Anonym (E) skrev 2024-11-29 22:58:20 följande:
Jag kan förstå att det kan vara svårt för dig att komma ihåg att kolla ditt konto tiden kring din födelsedag för att se ifall det kanske kommit in 600 kronor denna gång. Herregud är ju nästan så man glömmer bort sin egen födelsedag ibland. Nej alla kollar inte sitt kontoutdrag varje dag. Det jag tycker är konstigt är att denna släkting i så fall inte skickar en swish med en grattishälsning. Eller ett sms eller något så att du vet. Sedan tycker jag ifrån ditt håll det är lite konstigt att ens lön eller summan släktingen ger dig har någon betydelse. 600 är ändå pengar tycker jag och det är en present. Men jag förstår lite hur du menar. Att det kanske gör det ännu svårare ifall man ej kollar saldo varje dag och har stenkoll. O att släktingen springer runt och är sur, Hela grejen är konstig tycker jag
Det jag syftar på var inte att 600 var lite pengar. Det är en otroligt fin summa. Men om du har hyfsat med pengar på kontot och det dras saker regelbundet, då är det svårt att uppmärksamma 600. Däremot flera tusen skulle jag reagera på. Typ om jag 25 tusen på kontot och plötsligt har 30, då är det någon jag reagerar på. Men 600, räcker att jag handlar en kaffe och lite saker i mataffären. Det är inte så att jag märker detta direkt. Däremot brukar jag ha ett hum om att jag har lite pengar på kortet efter ett tag.
Så om jag bara kikar saldot så kollar jag sällan var pengarna dragits någonstans.