• Anonym (Trä)

Kan man ha trä i micron?

Kan man ha trä i micron, typ såna grillpinnar av trä? Nån som vet?

• Svar på tråden Kan man ha trä i micron?
  • Anonym (Träd)

Det är inte lämpligt att ha trä i mikron 

• Anonym (M)

Jag googlade lite och det verkar som att det kan skada träet, men är det bara billiga engånsspett så borde det ju gå.

• Fjäril kär

Har gjort det några gånger när jag micrat rester av grillspett och pinnen har nästan alltid börjat brinna.

Så bättre är att plocka av maten från pinnen och sen micra.  

• Anonym (M)
    Anonym (KL) skrev 2024-11-30 12:27:16 följande:

Trä kan börja brinna

Fjäril kär skrev 2024-11-30 12:34:27 följande:

Har gjort det några gånger när jag micrat rester av grillspett och pinnen har nästan alltid börjat brinna.

Aj då! Då tar jag tillbaka det jag skrev innan.
  • Anonym (Trä)
    Anonym (Träd) skrev 2024-11-30 12:21:25 följande:

Det är inte lämpligt att ha trä i mikron 

Anonym (KL) skrev 2024-11-30 12:27:16 följande:

Trä kan börja brinna

Fast det är ju grillpinnar? De borde ju klara värme kan man tycka ...? Fjäril kär - hur länge har du kört det, och på vilken effekt? Jag har inte mat på pinnarna, utan tänkte göra ett galler av dem att ha i micron, så lösningen med att ta bort pinnarna funkar liksom inte.
    Anonym (M) skrev 2024-11-30 12:26:35 följande:

Jag googlade lite och det verkar som att det kan skada träet, men är det bara billiga engånsspett så borde det ju gå.

Ja om de blir fula och så spelar ingen som helst roll.

• Anonym (kth)

Linda in dom i auliminiumfolie

• Anonym (KL)
    Anonym (Trä) skrev 2024-11-30 12:46:42 följande:

Fast det är ju grillpinnar? De borde ju klara värme kan man tycka ...? Fjäril kär - hur länge har du kört det, och på vilken effekt? Jag har inte mat på pinnarna, utan tänkte göra ett galler av dem att ha i micron, så lösningen med att ta bort pinnarna funkar liksom inte.
    Anonym (M) skrev 2024-11-30 12:26:35 följande:

Ja om de blir fula och så spelar ingen som helst roll.

Grillpinnar klarar värme i en vanlig ugn. Mikron är ingen vanlig ugn. Men vill du ha en liten brand i mikron så kör på det! Om du tillverkar gallret med hjälp av lim eller snören, brinner det nog ännu bättre. 
  • Anonym (Trä)
    Anonym (kth) skrev 2024-11-30 12:49:34 följande:

Linda in dom i auliminiumfolie

🤣
    Anonym (KL) skrev 2024-11-30 12:51:56 följande:
    Grillpinnar klarar värme i en vanlig ugn. Mikron är ingen vanlig ugn. Men vill du ha en liten brand i mikron så kör på det! Om du tillverkar gallret med hjälp av lim eller snören, brinner det nog ännu bättre. 
    Om mår bättre av att trycka till andra så varsågod, då bjuder jag på det. 
  • Anonym (KL)
    Anonym (Trä) skrev 2024-11-30 13:09:42 följande:
    🤣
    Anonym (KL) skrev 2024-11-30 12:51:56 följande:
    Om mår bättre av att trycka till andra så varsågod, då bjuder jag på det. 
    Trycka till? Jag försöker hjälpa dig och förhindra en brand! Trä börjar brinna och vet inte hur du tänkte bygga ditt galler men flera andra saker kan också brinna i en mikro. Varsågod! 
  • Anonym (Trä)
    Anonym (KL) skrev 2024-11-30 13:14:56 följande:
    Trycka till? Jag försöker hjälpa dig och förhindra en brand! Trä börjar brinna och vet inte hur du tänkte bygga ditt galler men flera andra saker kan också brinna i en mikro. Varsågod! 
    Ok, om det faktiskt var så att du verkligen bara skrev i all välmening så får du nog gå en kurs i kommunikation eller nåt 😉 Fast jag tror inte riktigt att du är så bortkommen trots allt. 
Svar på tråden Kan man ha trä i micron?