar när han bodde hemma för 20 år sen.

Han vet vad jag tycker han är jättesnygg i och "går igång" på (i hans fall skägg och lite hår att rufsa i då, jag är äldre än honom och med de delarna ser vi jämngamla ut och jag attraheras krasst sett mer fysiskt), men han vill helst raka av allt för att det är "smidigare att duscha utan". Vilket gör att han ser yngre ut med och jag känner mig relativt sett ännu äldre i vårt förhållande.

Jag har verkligen inga krav att han ska köpa massa nya kläder hela tiden, vi håller oss båda rätt bra igång. Men just känslan att han inte gör någonting alls någon gång för att göra sig "fin" och vilja/försöka attrahera mig kan jag nog sakna i förhållandet ibland faktiskt.
  • Anonym (Flickvännen)
    Studentpappa skrev 2024-11-29 12:49:11 följande:

Jag är hel, ren och vältränad för min egen skull. Hemma går vi gärna i mjukbrallor båda två, var skulle man annars få sänka garden och bara vara om inte hemma?

Nä men så är det. Men när det gått till att man aldrig någonsin känner att den man är i ett romantiskt förhållande med gör någonting för att attrahera en fysiskt?
  • Anonym (E)

Vi klär knappast upp oss för varandra när vi är hemma men ska vi ut så kanske vi ber varandra om råd, vissa kläder som jag vet att han inte gillar tar jag inte på mig vid de tillfällena.

Jag skulle aldrig ändra frisyr eller hårfärg tex för någon annan men skulle jag själv få för mig att kapa av håret tex så kollar jag vad han tycker 

Tränar och sminkar mig gör jag inte heller för någon annans skull

I min andra graviditet slappade jag till mig en del och bodde i för stora mjukisbyxor men har skärpt till mig där och kör med leggings istället och någon söt t-shirt, jag har gjort mig av med alla kläder som jag inte ens skulle gå till Ica i, även om jag inte anstränger mig på en slappar söndag så ser jag ändå till att man inte ser totalt hemlös ut

Svar på tråden Hur mycket gör ni saker för den ni lever med, utseendemässigt?