• Anonym (Hud)

Brännande känsla på huden

Jag har haft en brännande känsla på huden, magen på både höger och vänster sida..

Det bränner verkligen och detta har kommit och gått i flera månader. Kan ibland inte känna av det alls på några veckor, men så ibland dyker det upp och inget syns på huden. Förutom vid två-tre tillfällen där det blir rött och blivit som små röda knottror.
    Har tagit mig till vårdcentralen men när jag väl var framme så hade det försvunnit och får ingen hjälp där. 
    Vad kan detta vara? Har aldrig haft det förut.
    Läst lite om nässelutslag och bältros men ingen aning vart jag ska vända mig till för att få hjälp med vad det är.
  • Svar på tråden Brännande känsla på huden
  • Anonym (H)

Har du problem med ångest?

• Anonym (gg)

Tar du b-vitaminer, låter som reaktion jag kan få av b-vitaminer ibland,

• Anonym (Hud)
    Anonym (H) skrev 2024-12-13 10:43:36 följande:

Har du problem med ångest?

Till och från, men blivit bättre på senare tid.
  • Anonym (Hud)
    Anonym (gg) skrev 2024-12-13 10:48:59 följande:

Tar du b-vitaminer, låter som reaktion jag kan få av b-vitaminer ibland,

Äter inga vitaminer eller kosttillskott 
  • Anonym (gg)

Tar du andra mediciner?

Bältros tycker inte jag bränner, det känns för mig både som stark sveda och som man sticker nålar rakt in i huden och in i organen typ.

Kan du ha vitaminbrister? Tänker om du inte alls tar några tillskott.

D-vitaminbrist får jag brännande smärta i benen av tex

• Anonym (Hud)
    Anonym (gg) skrev 2024-12-13 11:56:04 följande:

Tar du andra mediciner?

Bältros tycker inte jag bränner, det känns för mig både som stark sveda och som man sticker nålar rakt in i huden och in i organen typ.

Kan du ha vitaminbrister? Tänker om du inte alls tar några tillskott.

D-vitaminbrist får jag brännande smärta i benen av tex

Tar inga mediciner heller. Har beställt d-vitamin och magnesium. Hade lågt på b12 när det gjordes blodprov annars såg allt bra ut
  • Maac

Låter precis som bältros kan kännas. Jag vet inte om det finns så mycket man kan göra åt det.

• Anonym (Hud)
    Maac skrev 2024-12-13 13:48:58 följande:

Låter precis som bältros kan kännas. Jag vet inte om det finns så mycket man kan göra åt det.

När det var som värst så kändes det som att huden brann och sticker. Min mamma har haft bältros och det hon beskrivit med smärtan stämmer rätt så bra in på mig.

Men det som är konstigt är att det alltid inte syns. Första 2 gångerna syntes det på huden och blev rätt, andra gångerna känner jag det men det syns inget. Därför är det svårt då vc inte kan hjälpa mig när det inte syns något..
  • dacosta

vad kan tänkas vara vet jag väl ej, men har du testat lindra m kallvatten DET ÄR LJUVLIGT, brukade ta tunna sjalar, väta, krama ur o lägga om o jag svär, det var så fucking skönt att jag kånde mig lyckligt lottad att ha min hud bisarrt skadad (också typ bränn/ande skada)

• Anonym (gg)
    Anonym (Hud) skrev 2024-12-13 13:36:37 följande:
    Tar inga mediciner heller. Har beställt d-vitamin och magnesium. Hade lågt på b12 när det gjordes blodprov annars såg allt bra ut
    b12 brist kan ge de symptomen.
Svar på tråden Brännande känsla på huden